Keluarga Anda Yang Setia Sebenarnya

Dalam hidup ini tak dinafikan kawan - kawan itu penting tapi jangan kerana kawan - kawan kau sanggup membuang keluarga kau sebab keluarga kau tu lah sebenarnya yang lebih berhak mendapat hak yang telah kau berikan pada kawan - kawan kau tu.

Berbaik - baiklah sesama ahli keluarga kau. Tidak kiralah sebelum ini jika kau pernah berselisih faham dengan ayah/abah/baba/bapa/daddy atau dengan mak/ibu/umi/mama/mom atau pun dengan abang/kakak/adik kau maka cubalah ubati kembali kesilapan itu dengan cuba berbaik - baik semula.

Ingatlah! Pada suatu ketika dimana kita susah atau kita perlukan bantuan atau kita mahu hati kita tenang hanya keluarga jer lah pihak yang mampu bersama kita pada ketika itu. Kawan - kawan mungkin ada bersama tapi mungkin paling lama pun seminggu atau sebulan tetapi keluarga kau akan tetap bersama kau pada setiap masa ketika itu.

Mungkin kali ini kau tidak nampak kerana mengikut darah muda kau yang masih panas tapi satu hari nanti kau pasti sedar dan dikala kau telah sedar itu sama ada ia mampu membuat kau kembali kepada permulaan atau kau akan meraung sepanjang hayat kau.




P/S : Sayangilah Mereka Seadanya Dan Jangan Sesekali Malu Atau Membuang Mereka Kerana Baik Buruk Mereka Itulah Sebenarnya Darah Daging Kita Juga! Jika Buruk Belajarlah Untuk Mengubah Dan Jangan Lari Dari Tanggungjawab Kau!

18 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. oh yeahhh!

    betul..i lov my family very much!

    BalasPadam
  2. betul2!
    family first!

    BalasPadam
  3. Betul tu. Kadang2 kita tak sedar kita lupakan family waktu kita senang tp waktu susah, family lah yang kita cari.

    BalasPadam
  4. btol...pe2 hal pon family gak no 1...

    BalasPadam
  5. betoi.. kawan kalau ilang leh cari lain.. tapi family kalau da tadak.. konpem tadapat ganti.. hargai depa lebih dari diri kita.. sakit camna pn depa da wat.. tergusi camna pn.. jgn lari dari depa.. stay ja.. ALLAH kan syg orang sabar.. ;)

    BalasPadam
  6. betul :)
    berkawan biar beribu,
    kasih keluarga hanya satu.

    BalasPadam
  7. sesiapa yang selalu cium buah hati saja, sekarang adalah masa terbaik cium balik mak ayah masing masing.

    BalasPadam
  8. Aku sayang ngan korga aku jugak.. Love them very muchhhhhh<<-- nie ko kena buat ngn muncung sekali.. haha..

    BalasPadam
  9. btoi!..i luv my pamili..

    BalasPadam
  10. betul tu hans.. susah senang hanya mereka di sisi kita.. mereka lebih faham kita.. sokomngan dan dorongan mereka tak berbelah bagi.. keluarga adalah segalanya..

    BalasPadam
  11. pernah arep dengar lirik lagu yg cmni!!

    "dont depends on friend coz they come and go"..

    setuju x?

    BalasPadam
  12. sgt2 setuju.saper lg yg nk terima kita seadanya meliankan keluarga kita.tetiab ak jdk homesick lah plak.huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama