Isnin, 25 April 2011

Rasa Macam Nak Merepek Pepetang Buta Nih

Sekejap saja rasanya dan tiba - tiba sedar zaman untuk bersuka ria, mencari sebanyak mungkin pengalaman, belajar mengenali personaliti manusia dan belajar untuk menyelesaikan masalah sehabis baik nampaknya sudah tiba ke penghujungnya. Baru sahaja terasa seperti semalam sedang belajar di sekolah rendah. Baru sahaja terasa seperti sedang belajar membawa basikal bertayar empat sebelum dibuang dua tayar di tepi tayar belakang. Baru sahaja terasa seperti semalam mengambil keputusan SPM. Kini dah menyedari bahawa sudah tiba masanya untuk berdikari.




Aku memang seorang manusia yang cuba untuk menghasilkan kenangan terindah aku sebanyak mungkin sewaktu aku sedang belajar terutama bersama rakan - rakan. Alhamdulillah, aku rasa aku berjaya mencipta banyak kenangan yang menarik. Apabila difikirkan kembali walaupun ada beberapa perkara yang membuatkan aku naik angin dan memualkan aku dengan kerenah dan sikap sesetengah manusia tetapi apabila aku ingatkan kembali memang buat aku ketawa seorang diri. Setiap berlaku pasti ada sebabnya dan aku amat pasti tentang itu.




Dunia ijazah mengajar aku banyak perkara yang aku tidak sudi untuk berkongsi di sini tetapi cukup untuk aku katakan bahawa ia amat menarik, menggembirakan, pedih, sedih dan sebagainya yang boleh aku ibaratkan seperti seluruh ramuan yang dimasukkan di dalam satu uncang untuk dibuat sup. Aku pun pelik kenapa aku menaip entry merepek ini di pagi hari sedangkan aku tak pasti lagi tentang keputusan peperiksaan semester 5 aku nih. Mungkin gara - gara aku melayan lagu Bila Resah nyanyian penyanyi Anuar Zain. Hahahahaha! Apa - apapun, aku harap aku lulus kesemuanya. Insyaallah!


 http://i25.photobucket.com/albums/c83/Sandymcvan/animated%20gifs/cryboy.gif


Aku tak tahu nak taip apa cuma walaupun aku terasa gembira kerana segala ini bakal berakhir namun berpisah dengan beberapa orang yang boleh aku gelarkan sahabat adalah amat menyedihkan. Memang cukup menyedihkan kerana selepas ini masing - masing akan membawa haluan diri masing - masing. Mungkin selepas ini ada yang akan berubah atau mungkin aku yang akan berubah. Kita tak dapat menjangka masa hadapan kan? Entah! Okaylah! Apa - apapun, aku sayang kalian yang terlibat. Kalian semua memang baik! Aku tak pernah nilai kalian walaupun ada antara kalian yang gila - gila remaja sebab aku pun lebih kurang juga. Hahahahaha! Moga masing - masing dapat mencipta kenangan terindah! Assalammualaikum!


P/S : Sedih Dan Gembira Bercampur Dan Itulah Kehidupan Yang Membuatkan Kita Lebih Kuat Menghadapi Cabaran Masa Depan!

5 ulasan:

  1. ko merepek pun aku baca sampai habis..

    hidup tanpa cabaran sama seperti makanan tanpa rasa. hadapi dengan senyuman.. makan dengan nikmat. jangan lupa baca bismillah ;)

    *sebenarnya aku pun tak tau apa aku merepek ni*

    BalasPadam
  2. btol tu...byk kita pelajari dkt U...gud luck bro

    BalasPadam
  3. singgah pagi..sini..apa khabar

    BalasPadam
  4. gud luck hans..doa sudah..tinggal tawakal jer..smoga keputusan kali nie adalah lebih baik..k

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com