Khamis, 28 April 2011

Bayar RM5 Untuk Topup RM3! Terima Kasih Tuan Kedai! Jasamu Aku Campak Ke Longkang!

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Gua seorang manusia yang sangat jarang untuk menambah nilai kredit pada telefon bimbit gua. Mungkin sebab tak ada insan istimewa kut yang bertakhta di dalam hati gua ketika ini. Kalau tidak mungkin gua akan mengikut jejak beberapa orang rakan gua yang setiap hari menambah nilai atau selalu kita sebut sebagai topup terhadap kredit telefon mereka. Adakah perenggan pertama ini kelihatan seperti cuba mencari cinta? Forget it !!!!




Hari ini gua terpaksa juga menopup(rosak bahasa) sebab ada hal kecemasan sikit. Gua nak topup pun tak banyak. Cuma RM5 jer pun! Jadi, gua pun pergilah menapak dekat sebuah kedai topup berhampiran rumah sewa gua nih. Waktu tu dekat kaunter tak ada orang. Gua tengok sebelah gua ada lelaki Cina. Gua ingat itu bos kedai tu jadi gua pandang lah dia. Gua baru nak suruh dia topup kan untuk gua tiba - tiba muncul seorang perempuan indon bergegas ke kaunter. Fuh! Nasib gua tak suruh lelaki Cina sebelah gua topup kan tadi. Hahahaha! Lepas gua dah tulis nombor telefon gua dekat buku log tu dan si minah indon nih pun dah confirmkan nombor gua jadi gua pun blah lah balik rumah.





Dah sampai dekat rumah nih tapi apa hal tak masuk - masuk lagi topup gua nih. Panas betul hati gua! Dah satu hal pula gua nak kena berjalan balik ke kedai tadi. Habis lemak gua terhapus gara - gara masalah topup tak masuk nih. Huhhh! Sampai sana si minah indon tu dah hilang. Tiba - tiba nampak bos dia yang original baru sampai kedai. "Tadi saya ada topup RM5 tetapi sampai sekarang tak masuk - masuk pun! Haihhh!" rungut gua sambil kepenatan. Mungkin muka gua kelihatan marah macam dekat gambar bawah nih. Hahahahaha!




Si apek merangkap bos kedai tu pun mulalah cepat - cepat mengambil telefonnya dan memasukkan nombor telefon gua untuk di topupkan RM5. Dalam 2 minit gua tunggu tu tiba - tiba satu SMS masuk dalam telefon gua. "Finally!!" jerit gua keriangan dalam hati. Gua pun blah lah cepat - cepat sambil sms orang yang gua nak sms tu. Lepas tu gua tengok lah berapa RM yang masuk dalam telefon gua. RM3? RM3 jerrrrrr??????




Bayar RM5 Untuk Topup RM3! Terima Kasih Tuan Kedai! Gembira sangat rasa hati gua nih mengenangkan kebaikan mu! Jasamu Akan Gua Campak Ke Longkang! Arghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Anti Kedai Kau Sampai Mati!!!!!


P/S : Tak Sanggup Dah Gua Nak Berulang Kali Ke-3 Pergi Kedai Tu!

45 ulasan:

  1. wa..sodeh nyo...pg karate tegkuk apek tu

    BalasPadam
  2. lain kali pakai bil. senang.
    wahahaa

    BalasPadam
  3. c-tea : hahahaha...orang tua teras masyarakat...mana boleh karate

    arief : pakai bil mahal

    BalasPadam
  4. saya pun jrg nk topup..xda kepentingan kot hehe

    BalasPadam
  5. kalo aku la...memang sanggup patah balik kat kedai tu...

    2rgt tuuuu...

    banyakk tuuuuuu

    BalasPadam
  6. sutera : tu la pasal

    GKSB : penat...malas dah aku nak jalan kaki turun naik tangga

    BalasPadam
  7. ok.
    kedai itu layak dibakar.

    BalasPadam
  8. ye saya juga memahami
    senaseb ler kite cuma berbeza situasi
    :p

    BalasPadam
  9. Kap : hahahaa...ganas betul ko

    Miecyber : sangat tak patut

    Wana Jay : kesian kita senasib

    BalasPadam
  10. aku sokong ko GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr , aku pon dtg balik ekdai tu...

    BalasPadam
  11. pass kat aku weyh..biar aku sekeyh pale dia lak.haha

    BalasPadam
  12. teruk la pekedai tu. tak jujur. ish ish ish. boikot kedai dia.

    by the way, dalam bahasa melayu, topup itu disebut sebagai tambah nilai. jadi boleh buat ayat 'menambah nilai' bukan menopup :D

    BalasPadam
  13. kalau gua, faktor utk gua pergi balik atau tak ke kedai tu adalah;

    tahap kecantikan awek indon yg jaga kedai tu tadi.

