Isnin, 27 Jun 2011

Kisah Seekor Anak Burung Kuning Yang Comel

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans yang comel - comel belako(kembali bodek korang). Hahahahaha! Minggu lepas kan gua bagitahu gua balik kampung kan jadi disini gua nak ceritalah sikit tentang Kisah Seekor Anak Burung Kuning Yang Comel sewaktu gua berada disana. Gua dah lama nak buat entry nih tapi tunggu sepupu gua bagi gambar. Hah! Cuba usha gambar bawah nih. Comel tak?


Rasa Macam Nak Picit - Picit Jer Sebab Comel Sangat


Waktu tu satu keluarga tengah berborak - borak dekat luar sebab dekat luar sejuk. Angin sepoi - sepoi bahasa. Gua pula duduk sebelah karung guni berisi buah rambutan yang baru dikait dan gua apa lagi! Melantak dan melantak lah! Hanya gerakkan mulut dan tangan jer kemudian buah rambutan melarut di dalam perut. Hohohoho! Tengah seronok makan rambutan tu tiba - tiba terdengar bunyi 'PAPPPPPP'!


Anak Burung Kuning : Adoiiiiiiii! Sakit kepalaaaaa!

Gua : Eh, dari mana kau datang nih wahai anak burung yang comel?

Anak Burung Kuning : Saya tengah belajar terbang nih wahai abang Hans yang kacak!

Gua : Eh? Mana kau tahu nama aku? lagi aku kagum tu kau tahu aku kacak! Hebat lah kau!

Anak Burung Kuning : Sapa lah tak kenal abang Hans! Sudahlah kacak! Baik hati pula tu!

Gua : Terima kasih lah! Eh, kau nih kecil lagi! Mana boleh terbang lagi! Bahaya - bahaya!!

Anak Burung Kuning : Saya nak belajar terbang juga! Adik beradik saya yang lain semua dah terbang entah kemana!

Gua : Eh? Kenapa dengan mata kau nih?


Mata Anak Burung Nih Tertutup Sebelah(Mata Lagi Satu)
Sebab Kena Gigit Semut Rasanya. Kesian Dia! Sob Sob Sob!


Anak Burung Kuning : Mata saya kena gigit dengan semut kut abang Hans yang kacak. Sebab tu saya nak terbang tak boleh. Asyik berlanggar jer! Saya buta sebelah mata!

Gua : Alahai! Kesiannya kau! Haih! Kau makan apa yer? Kau kecil lagi nih! Nak cari makan macam mana? Mana sarang kau? Mak kau mana? Haihhh!!

Anak Burung Kuning : Sob Sob Sob! Saya pun tak tahu apa saya makan!

Gua : Abang nak bela kau pun abang tak tau kau makan apa! Lagi pun kau kecil sangat! Haih! Abang Hans rasa serba salah sangat - sangat nih! Kesian kau! Kecil - kecil dah diuji macam - macam dugaan! Sob Sob Sob!

Anak Burung Kuning : Sob Sob Sob!


 Sedih Gua Dengan Takdir Yang Menimpa Anak Burung Kuning Yang Comel Nih!


Malam tu pula sarang burung dipercayai sarang yang pernah dihuni oleh Anak Burung Kuning nih ditemui di bawah pokok. Tak tahu lah apa nasibnya sekarang! Sama ada masih hidup atau pun sudah tiada! Gua sedih gila! Semalaman gua fikir pasal Anak Burung Kuning nih walaupun gua tak ada pertalian darah dengan dia. Baru pandang tak sampai 2 minit gua dah jatuh sayang dah dekat anak burung nih. Inilah Kisah Seekor Anak Burung Kuning Yang Comel

P/S : Maafkan Abang Hans Yer Wahai Anak Burung! :_(

52 ulasan:

  1. comel anak burung tu...kesian dia...harap burung tu selamat...

    BalasPadam
  2. baiknya abang hans yang kacak ni...hahaha XD

    BalasPadam
  3. kawaii~ cian kat dia. meh sini aman bela hahaha..

    BalasPadam
  4. sedihnyer kisah ni.. membuatkan aku nak main Angry Birds je..

    BalasPadam
  5. kuning2 bahaya sekarang ni...hehe.

    BalasPadam
  6. alahaii.. siannya ank burung tu.. sedih plk tengok..

    BalasPadam
  7. hahaha comelnye anak burung tuh...baik betul abang hans ye..kuikuikui

    BalasPadam
  8. waa!! hebatnya en. hans yg kacak bole berkomunikasi dgn baby bird comel tu...haha

    btw, kesian tu ya mmg, tp tu la khdupan, kitaran alam...

    BalasPadam
  9. tak sangka tun hans ni baik hati rupanya :D nnt kalau jmpa brung tu ckp alya kim slm okey? ehe

    BalasPadam
  10. Phentermine.....

    A nice post thanks for sharing.....

    http://www.PhentermineHome.com/

    BalasPadam
  11. hmm..sedeynya..x boleh la kalau ada kisah sedey pasal haiwan ni.. sy cepat jatuh kesian..pastu nanges.. :'(

    BalasPadam
  12. kenapa abg hans tak kacak sangat ni (hehe!) bawa cerita sedih? ai ni empathy terlebih. terbayang-bayang kesengsaraan si kecil itu..isk!

