Selasa, 11 Januari 2011

Antara Pukul, Jam, Minit Dan Waktu

 Senarai Pelakon:

 Si Kacak (sumber disini)


Si Kiki (Sumber Disini)


Si Rafiq (Sumber Disini)


Pada waktu tengahari yang indah di sebuah kedai makan bertemankan hidangan yang sungguh enak di hadapan mata maka terciptalah sebuah kisah diantara 3 orang manusia yang mempertikaikan penggunaan perkataan pukul, jam, minit dan waktu.


Si Kacak : Eh! Aku nak tanya kau nih! Sekarang pukul berapa yer?

Si Kiki : Nah! Pukul kau! (sambil memukul si kacak beberapa kali)

Si Kacak : Yang kau pukul aku nih pehal? Aku tanya sekarang pukul berapa? (kehairanan)

Si Kiki : Dah kau tanya pukul berapa so aku pukul lah kau! Hahahaha!

Si Kacak : Aku tanya tu berapa bukannya apa!

Si Rafiq : Ialah! Maksudnya kau tanya dia kau nak kena pukul berapa kali! Hahahaha!

Si Kiki : Hahahaha!

Si Kacak : Ciss! Hah! Okay! Jam sekarang berapa?

Si Rafiq : Jam berapa? Kejap! 1,2,3,4...bla bla bla!

Si Kacak : Yang kau meroyan tiba - tiba mengira pula nih pehal?

Si Rafiq : Dah kau tanya jam ada berapa jadi aku kiralah berapa orang yang pakai jam dekat sini!

Si Kiki : Hahahahahaha!

Si Kacak : Celaka betul!

Si Kiki : Hahahaha! Patut kau tanya berapa minit dan saat sekarang?

Si Rafiq : Hahahaha! Betul juga tu!

Si Kacak : Mana boleh! Kalau macam tu kau mesti bagitahu berapa minit dan saat ja! Jadi waktu tak tepatlah! Tak ada guna juga! Hahaha!

Si Rafiq : Betul juga tu! Kalau tanya waktu apa sekarang? Amacam? Betul tak?

Si Kacak : Kalau guna perkataan waktu pun macam tak sesuai jer. Sekarang waktu rehat! Hahaha!

Si Kiki : Hahahaha!

Si Rafiq : Habis tu? Nak guna apa jer nih?

Si Kacak : Entah!


Perbualan yang sia - sia pun berakhir di situ kerana masing - masing sudah pun kekenyangan. Bila kenyang perut hati pun senang!

42 ulasan:

  1. hahaha. gelak guling guling :DD

    BalasPadam
  2. hahahahaha..mamat2 tu mmg patut kena duk asing2..haru biru jd nyer..ekekeke..

    BalasPadam
  3. haha.. lawyer ble dah lownyer..

    BalasPadam
  4. haha2!..ada2 jek..muke sume nmpak ganas tpi gaduh sal ni,kehkeh2..lawak tol kan..:)

    BalasPadam
  5. Memang payah tol la kalo ckp ngan orang yg loyar buruk ni...ish,ish,ish..

    P/S : Jom join GA akak :

    http://adialuvluze.blogspot.com/2011/01/adialuvluze-my-first-ga.html

    BalasPadam
  6. xleh jumpe selalu dua org ni, gaduh je memanjang =P

    BalasPadam
  7. ehh,ehh, dah tu nak guna perkataan apa yang sesuai ni? dah semuanya tak betul.

    BalasPadam
  8. deyy, penin kepala mcm ni. haha. :D

    BalasPadam
  9. hahahhaahhahahahahhahhaha
    hahahahahhahahahhahaa
    hahahhahahahhahahhah
    *pengsan*

    BalasPadam
  10. kalo member2 aku buka crite mcm ni time borak2.. kompom aku blah. hahaha.. tak rela nak layan..

    BalasPadam
  11. wah.
    siakap senohong gelama ikan duri.
    tibe2 je.
    :P

    BalasPadam
  12. lawak-lawak. haha.
    mmg ptot mkn penampor je law dgn aku. haha.
    :D

    BalasPadam
  13. muka sekor2 x leh blah... hahahaha

    BalasPadam
  14. errrr... macam ni pun ada ke?
    hehe...

    BalasPadam
  15. jem,,,,,hahahha,,,mendalah ape ni??

    hati senang sangat tu

    BalasPadam
  16. layan ajalah kan, waktu pukul or jam

    BalasPadam
  17. hahaha..lawak..
    mmg kdg2 perckpn kita buat org tak paham kn?

    BalasPadam
  18. gler~!

    kalau pukul xley...jam xley...minit dan saat lg xley..nk panggil apee???

    soh c kacak, rafiq n kiki tuh bg jawapan...adoiyyyy~!

    note=pki perkataan "masa" laa..masa sekarang adalah 1011 am(mengikut time pc sy laa)..-end-

    BalasPadam
  19. mcam penah dengar je lawak ni.. haha cikgu aku buat masa sek rendah dulu hehehe... bila baca balik best gak

    BalasPadam
  20. Bro, ko dah kena tag.. Sila pergi ke http://amirfx.blogspot.com/2011/01/nak-giveaway.html

    BalasPadam
  21. xpnh terpikir smpi mcm tu skali..=)

    BalasPadam
  22. nak panggil apa? aku pun pening jgk? hahahaha

    BalasPadam
  23. salam,

    hahaha... u make my day... LOL!!!

    BalasPadam
  24. perbualan yg generate kemahiran berfikir

    BalasPadam
  25. haha, sengal gila discussion 3 jejaka ni
    guna la apa yg sesuai,asal ada yg paham
    semua ada bakat jadi lowyer buruk,haha
    nice one
    next time ak kena hati2 nk tnya org pasal ni

    BalasPadam
  26. Adeh.. Patutkah ku pukul saja kepalaku ni..wahahah

    BalasPadam
  27. wakakakaka :)) nak jd isu plak. diorang sndiri yg cetus. dah 2 mule la duk tnye2. aiyarrkkkk,,, sengal~

    BalasPadam
  28. haha..sengal je,nk try ahh cm nie

    BalasPadam
  29. hahaha...sakit ati tul aku dia jwp cmtu...klw aku, dh bg dia mkn kasut dah...hahaha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com