    BalasPadam
  14. Wen : rajin kan korang

    Iwan : jom aku bawa ko gi sekeh dia...hahaha

    shukri : ar ar...menambah nilai..hohoho..tq2

    Sogeking : kalau macam tu memang comfirm la ko takkan pergi balik...hahaha

    BalasPadam
  15. gua pn xbleh tahan klau ini mcm..hoho.

    tp.. ari ni aku bli topup RM10 pkai e reload. bajet nk topup kmudian. smpan dlu dlm poket..

    last2 cek dh xde..huhu~
    trbuang kot... isk isk isk...

    BalasPadam
  16. aduh tragisnya,,,pelangkong jer tauke kedai tu hikhikhik...

    salam kenal

    BalasPadam
  17. Ak penah kene kes cam nie, tp lg syok... Topup RM3 dapat RM5... Wahaha :D

    myetech9[dot]com @ Enchik Nine

    BalasPadam
  18. Hafriz : hahahaa...tak ada rezeki

    Liz : hahaha...xbaik pelangkong orang sesuka hati

    Izzudin : owh...kalau macam kes ko tu aku pun suka

    BalasPadam
  19. heheh..pasni kalo top up lagi..claim lagi 2 hengget tu..

    BalasPadam
  20. haha~ jasamu dicampak ke longkang.. haha~ adoi yai.. alah wei.. syukur la dpt.. nak tunggu minah indon tu punya keja, tak masuk2 lak~

    BalasPadam
  21. kedai tu dengan tuan kedai tu patut...... kite bako! kite bako!


    busuk ati la buat orang niaya kat orang gitu.

    BalasPadam
  22. tu la.. lain kali nak topup kena pakai orang masukkan ni kena tunggu bebetul masuk baru bley balik.. kalo tak jwpnnya mmg habes lemak yang ade.. :p

    Latest -
    - Entri Untuk Manfaat Diri Sendiri

    BalasPadam
  23. lain kali check dlu...aku klu topup yg kena tulis sume tu mmg anti skit..if t'desak, aku akan tunggu sampai die topup ...selagi die xtopup aku xbla...hoho

    BalasPadam
  24. pakai topup yg terus masuk ney mg slalu je prob. senang kalo pakai kad, masuk sndri. semlm pom mak sy topup byr 10 tp masuk 5 je. ish >.<

    BalasPadam
  25. haha. sedih cerita ko hans. simpati dgn orang jarang topup mcm ko. jgn fobia nak topup lagi pasni ye. hehe. akhirnya aku berjaya update blog jugak. ni semua gara-gara komen ko tanya bila aku nak buat entri baru. hehe

    BalasPadam
  26. Sabo je laaaa ... Boleh ek tipu2 orang camtuh?? Cam hampeeehhh jeee ... Sabo ye dik, sabooo ...

    BalasPadam
  27. kenapa tak check balance dlu sebelum blah dari kedai tu

    BalasPadam
  28. hahaha !
    pe barang campak dalam longkang?

    campak dalam neraka terus !
    best ! haha :)

    singgah dan follow sini.
    entry mu banyak best2.
    (sila kembang 33minit) ;P

    lau sudi jemput la singgah dan follow kite jugak..
    lau sudi laa.. ;)

    wish u luck,
    thanks a lot ;)

    BalasPadam
  29. damn. ko pun sepatutnya awal2 lagi tak payah pergi kedai tu. haha.

    BalasPadam
  30. RM2 lagi ko sedekah je la kat tauke tu

    dapat pahala


    huhuhu

    BalasPadam
  31. alahai brader john, kesian betul. sabar banyak, mane tau nnti tiba2 masuk lagi 2 ringgit. apek tu nak bagi supriseee! hahaha.

    BalasPadam
  32. wow!!!
    untung dan rugi..
    ehheheee

    BalasPadam
  33. ish2...walaupun 2 rggt tapi ttap duit kte kan..sokong hans anti kedai tu pasni..papepun,chill....btw,suke perenggan pertama..hikhik

    BalasPadam
  34. ko pakai kad je hans..xpyah gune tulis2 num ni..sume cam syial je..huhuhu

    BalasPadam
  35. kita bako je kedai tu! haha..

    BalasPadam
  36. haha2!..ada lak dpt 3 ringgit jek..xleh jd to p jek skali lgi dai tuh,hehe2..

    BalasPadam
  37. hans, ada ke kedai mcm tu??
    kita bakor je kedai tu..hehe

    BalasPadam
  38. mak ai..ngape tak tuntut!! haha bawk parang...yok ramai2..

    BalasPadam
  39. ramai suruh bakar kan?
    hahahaha
    kejam rupanya korang nih
    :-)

    BalasPadam
  40. sob2...
    ermm. rm 2 tue potong crdt advce kot.. hehehe

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com