5 Perbezaan Antara Kedai Gunting Rambut Mamak Dan Salon Mengikut Teori Hans

Yeahhhhhhhhh!!! Rambut gua dah pendek dan gua memang betul - betul kelihatan seperti budak 15 tahun sekarang! Hahahahaha! Gua tadi pergi gunting dekat kedai mamak depan Vichuda area seksyen 7 tadi. Member gua cakap gunting dekat situ best. Gua pun try lah dah memang betul - betul layan bebbbb!! Hahahaha!

Baiklah! Jadi pada entry kali nih gua nak menyenaraikanlah beberapa perbezaan apabila rambut anda digunting di Kedai Mamak atau di salon.

1. Harga

Kan Gua Kata Murah!

Macam biasalah! Bagi sesiapa yang mementingkan penjimatan wang atau pun budget untuk menggunting rambut anda telah dicatu maka Kedai Gunting Rambut Mamak adalah pilihan yang bijak berbanding dengan salon. Hanya dengan RM8 sahaja rambut anda akan digunting kemas sedangkan jika di salon pula jika gunting rambut biasa - biasa pun mahu tak mahu kena keluarkan RM10. Jadi, dari segi harga memang memihak kepada Kedai Gunting Rambut Mamak.

2. Si Tukang Gunting Rambut
Godaan Matanya Memukau Kalbu Kut! Hahaha!

Hah! Dari segi nih pula gua lebih prefer kepada salon lah! Sebab tukang gunting rambutnya comel - comel dan ramah - ramah. Hohoho! Ada jer yang diorang nak berborak dengan gua. Kalau dekat Kedai Gunting Rambut Mamak pula memang harapan lah kau nak rambut kau digunting oleh seorang gadis yang comel. Hahaha! Paling best dekat salon masa nak basuh rambut. Seronok betul waktu tu! Hahaha! Jadi, dari segi tukang gunting rambut memang memihat kepada Salon.

3. Style Rambut
Lama Sudah Gua Tak Pergi Salon Buat Rambut Macam Nih!!

Wah! Tengok nih jer pun dah tahu memang Salon lah yang menang. Sebab diaorang ada macam - macam alat dan macam - macam bahan untuk rambut. Dibandingkan dengan Kedai Gunting Rambut Mamak yang hanya mempunyai beberapa alat asas jer maka memang style rambut yang dapat dihasilkan adalah terhad berbanding dengan apa yang mampu dilakukan oleh Salon. Jadi, dari segi style rambut memang memihak kepada Salon.

4. Servis Urutan
  Seronok Gila Weihhhh! Gua Rasa Macam Nak Tidur Jer Tadi!!

Hah! Ini memang gua cakap servis baik punya lepas gunting rambut. Salon tak ada benda - benda nih(setakat aku pergi beberapa salon tak ada pula lah). Tapi kalau dekat Kedai Gunting Rambut Mamak memang dia punya urut tahap terbaik punya. Tadi pun selepas dah settle rambut  dikerjakan lepas tu diurut - urut kepala dengan belakang badan gua. Walaweh! Rasa macam nak bayar RM100 lepas tu nak suruh dia urut kepala dengan belakang badan gua selama sejam. Memang layan beb! Rasa macam semua stress dalam diri nih hilang masa tu. Memang terbaiklah! Jadi, dari segi servis urutan memang memihak kepada Kedai Gunting Rambut Mamak.

5. Masa

Hah! Mestilah korang tahu kan bahawa Kedai Gunting Rambut Mamak dan Salon mempunyai gaya gunting yang berbeza dan semestinya masa yang diambil untuk menggunting rambut setiap pelanggan juga berlainan. Hal ini bergantung kepada kepuasan pelanggan. Selalunya, pelanggan memilih Kedai Gunting Rambut Mamak kerana kadar masa yang digunakan untuk menggunting rambut adalah cepat dan pantas. Berbanding dengan salon yang mengambil masa agak lama sebelum rambut anda disiapkan tetapi hasilnya mampu membuat anda teruja. Jadi, dari segi ini ia adalah 50 - 50. Bergantung kepada pelanggan itu sendiri.

Jadi, selesai sudah entry '5 Perbezaan Antara Kedai Gunting Rambut Mamak Dan Salon Mengikut Teori Hans'. Bagaimana pula dengan anda? Lebih gemar rambut anda digunting di Kedai Gunting Rambut Mamak atau Salon? Sila kongsikan pandangan anda dengan gua di ruangan komen entry ini yer.

19 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. saya suka lelaki yang syampukan rambut saya :))

    BalasPadam
  2. eny : hohoho...saya suka gadis yang syampukan rambut saya :))

    BalasPadam
  3. errr!
    gunting ghambut ngn kawan..
    means dia tolong gntingkan!

    BalasPadam
  4. selalu je kene urut time cuci rmbut kt salon.. habes ilang sume pening2 kpala..hehe

    BalasPadam
  5. ak penah sekali mamak tu gunting rambung aku senget. terus aku tak pegi kedai mamak, takut banana fruit two times. =_='

    BalasPadam
  6. hoho,, p saloon lah terbaik ! :D

    BalasPadam
  7. akak prefer salon la sb akak pompuan...huhu, krg klu minta mamak krg, yg panjang jd askar plak..no no no...kihkih

    BalasPadam
  8. salon besh
    sbb orgnye wnita islam...

    mamak kompom indian or lelaki..
    mane leeeeyyy

    BalasPadam
  9. tak tau nak g salon ke kedai mamak..
    sebab spjg hidup ni rambut saya n, abg ngn abah saya yang potong ke, kasi trim ke..

    BalasPadam
  10. msti la salon ok lagi an...
    penah teman gigi susu g guntuing rmbot..tp laki yg gntingkan..hahaha..pdn muka..

    BalasPadam
  11. sis pun baru skali seumo idup dah tua bangka ni baru merasa gi salon...hahahh

    BalasPadam
  12. Macam takder beza sgt jer bro.. haha...

    BalasPadam
  13. salonnn laaa.mmg tak penah g mamak nih.ade ke mamak gunting rmbt pompuan??hehe

    BalasPadam
  14. saya suka buat shampo

    BalasPadam
  15. Ada tk kdai salon lelaki

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama