Isnin, 31 Januari 2011

Keputusan Akhir Final Terbuka Korea Selatan 2011 : Dato Lee Chong Wei Vs Lin Dan

Final Terbuka Korea Selatan 2011




Perlawanan Akhir Perseorangan Lelaki Antara :-


Dato Lee Chong Wei


VS


Lin Dan


Akhirnya hajat aku dan peminat sukan Badminton berpeluang untuk menonton perlawanan final yang dinanti - nantikan selama ini iaitu antara Dato Lee Chong Wei serta musuh tradisi beliau daripada China tak lain dan tak bukan ialah Lin Dan.

Walaupun Dato Lee Chong Wei adalah pemegang ranking nombor 1 dunia bagi kategori pemain perseorangan lelaki namun rekod sebelum ini menunjukkan dalam kesemua pertemuan antara mereka berdua sebelum ini sangat memihak kepada Lin Dan yang memenangi 3/4 daripada jumlah pertemuan mereka sebelum ini.

Jadi, adakah sejarah yang sama akan sentiasa berulang dan adakah tuah akan sentiasa memihak kepada Lin Dan? Mari sama - sama kita saksikan Final Terbuka Korea 2011 hari ini. Moga Dato Lee Chong Wei mampu memberi tentangan yang sengit kepada Lin Dan.
Pemain yang bakal menang semestinya ialah pemain yang kurang melakukan kesalahan tetapi bijak memanfaatkan peluang. Semoga sekali lagi Dato Lee Chong Wei mencipta sejarah. Semoga berjaya.


 Keputusan Akhir:

Dato Lee Chong Wei Tewas 21-19, 14-21, 21-16 Kepada Lin Dan



Celcom Sale
Click Gambar Untuk Sign Up Churp Churp!

17 ulasan:

  1. malayis boleh ~ harap lee chong wee menang la. hehe

    BLOG GEMPAKZ SIOT

    BalasPadam
  2. kalau ada rzki akan menang..
    tp usaha tu penting

    BalasPadam
  3. biasanya lin dan yg menang, tapi tak mustahil datuk lee chong wei mampu menang
    apepun, all the best to chong wei
    moga kemenangan miliknya dan Malaysia

    BalasPadam
  4. Chong Wei nie gabra kot bila temu ngn Lin Dan.. Mudahan boleh menang lah... Amin...

    BalasPadam
  5. aku suka lin dan..tapi aku syaang mesia.eceh

    BalasPadam
  6. ada orang cakap lin dan laa sebenarnya pemain nombor 1 dunia
    ye aa kalau kite tengok pun, lin dan lawan dengan chong wei mesti dia yang menang kan

    BalasPadam
  7. Lin Dan menang lagi..adeh
    frust dibuatnye..

    BalasPadam
  8. sian datuk lee chong wei kalah..hmmmm

    BalasPadam
  9. Chong Wei kalah buat aku frust tapi lin dan tu hensem
    kekeke

    BalasPadam
  10. linda tu bongkak meluat aku tengok.
    hehe..

    eh lindan pehal aku taip linda kat atas tuu. HAHA.

    BalasPadam
  11. Dah nak menang sangat dah semalam.
    Sayang betoi la..

    Revolusikan hidup dengan SuaraSendiri

    BalasPadam
  12. kalah tipis jer.. sikit lagi semalam..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com