Rabu, 10 November 2010

Karangan UPSR : Cikgu BM Bagi A Ker Tak Agaknya Nih?

Hahahaha! Sebenarnya karangan nih dah lama dan ada banyak lagi karangan - karangan yang lucu. Cuma dah lama tak kongsi benda - benda yang lucu macam nih. Jadi, korang rasa kalau korang lah yang jadi cikgu kepada budak yang menulis nih apa yang korang akan buat agaknya?




Memang apabila baca kita ketawa dan ketawa sampai sakit perut atau mungkin sesetengah orang ketawa hingga susah nak bernafas. Hakikatnya memang lucu tapi bila difikir kembali korang tak rasa sedih ker? Hakikatnya, budak - budak tak pandai menipu! Mungkin budak nih menipu jer bila dia menulis sebab dia tak tahu nak tulis apa!

Tapi, kalau betul apa yang dia tulis nih adalah memang betul - betul kisah hidup dia...bagi aku memang menyedihkan sebab dari kecil dia dah nampak kepincangan keluarga dia. Hakikatnya, proses nih tak baik untuk pembesaran kanak - kanak tu sebab perkara - perkara tak elok yang mak dan ayah dia lakukan dia dah tahu cuma dia masih belum sedar lagi kerana masih kecil. Bila dia dah besar dan bila dia dah tahu siapa sebenarnya mak dan ayahnya mesti di sini lah berlaku pemberontakkan dalam jiwa.

Maka mulalah terjadinya kes - kes kanak - kanak atau remaja mula membuat perkara - perkara yang tak sepatutnya macam menjadi pembuli, hisap dadah, kutu rayau dan macam - macam lagi. Entahlah! Kalau betul ini memang kisah hidup budak nih, aku memang sedih dan simpati dengan beliau. Apa - apapun, harap ia hanyalah jenaka sebab budak tu tak tahu nak tulis apa.


Perhatian Semua :

Acer Aspire One untuk ANDA Miliki Secara PERCUMA!
Click Gambar Untuk Ke Link Contest!
Mai Join Lekas Sebelum Terlepas Peluang!

9 ulasan:

  1. aduyai...
    siap bagi translate in english lagi tu...

    bertuah punya budak..

    tekanan cikgu..

    BalasPadam
  2. mmg kesian ada murid ini kalau itu adalah cerita sebenar. tak tau nak bagi markah apa... hehe sebb mungkin dia cuma dpt markah kesian jek hehe ~

    BalasPadam
  3. hahahaa....
    tulisan yg agak menarik utk di jadikan bhn jenaka.
    budak2 zaman sekarang, tidak seperti budak2 zaman dulu yang boleh kita kelas kn sebagai tidak pandai berbohong and etc...
    cuba lihat ayat dia, byk etc..etc
    so...
    this is just a story tp xbetol

    BalasPadam
  4. Sungguh cemerlang murid ini..

    BalasPadam
  5. ini memang betul karangan dari budak sekolah or ada orang yg suka2 buat untuk buat lawak?
    Kalau betul, memang rosak lah mentality budak nie...
    seriously...

    BalasPadam
  6. bila baca,sumpah! rase nk gelak t'guling2...

    bila baca lag,sedih...sbb tg0l0ng dlm fmly cm tue skali...jujur sungguh ibu nye!

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com