Selasa, 26 Julai 2011

Duit Syiling Malaysia Yang Terbaru

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Hah! Kepada pengumpul duit kertas dan duit syiling seperti saya maka boleh lah menyimpan duit - duit syiling yang ada sekarang sebagai koleksi peribadi sebab nanti duit - duit syiling lama ini akan diganti dengan yang baru seperti dibawah.


Duit Syiling Baru Malaysia


Bahagian belakang setiap duit syiling memaparkan corak yang sama iaitu bunga raya yang merupakan bunga kebangsaan serta angka yang menunjukkan nilai setiap syiling tersebut manakala bahagian depan syiling pula menunjukkan imej berbeza iaitu :-


50 Sen :- Sulur Kacang

20 Sen :- Bunga Melur

10 Sen :- Orang Asli Motif

5 Sen :- Destar Siga


Untuk maklumat lanjut anda boleh klik link dibawah ini untuk melihat dan mengetahui tentang duit syiling baru Malaysia ini.





P/S : Cantik Lah Duit Syiling Yang Terbaru Nih! (^_^)Y

38 ulasan:

  1. cantik!! ni nak kene simpan duit syiling lame2 ni

    BalasPadam
  2. wah cantik oh....ala2 syiling emas...haha

    BalasPadam
  3. terbaiklah... kne simpan duit lama sebelum duit baru ni kluar... hOhO

    BalasPadam
  4. warna duit syiling 20 sen n 50 sen tu.. mengingat warna duit syiling yang dulu2 tu.. ingat tak?

    BalasPadam
  5. waaaaaaaah. ada gold colour! best2!

    BalasPadam
  6. dah mcm sistem kat jordan gak.. 2 duit syiling dia warna emas dan 2 lagi warna perak..

    dik simpanakan duit lama tu yer.. nnti balik mesti dah xde duit3 lame tu...

    BalasPadam
  7. uih.. cantik..ble ganti ni?

    pada yg trlepas MTV smlm http://eleventx.blogspot.com/2011/07/hoyeah-mtv-world-stage-2011-rock.html

    BalasPadam
  8. kena start simpn duit syiling lma...

    BalasPadam
  9. ok, dah boleh start simpan syiling skang sbg koleksi

    kumpul duit syiling baru plak

    BalasPadam
  10. menarik dari yang lama tetapi nilai semakin susut...dulu 5 sen buat beli nasi lemak, sekrang buat bayar bil yang nilai hujung tu.hehe

    BalasPadam
  11. 50 sen tu mcm duit singgit dulu :)

    BalasPadam
  12. laaa..xtau pun..huhu thanks hans kongsi info ni :)

    BalasPadam
  13. wahhh!!!! raya ni dwet syiling baru laaa ^^

    BalasPadam
  14. duit tbaru cantik
    tp hati lebih tertarik pd yg lama

    BalasPadam
  15. Aaa.. Nice info bro.. Aku skrg dah simpan semua duit siling lama.. hehe.. Tak nak jual ngan sesapa...

    BalasPadam
  16. nampak lain gila duit syiling baru ni:0

    bro punya birthday bila eh? tak sure ni.. happy birthday eh bro:) betul kan? haha

    BalasPadam
  17. wahhhh bakal ada syiling baru! nak simpanlah syiling skang hehe =)

    BalasPadam
  18. cantik..
    mcm klasik pun ada.. teringat duit2 cam zaman baru nak merdeka.. hehehe

    BalasPadam
  19. wah macam seringgit pulak 20 sen ngan 50 sen tuh.. nice2...

    BalasPadam
  20. lawa laa syiling baru ni..tapi nampak ringan je..atau dah murah ni?? ummm simpan la syiling lame untuk anak cucu kite..hehe

    BalasPadam
  21. wahh... bagus nie... seb baik aku dah start simpan duit syiling... tapi yang paling tua ada pun syiling aku baru umur 48 tahun... :(..


    Besar atau Kecil??

    BalasPadam
  22. Serius lawaa, hahah. Lama lagi la pulak nak tunggu tahun depan. hehe

    BalasPadam
  23. cantik laa colour dgn corak dye ?

    BalasPadam
  24. tu emas ke ape tu??berkilau je tengok..hehe

    BalasPadam
  25. uih.. berkilau giler..
    cm emas jek.. sayang lak nanti nak guna. hehehe..

    *suka syiling 50sen

    BalasPadam
  26. wah duit baru sudah .. cantik gak kot .. heheh

    tp suka lagi duit lama

    BalasPadam
  27. Salam.
    Ramai yang kata duit syiling di sama dengan duit syiling euro dan ianya adalah satu pembaziran.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com