    BalasPadam
  13. nasib baik jumpa abg hans yg kacak, kalau jumpa kt 'giant cerita doreamon' tu mmg abislh kau burung yg comel...

    BalasPadam
  14. hahahaha..angry birds weyhhhh..

    BalasPadam
  15. ko pasti ke anak burung tu dari sarang yg ko ckp kan tu? ntah2 org punya tak terlepas sebab x tutup zip!

    wakakaka....

    BalasPadam
  16. ko memang TERBAEK bab puji diri sendiri ni kahkahkah

    BalasPadam
  17. comel anak burung tu..kejamnyer apsal ko xambik bela die, bg mkn..kn skg dah hilang..msti ko mmpi ngeri sb wt ank burung tu cmtu...

    ups, ter-emo lak..;P

    BalasPadam
  18. pandai ya burung Kuning tu bercakap..
    Terus bukak game Angry bird..

    BalasPadam
  19. part perasan mmg gelak je

    part last sedihhhhh

    huarghhh

    BalasPadam
  20. emieysandra : saya tak boleh bela dia...sebab dia terlampau kecil...hanya mak dia jer boleh bela dia...lagi pun saya tak tahu apa makanan dia...cuma mendoakan agar dia dipanjangkan umur..sila emo pada orang lain yer.. :-)

    BalasPadam
  21. comelnye anak urung kuning tu..burung ape erk??

    BalasPadam
  22. mula-mula aku baca,aku ingat nak gelakkan kan ko..last-last tak jadi,jadi sedih pulak aku..Hm.kesian dia buta erk..mana la mak nyer tu..Hmm

    BalasPadam
  23. comelnya burung tu....boleh bercakap plak tuu :P

    BalasPadam
  24. tak ada pertalian, tapi ada persamaan kut, kedua2 nya hensem...hehe

    BalasPadam
  25. ada maksud tersirat ni kan..ngeh3
    btw tak habis2 nk puji diri sndri kan..haha

    BalasPadam
  26. abg hans yang hensem ni ..
    jaga laa dia abang hans yang hensem ni ..

    mana boleh abang hans yang hensem ni biarkan begitu sahaja ..

    abang hans yang hensem ni tak kesian kat burung kuning tuh ke ?

    abang hans yang hensem ni ...

    abang hans yang hensem ni ..

    (aku bodek ko datang sini. Jadi tak?)

    BalasPadam
  27. hans gi la cari anak burung tu.. mmg xjumpa ke?? T_T

    BalasPadam
  28. hans kenapa takmau jaga dia..... :'(

    BalasPadam
  29. terjatuh tak?
    ala nape Hans tak kidnap? :P

    BalasPadam
  30. kalo kecik2 dah terpisah ngan ibu dia...susahla nak hidup lama tu..

    BalasPadam
  31. antara anak burung ni dgn abg hans yang kacak.. rasanya simpati lg kat abg hans yg kacak.. hahaha

    BalasPadam
  32. wah..bagus la tu kan abg hans yang kacak??? hehhe... kesian burung tu... memang.. kalo kita melihat haiwan kesusahan pon sudah jatuh sayang... bagaimana plak sesama insankan??? tapi, haiwan x membals racun pada kita... melainkan ia berbisa... tapi manusia??? hurm...

    BalasPadam
  33. kacak lah sgt yer..hehehe.
    comelnya burung tu..dah mcm angry birds pulak

    BalasPadam
  34. wah comelnya anak burung tu! tp kesian kat dia! T_T

    apa2pun hebat anak burung tu berdialog! hahaha :D

    BalasPadam
  35. Apsal Si kacak tak ambik je burung tu, bela sampai besar sikit.. mana tau mata dia boleh sembuh kan.. Kesian dia. Comel² tapi dapat ujian yang gedabak.

    BalasPadam
  36. comel nya, so burung tu leh terbang tak?

    BalasPadam
  37. ala. napa tak ambik simpan dulu. lepas mata dia ok, lepas la balik. bagi makan cacing la. tak pun makanan burung kt kedai. huhuhu

    BalasPadam
  38. sila baca komen Faiz di dalam entry nih...dan itulah jawapan saya...nak bela anak burung macam nih bukan macam bela burung di kedai... :-)

    BalasPadam
  39. ni yg nak main angry bird ni... hehe.. comel la... baik kamu kan... jgn sedih2 k... :D

    BalasPadam
  40. burung tuh lama2 kang jadi angry burd nih kang.. meh2 sini aku bela....

    BalasPadam
  41. comelnya..=)
    cerita pelbagai rase..sedih, kelakar..

    BalasPadam
  42. comelnyaaaa... apa khabar burung tu, hidup lagi ke agaknya? comel betul

    BalasPadam
  43. penah jage sekor burung neyh..burung nie mnkn buah..ari2 myhatiku bagi mkn buah..tetibe one day mati..sedih sgt..teringat kan Fruity ;(

    BalasPadam
  44. sebab dia sangat comel kannn..

    BalasPadam
  45. anak burung ape ni? ahahaha..
    nice blog beb!

    BalasPadam
  46. owh..alor setar..ok2..

    betol2..burung ni kalau besar mesti lawa..

    BalasPadam
  47. comel la awk ni...hoho

    BalasPadam
  48. ops..dtg follow sekali..hehe

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com