Jumaat, 17 September 2010

Seronoknya Balik Kampung

 Ini Bukan Jari Atau Tangan Aku! Udang Jer Sama Bentuk!

Walaupun sekarang dah tak dapat nak pergi menyauk udang dan ikan dekat sungai sebab semak samun yang merimbun hingga memungkinkan anaconda membiak di situ namun aku tetap suka balik kampung yakni rumah mak lang aku dekat Pulau Pinang. Seronok bila dapat berjumpa dia dan berborak - borak dengan dia. Lagipun ada sepupu dengan anak sepupu aku sama.

Anaconda

Cuma kali nih aku agak sedih sebab tengok seorang anak buah aku nih sakit teruk. Memang dah tak ada harapan dah. Orang kata tunggu masa jer. Kali terakhir aku jumpa dia tu masih okay lagi. Orang kata badan tu berisi lah. Sekarang tinggal kulit dengan tulang jer. Mata pun dah tak nampak. Nak bergerak berjalan pun dah tak boleh. Aku tak boleh pandang lama - lama. Nanti tak pasal - pasal menitik laju pula air mata aku. Apa - apapun, aku sentiasa berdoa agar dipermudahkan kehidupan anak buah aku tu.


Ada Orang Panggil Pallas Jazz. Hehehehe!

Baiklah! Aku tak nak sedih - sedih! Semalam nih dah raya ke-7 kan? Hah! Baru semalam nih aku melantak ketupat palas. Hahaha! Dekat rumah waktu aku terasa nak makan ketupat tapi ketupat dah habis gara - gara sambutan luar biasa tetamu yang datang tahun nih. Jadi, pekena lah 6 biji ketupat dengan rendang dagingnya sekali makan. Sedap! Mau aku tak mabuk lepas makan tu. Sempatlah tidur 30 minit lepas makan. Hahahaha.


Kuih Loyang

Lepas tu kedarah kuih loyang pula sebekas. Ditambah pula makan nasi dengan ikan goreng, sambal belacan dengan sayur asin masak lemak! Fuh! Marvelous! Delicious! Sedapcious! Hahahah! Bertambah pula aku makan! Dah tu petang tadi waktu tengok episod akhir Ular Emas tu mengketedarah keropok lekor dari Terengganu pulak. Itu pun mak lang aku cakap aku kurus lagi bila malamnya aku makan nasi sepinggan ja. Haih! Tersenyum simpul aku walaupun aku tahu sebenarnya itu dusta. Maksud aku disini mungkin sebab mak lang aku jarang jumpa aku jadi tak nampaklah sangat perubahan aku padahal sebetulnya muka aku dah berisi. Hahahahaha!


Balik jer rumah aku paksa diri aku atau lebih tepat lagi jiwa aku buat assignment. Cadangnya nak buat satu jer tapi dah siap 2 assignment. Hahahaha! Esok nak perah otak buat lagi 1 assignment. Haih! Aku rasa malas betul nak buat assignment. Kadang - kadang rasa malas nak belajar dah pun ada. Entah kenapalah otak aku fikir sampai macam tu. Sekarang tengah pujuk hati supaya bersabar. Lagi setahun jer pun lagi nak habiskan semua nih. Haih! Apa - apapun, selamat hari raya puasa 6 kepada sesiapa yang berpuasa 6 yer.


P/S : Orang Tanya Dah Bila Nak Kahwin Sebab Kawan - Kawan Dah Mula Menikah Dah Sorang Demi Sorang! Hahahaha! Kerja Pun Belum! Nak Bagi Anak Orang Makan Apa? Haih! Sabaq Dulu Sat Pakcik Makcik Noh!


Perhatian Semua :

Acer Aspire One untuk ANDA Miliki Secara PERCUMA!
Click Gambar Untuk Ke Link Contest!
Mai Join Lekas Sebelum Terlepas Peluang!

8 ulasan:

  1. haha balik umah memang makin gedebab ar..makan free..mana tahan beb :p

    err kalau nak kahwin tu antar ar kad jemputan hehe

    BalasPadam
  2. lu kalau makan memang tak menolak semua masuk kan. kawin aihh tunang masa belajar pun takpe haha

    BalasPadam
  3. manyak nye makan...
    pape pun smge anak buah dipermudahkan kehidupannye...
    ketupat palas sedap owh..

    BalasPadam
  4. AKU GEMUK TYM RAYA NE ASYIK MAKAN JER ....

    BalasPadam
  5. ceq taktau pasaipa raya kali ni ceq tak jumpak ketupat pallas jazz tu lagi.. huhuuu..

    rajin aih buat assignment! ceq punya lah baloq nak buat ;p

    kawen nanti, jemput ceq naaa..

    BalasPadam
  6. erm..mmg seronok pon balik kg..tapi raye 2nd jerk..pas2 bosan giler....
    tensen dok kg selama 5 hari...
    da la tak banyak beraye..huk3

    BalasPadam
  7. mcm nk tau kisah lanjut anak buat tu..
    papun, moga semua dipermudahkan..

    kepada ekau, selamat balik kampus.. cuti dh lama tu..
    hehe..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com