Khamis, 23 Jun 2011

Surat Untuk Nyamuk - Nyamuk Betina

Tun Hans Yang Kacak,
777, Banglo Paling Besar,
Jalan Tun Hans,
Kedah Darul Aman.

23 Jun 2011

Menemui saudari - saudari nyamuk betina yang kini sedang gembira berterbangan dan bermain di kaki saya dengan harapan semoga kalian berada dalam keadaan sihat sejahtera selepas puas menghisap darah merah saya yang manis rasanya itu.

Saudari - saudari,

Terlebih dahulu saya seperti nama di atas ingin menyusun 10 jari memohon maaf kepada kalian semua atas kematian rakan - rakan kalian tempoh hari gara - gara semburan ubat nyamuk ShieldHans. Untuk pengetahuan saudari, ubat nyamuk ShieldHans dibeli oleh saya di pasaraya GiHans tempoh hari gara - gara ada jualan murah. Beli satu percuma tiga. Siapa yang tak mahu kan? Jadi saya pun beli lah dua ubat nyamuk dan dapat 5 ubat nyamuk percuma. Kenapa kurang 1? Saya pun baru sedar lepas balik rumah! Saya ditipu! Arghhhhhhhh!!

Jadi, kerana terlalu marah ditipu saya telah menghabiskan 2 ubat nyamuk ShieldHans yang saya beli tu dengan menyembur satu rumah. Semua tempat dan sudut saya sembur gara - gara kemarahan melampau! Tak sangka pula banyak rakan saudari bertandang ke rumah saya pada hari tersebut sedangkan saya langsung tidak pernah menjemput hatta mempelawa masuk ke dalam rumah. Akibatnya, banyak rakan - rakan saudari mati terkangkang tidak bergerak selepas terkena ubat nyamuk ShieldHans ini. Bukan salah saya kalau rakan - rakan saudari mati pada hari tersebut!

Jadi, pada malam ini tiba - tiba saya diserang bertalu - talu oleh saudari - saudari dan ia membuatkan kaki saya berparut gara - gara kegatalan melampau disebabkan gigitan kalian. Ingin saya bertanya adakah kalian berdendam dengan saya? Sudah berkali - kali saya pesan supaya pergilah menghisap darah lembu! Darah seekor lembu mencukupi untuk menampung hidup saudari - saudari selama 5 bulan tetapi kenapa saya juga yang jadi mangsa kalian? Sekali lagi saya tegaskan disini bahawasanya saya tidak bersalah!

Disebabkan hal ini maka saya dengan rasa rendah dirinya memberi amaran pada kalian semua supaya pada esok malam dan hari - hari seterusnya agar tidak lagi menggangu - gugat kaki saya lagi. Jika kalian masih berdegil maka ubat nyamuk ShieldHans lah hadiah saya khas untuk kalian. Baiklah! Setakat ini sahaja warkah saya yang sempat saya titiskan pada pukul 1.41 pagi istimewa untuk kalian semua. Semoga kita tidak bertemu lagi di lain masa kerana jika bertemu mungkin surat susulan akan diutus lagi pada kalian. Jangan lupa sebarkan pada rakan - rakan kalian tentang surat saya ini. Sekian, terima kasih!

Yang kacak,
Tun Hans



P/S : Entry Merepek Sahaja! Tak Ada Apa - Apa Maklumat Berguna Pun! (^_^)Y

38 ulasan:

  1. Kalau ade la Shieldhans, kompem support punyeee.haha :D

    BalasPadam
  2. wakakkaa, tlg smpykan salam saya pada saudari saudari nyamuk sekalian ya!

    BalasPadam
  3. time maghrib cuba tutup tingkap... kurang sikit nyamuk. berkesan untuk aku... hehehe :D

    BalasPadam
  4. atie : bakal ada...hahaha

    alya : xdapat la sampaikan..surat tak pos lagi...ahaha

    redvixen : sudah..xtahu mana nyamuk2 nih masuk

    BalasPadam
  5. hahaha...agknye mmg skrg ni musim nyamok membiak dgn rakusnye kowt..kt umh sy ni pon stiap mlm trganggu dgn "kdtgn berjmpot" nymok2 neyh..hihih

    BalasPadam
  6. hehehe tgh2 malam ada perutusan warkah buat saudari nyamuks? bila pula akan ada utusan warkah buat followers? dan saya? hihihi =ppp

    sy ada tips utk dikongsi dgn Tun. baca di magazine dan pernah cuba semasa pulang ke kampung dan BERHASIL!

    tips: silalah pakai bedak yg wangi pada badan, tangan, kaki segala. paling tak pun, pakai losyen. nescaya saudari nyamuks tak sanggup hampiri. serius, berhasil.

    konklusi:

