Rabu, 2 Mac 2011

Marley, Husky, Nemo, Dory & Coral Reef

Wahhhhhhh!!! Gua rasa sekarang gua ada impian baru lah! Tadi gua singgah kejap dekat Mid Valley lepas menyelesaikan sedikit assignment gua. Sempat lah gua singgah kejap dekat Pet Wonderland ke apa entah dekat tingkat atas tu. Sebenarnya gua tak berminat nak singgah pun sebab bau tempat tu kureng sikit ditambah perut gua penuh dengan macam - macam makanan yang gua sumbat hari nih tapi sebab member - member gua semua nak pergi sangat jadi gua follow jer lah!




Masuk dalam tempat tu gua terserempak dengan kucing dulu tapi gua tak rasa berminat sangat. Sebelah bahagian kucing ada burung dengan arnab. Gua kurang berminat juga. Bising betul burung kakak tua tu. Hahaha! Gua pergi usha - usha kejap bahagian anjing. Wah! Hati gua tiba - tiba cair tengok anjing yang macam dalam filem Marley & Me tu. Dia pandang gua dari dalam bilik kaca dan gua pandang dia! Sayu hati gua dowh! Gua rasa anjing tu nak suruh gua adopt dia kut tapi macam banyak masalah jer gua nak bela anjing. Apa - apapun, anjing tu sangat comel. Dan ada satu lagi anjing yang jenis Husky yang macam serigala tu. Walaweh! Sumpah comel! Haihhh!!! Geram betul gua! Rasa macam nak pegang - pegang dan peluk jer. Hahaha!


Husky


Lepas tu gua pergi lah berjalan dekat belakang pula dekat bahagian ikan. Walaweh! Gua jumpa Nemo dengan Dory. Hahahaha! Comelnya Nemo! Rasa macam nak picit - picit jer perut dia. Hahaha! Gua tengok harga dia! Gua tak pasti lah berapa tetapi seekor adalah nak dekat berpuluh ringgit juga. Gua fikir kalau beli Nemo mesti kena beli Coral Reef @ batu karang. Alih - alih batu karang pun dia ada jual juga. Taklah mahal mana pun. Dalam puluh - puluh ringgit jugalah. Wah! Gua dah tertarik dah dengan coral yang macam obor - obor tu. Rasa macam nak picit - picit jer gelembung dia. Comel kut!




 Nemo 

Dory

Kesimpulannya, gua sekarang memang dah teringin gila nak bela nemo dengan batu karang. Hahahaha! Insyaallah! Nanti kerja ada duit nanti gua bercadang nak bela Nemo yang comel tu 4-5 ekor. Lepas tu sumbat si Dory sekali dalam akuarium tu dengan coral yang comel - comel. Hohohoho! Seronoknya tengok orang banyak duit! Hehehehe!


 Rasa Macam Nak Picit - Picit Jer! Hahaha!


P/S : Masih Teringat Renungan Si 'Marley' Tadi. Sayu Betul Mata Dia! Tengok Pula Si Dory! Memang Ikan Yang Blur. Hahaha!

10 ulasan:

  1. kau kahwin ni habislah bini kau picit picit ;)

    BalasPadam
  2. Kap : amboi...cam lucah jer bunyinya...hahahaha

    BalasPadam
  3. tgk ikan ni..rasa mcm nak makan seafood je.. hihi

    BalasPadam
  4. dulu time skolah pernah bela ikan toman rimau..huahhahha. bela spi besar lengan, pastu ikan tu mkn tuan..huhu. berdarah jari. lastly mati gak..sb da tua kot..ntahlah, tak pasti. yg pasti dy tak mo mkn...huhu. sedey sgt...sob sob

    BalasPadam
  5. ak rc ak pernah msk sekali kot tmpt tu.
    tp wyg ak msk berkali2.
    gagaga.

    BalasPadam
  6. nemo tuh besh!! time g langkawi dlu dpt tngkap nemo tp kene lepaskan balik!! T__T


    ALHAMDULILLAH!
    Segmen: Saya dan Nama Blog
    I am number four

    BalasPadam
  7. Nemo tangan dia satu cacat... hehe

    BalasPadam
  8. seriously, kalau anjing tue binatang yg halal, dah lama sis bela wehh..isk..geramnyee tgk..nak2 tgk yg baby diee..isk..isk..comel sungguhhh

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com