Sabtu, 13 November 2010

Jenis - Jenis Jeruk Buah - Buahan


Kepada penggemar jeruk buah - buahan mesti korang semua akan kecur air liur bila melintas di hadapan kedai atau gerai seperti di atas kan? Hahahaha! Setahu aku ramai yang meminati jeruk buah - buahan nih dan tak terkecuali aku. Jeruk yang paling aku suka ialah jeruk mangga yang warna kuning tu. Aku sangat suka sampai lepas aku beli jer terus aku makan hingga habis tanpa henti. Mahu tekak waktu tu rasa berasid jer. Hehehe!

Jeruk lain yang aku boleh setakat nak merasa tu ialah jeruk salak dengan jeruk mangga hijau. Jeruk yang lain aku tak pernah cuma aku pernah cuba rasa jeruk betik. Memang tak lepas. Hahaha! Tapi paling aku tak boleh telan jeruk buah pala. Aku ingatkan sedap sangat sebab asyik - asyik orang sebut jeruk buah pala jer. Rupa - rupanya tak pun. Mungkin sebab buah pala tu ada dekat Penang jer kut. Sebab tu lah depa selalu dok sebut - sebut buah pala. Hohoho!

Jadi, dekat sini aku sajalah letak gambar - gambar jeruk yang aku tahu dan pernah lihat. Penat cari dekat pakcik google nih. Dan lepas buat entry nih tiba - tiba rasa gian nak makan jeruk mangga @ mempelam. Haih! Selamat menjamu mata dengan gambar - gambar jeruk buah nih yer.


Jeruk Salak


Jeruk Mangga Sala



Jeruk Kedongdong Hijau


Jeruk Kelubi


 Jeruk Kundang


Jeruk Buah Pala


Jeruk Mangga Kulit


Jeruk Betik


Jeruk Cermai


Sebenarnya, tak silap aku ada banyak lagi jenis jeruk buah nih tapi sebab aku bukannya makan semua jeruk jadi tak berapa tahu sangat. Hohohoho! Aku dari hari tu nak pergi Pekan Rabu sebab nak beli jeruk mangga tapi sampai sekarang tak pergi - pergi lagi! Malas betul lah nak keluar! Haih! Apa - apapun jeruk buah dekat utara nih murah! Puas hati kalau beli! Hehehe!


Perhatian Semua :

Acer Aspire One untuk ANDA Miliki Secara PERCUMA!
Click Gambar Untuk Ke Link Contest!
Mai Join Lekas Sebelum Terlepas Peluang!

15 ulasan:

  1. jeruk salak!!!!!!!! saje je erkk... aiisshhh...

    BalasPadam
  2. masa saya duk penang..
    orang slalu kirim jeruk salak & pala...

    Mari Berbicara Hati ke Hati,
    Weekend Yang Indah

    BalasPadam
  3. jeruk kelubi ang mangga , yummy .
    kecur air liur heehe

    BalasPadam
  4. aku dulu mmg ske makan jeruk...jeruk yang aku gemar jeruk pelam,betik ngan salak..sedap wooo

    latest entri:

    Lagu 90an best lagi lahh!!

    BalasPadam
  5. jeruk kedondong sedap nya. haih budak ni. wat aku kecur !

    BalasPadam
  6. wei..wei..wei..
    meleleh air liur aku!!

    BalasPadam
  7. aih, meleleh air liur ak tengok
    bro, kat menang byk jeruk nih
    jom2 dtg beli sini

    ak plg suka jeruk mangga dan betik
    terbaik

    BalasPadam
  8. dulu mak aku cakap, " jangan makan jeruk banyak2, nanti tak boleh nak menghafal"... hehehe

    BalasPadam
  9. kelubi..mangga..oh no.....ish meleleh sudah huwaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  10. bnyak gile jenis jeruk rpnya. aku tahu mkn buah jeruk pala je

    BalasPadam
  11. weh datang penang
    pi beli kat chowrasta tu ha
    melambak~

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum...1st time view this blog...

    berniaga jeruk ke apa?? mmg buat kecur liur la..huhu...

    dah alam xmakan jeruk...

    anggap saja makan jeruk dalam mimpi...
    tq sharing gambar2 jeruk tu...

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com