    1) adakah nyamuks tak suka pd yg wangi?
    2) adakah Tun Hans kurang wangi?

    hehehe =p

    ps: jgn lupa cuba ^-^

    BalasPadam
  7. Mya : Hans sangat wangi tapi oleh kerana darah beliau manis sangat gara - gara makan buah dan macam2 lagi membuatkan nyamuk suka..tak apa..esok gua beli losyen..losyen yang ada dah habis..hari tu sapu memang dia tak datang...dah habis tak sapu terus datang

    BalasPadam
  8. haha.. kalau lah nyamuk tahu ada surat untuk dye dr kau mmg berduyun2 dtg serang..;)

    BalasPadam
  9. tahniah, entry ni berjaya mmbuat org ketawa pd pkul 6.00 pg...

    BalasPadam
  10. lembu kulit tebal...straw die x panjang sgt ..aku ase cam tu la...hahahaha

    BalasPadam
  11. nyamuk memang JAHAT! grrr..
    darah saya pon makin berkurang sekarang..hikhik

    BalasPadam
  12. Lainkali sembur shieldhans tu kat badan hans yer..konpem nyamuk tu x dekat, kih kih.

    BalasPadam
  13. iye lah... nyamuk2 ni seme buatkan hidup kita tak tenang...
    tak suke bila kena gigit... gatal....

    BalasPadam
  14. ish ish ish surat untuk nyamuk pun ada?? terrer la nyamuk kat umah ko. tak buta huruf. hahaha

    BalasPadam
  15. hans, susah2 sgt pakai kelambu la jawabnya.hehe

    BalasPadam
  16. xley blah aa..
    akai panjang:-)

    BalasPadam
  17. follow me, im newbiesss.

    farteenkmz.blogspot.com

    kite da follow awak :)

    BalasPadam
  18. laa...nyamuk2 betina duk kaco hans.. ni..akak ni.. nyamuk2 jantan..suka kaco akak.. hehe

    BalasPadam
  19. nasib baik ada shieldhans tue..haha..

    BalasPadam
  20. aku rsa ubat shieldhans tu mmg boleh bunuh nyamuk.. tp dlm masa yg sma dia jugak menarik perhatian para2 nyamuk sekalian utk dtg bertandang rumah ko.. so bagus jugak.. dpt la krgkn bl nyamuk yg bertandang je rumah jiran2 ko.. kui3 ^^

    BalasPadam
  21. jenama terbaik wooo..ada stok lagi x??ngee~

    BalasPadam
  22. nyamuk betina kacau normal tu...kalau nyamuk jantan lain suda tu...hehe

    BalasPadam
  23. Cuba ko guna colok gaharu.. Gaharu nie kuat gak baunya.. Nyamuk genti tak tahan..

    BalasPadam
  24. hahahaha...lawak betul... =)

    BalasPadam
  25. hahaha tak boleh blah :P lain kali sebelum tidur sapu lah bedak kat badan. tak pun jangan lupa pakai selimut. baru lah nyamuk2 tu tak datang serang. ahaha. masa sembur 2 botol tu, tak pengsan ke bau ShieldHans tu? haha

    BalasPadam
  26. hehe..dgn nyamuk pon ko pandai tulis surat...hrp2 surat ni nyamuk2 sedunia baca..

    BalasPadam
  27. macam mana nak kenal nyamuk jantan dgn nyamuk betine?

    BalasPadam
  28. kepada : tun hans
    daripada : ketua nyamuk betina

    siap kedai hypermarket Gihans.. kami akan sabotaj perniagaan anda dgn menyerang pelanggan2 anda bertubi2..

    keapda tun hans.. hang pu pi bersiap.. jom kita berperang.. ni soal mati dan hidup..

    ubat nyamuk tu pun kalau sembur kat hang.. hang pun akan sama2 terkangkang seperti kami.. hahaha!!

    mesej
    jgnlah jadi pembunuh.. nnt roh2 yg kene bunuh akan tunutut kematiannya pada kita..

    hahahahahaha......

    BalasPadam
  29. haha dgn nyamuk pon boleh. die buat serangan balas tu :P

    BalasPadam
  30. haha, semua nyamuk yang hisap darah nyamuk betina. lol XD

    BalasPadam
  31. hahahha.. adoi.. kan bagus kalo nyamuk bleh baca..huhu

    BalasPadam
  32. nyamuk pon bole la kan
    len kali sembur ridset awal2 haha belom masuk die da mampus dlu :P

    BalasPadam
  33. shieldhans?erkk hehe..nyamuk takpe, jgn lipas !!!

    BalasPadam
  34. pecah kaca pecah gelas,mcm manelah nyamuk tu balas surat ni kan.....

    BalasPadam
  35. caya ar hans..
    kerana nyamuk, terhasil surat tak rasmi.

    hahaha..

    baek punya..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com