Isnin, 23 Mei 2011

Mimpi Mainan Tidur

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans sekalian. Selalunya orang kata jangan tidur lepas asar kerana tak elok dan selalunya mimpi yang kita dapat pasti buruk atau menakutkan. Tetapi, apa yang gua nak cerita bukannya gua tidur selepas asar tetapi waktu gua tidur sebentar tadi dalam pukul 10.30 pagi macam tu.




Gua mimpi sesuatu yang aneh dan mencabar tetapi dalam masa yang sama menakutkan. Gua bermimpi gua menaiki motosikal dan sedang menuju ke pekan Simpang Kuala dan berhenti di hadapan Maybank(tetapi dalam mimpi gua tempat tu dah jadi bandar yang gempak gila siap ada kereta terbang bagai). Entah kenapa bila gua pandang satu poster promosi dekat sebuah salun kecantikan yang menunjukkan model lelaki yang dipukul kemudian bertukar menjadi wanita cantik dan gua pun dibawa melihat kehidupan lelaki itu melalui poster tersebut(mimpi gua dah macam filem fiksyen sains pun ada....hahahaha).


 Maaf Lah Letak Gambar Pelakon Teater Patung Kertas Nih Kejap


Gua dipertontonkan dengan kehidupan lelaki berkulit putih itu yang biasa - biasa jer. Tidaklah buruk dan tidaklah hodoh tetapi kurang digemari barangkali dan selalu dipukul oleh lelaki gangster. Gua tak pasti kenapa dia dipukul sebab gua kan sedang bermimpi. Dan kemudian dia dengan beraninya mula berhias diri dengan mencantikkan diri sendiri. Dia berjaya menutup luka - luka dan lebam pada mukanya dan dia sedar bahawa dia sebenarnya cantik jika menjadi perempuan. Lalu dia pun membuat operasi pembedahan dan menjadi 'wanita' sepenuhnya. Dasyat tidak mimpi gua boleh tengok macam mana dia jadi wanita. Ngeriiii mehhhhh!




Kemudian, apabila dia menjadi wanita memang dia menjadi dambaan setiap lelaki kerana kecantikkannya tetapi rasa seronok itu tidak terlalu lama. Dia selalu ditinggalkan dan dipermainkan lelaki. Selalu mendapat ejekan daripada kanak - kanak dan selalu dipandang serong oleh golongan wanita yang tulen. Dan dia mula terasa kesan negatif pembedahan yang lepas terharap dirinya. Entah macam mana tiba - tiba dia ditangkap oleh pihak polis atas alasan yang gua sendiri pun tidak tahu(nama pun gua tengah mimpi).




Tiba - tiba gambar 'wanita' di dalam poster tu keluar seperti raksasa mahu memakan gua. Walaweh! Takut punya pasal gua pun pecut lah motosikal gua dekat tengah jalan. Tiba - tiba tepi gua ada seorang nenek tua dalam lingkungan 70-an tengah bawa motosikal sambil dipeluk erat oleh 2 orang cucunya tetapi yang dasyatnya dia bawa motosikal tu laju gila. Sebab dia dekat belakang gua jadi ada kereta polis kejar dan apalagi memang gua pun memecut laju tak ingat dunia juga lah. Tiba - tiba jalan dihadapan ialah jalan mati dan gua membelok ke kanan sementara nenek itu membelok ke kiri. Tiba - tiba.....

Gua pun terjaga dikejutkan oleh mak gua yang bising sebab gua sambung tidur balik. Gua bangun dengan kebingungan sambil menghantar dulang berisi air kepada pekerja di hadapan rumah yang sedang membaiki tempat meletak kereta. Tidur tak sampai sejam tapi mimpi tu rasa macam lama jer dan rasa mimpi tu macam menakutkan pun ada dan agak mencabar. Haihhhh!! Ponat den nih hahhhh merempit dalam mimpiii!!

http://multiply.com/mu/koosem/image/41/photos/17/1200x120/1.gif/nenek.gif?et=9%2B8rmNv6OSyJBwEZBM%2CNEA&nmid=59066398 

P/S : Boleh Bayang Tak Macam Mana Nenek Dalam Mimpi Gua Tu Merempit Dengan 2 Orang Cucu Sedang Duduk Di Belakang Dia?

12 ulasan:

  1. gua igt kan..lu jadi hero..rupenye2 tak tntu pasal kne jadi bhn makanan woo~~..

    haha..mimpi2..tapehape..

    BalasPadam
  2. qarr jalil : ari tu gua dah mimpi jadi hero...ari ni gua jadi suara latar jer...hahaha

    BalasPadam
  3. hahahah! ade sambungan tu.. petang ni tdo, mesti mimpi tu bersambung :)

    BalasPadam
  4. merapu je cerita..

    nasib mimpi jea.. =P

    BalasPadam
  5. tuh la macam lama je mimpi tuh. huhu

    BalasPadam
  6. Hahaha.
    Mimpi kan pelik.
    Kadang kadang orang yang kita dah lama tak jumpa pun boleh masuk dalam mimpi kita.
    Kalau lah dunia seindah mimpi.

    BalasPadam
  7. heheh...bley ko igt mimpi ni detailkan..kalo aku dah xigt ape aku mimpi..

    BalasPadam
  8. faiz : ini sebab lepas bangun terus taip...kalau tidak memang lupa terus

    BalasPadam
  9. den suka mimpi jadi orang kaya.
    kekeke

    BalasPadam
  10. best nye mimpi hans.. boley mnx khabir bakhtiar buat jadi filem ..ngeh3

    BalasPadam
  11. nak pula khabir bhatia tu buat filem mimpi saya nih...hahaha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com