Khamis, 3 Februari 2011

Ku Pandang Kiri! Ku Pandang Kanan! Ku Pandang Depan! Ku Pandang Belakang!

Seronok betul aku tadi menonton filem IP Man yang memang hebat aksi kungfu beliau jika dibandingkan dengan Jackie Chan, Jet Li mahu pun Bruce Lee. Memang layan habis lah! Sebelum nih aku tak berminat lah pula nak tengok tapi baru tengok sikit terus tersangkut. Hohohoho!

Hari ini merupakan hari masyarakat kaum Cina menyambut Tahun Baru Cina dan bagi pandangan aku sendiri rasa - rasanya tahun Arnab kali ini memang disambut cukup meriah oleh mereka. Buktinya dekat kawasan rumah aku nih memang berdentam - dentum bunyi bunga api disana sini. Ku pandang kanan ada bunga api! Ku pandang kiri ada juga bunga api! Ku pandang depan dan belakang juga ada bunga api! Walawehhh! Memang meriah gila!




Sebenarnya dah lama aku tak mendengar dan merasai sendiri bunyi yang terhasil daripada percikan bunga api. Maklumlah aku bukan jenis suka menyambut Tahun Baru atau Malam Merdeka dekat luar. Jadi, memang tadi aku melepas gian sudah dekat luar rumah aku! Memang seronok gila! Dah macam berperang bunga api antara kawasan taman perumahan pula aku rasa. Hahahaha!

Apa - apapun, 'peperangan' yang berlangsung hampir sejam sudah mulai surut tetapi masih ada lagi sedikit lah bunyi - bunyi mercun tu. Apa - apapun, esok nak ke Perlis pula sebab nak makan kenduri. Hiduk sepanjang cuti nih memang mewah dengan makanan. Macam tahu - tahu jer hidup dekat Shah Alam selalu kebulur. Hehehehe! Okaylah! Mahu tidur dulu! Assalammualaikum!

13 ulasan:

  1. aku pun layan Ip Man n bunga api td XD

    BalasPadam
  2. Wohhh.. Tadi aku baru pas pergi tgk pesta bunga api.. Syok gila.. Umpama war zone.. haha..

    BalasPadam
  3. haha~mesti tak lena tidur kalau bunyi mercun ada sana sini...

    p/s : lorhh...baru nak add...tapi abg da add dulu..ha3..thanks add ;)

    BalasPadam
  4. dah macam kilang mercun tebakor dah kat sini! :P

    BalasPadam
  5. slmt hari raya cina brader john. hehe

    BalasPadam
  6. b4 this x penah tgk yg 1st.
    aku terus tgk yg 2nd, tayang kat wayang last year.
    mmg layan sangat!
    tu td layan gak yg 1st, baru tahu kesinambungan. hehehehe

    BalasPadam
  7. ip man mmg best.. bru abes layan bunyi mercun tadi...

    BalasPadam
  8. Wah IP?
    wah teringin nak tengok!!!
    Rasenye baru last year keluar kan?

    BalasPadam
  9. bising gila lah malam tadi...tak boleh nak tidur..bergegar rumah tau..dah la rumah sebelah taman mereka..tapi ok la..hehe

    Ip Man?? memang best!!! hehe

    BalasPadam
  10. pumpang2x,,tgj bunga api best gak

    BalasPadam
  11. selamat tahun baru dan selamat bercuti...:)

    BalasPadam
  12. IP Man biasa2 jer aku tengok....hhehehe

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com