Selasa, 26 Julai 2011

Menghargai Dan Dihargai

Apabila kita selalu menerima perkara yang baik kadang - kadang kita tidak rasa untuk menghargai.

Tetapi, apabila kita jarang mendapat perkara baik dan apabila mendapatnya rasa diri kita begitu dihargai.

Ada gembira ada duka dan begitulah kehidupan kita sebagai manusia.

Cuma adakah kita kenal yang mana kaca yang mana permata?

Manusia berbagai cara dan gaya yang sentiasa menipu mata.

Mungkin mata boleh diperdaya tetapi tidak hati manusia.

Assalammualaikum dan moga bergembira.

P/S : Sedihnya Apabila Semakin Dilupai!

17 ulasan:

  1. sedikit emosi kelihatan entri ini.

    tapi begitulah manusia, jarang pandai mhargai -_-''

    BalasPadam
  2. moga esok yang hadir akan membahagiakan

    BalasPadam
  3. HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    HAPPY BIRTHDAYYYYYY BANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

    BalasPadam
  4. buat baik sentiasa.. kerana kebaikan dibalas dgn kebaikan juga..

    BalasPadam
  5. sabar hans... semua perkara ada hikmah.. kalau ada apa2..ak sudi mndengar luahan.. :))

    BalasPadam
  6. siapa lupakan incik hans.. meh2 abang long dil dah datang nih... kasi terburai perut... guna pedang samurai... huhu

    BalasPadam
  7. semoga kita sentiasa dihargai :))
    kadang2 kita baru rasa nak hargai bila da kehilangan :D

    BalasPadam
  8. hidup umpama roda yang bulat kan..harap dihiasi minyak(keimanan) yang betul

    BalasPadam
  9. jangan sedih-sedih bro
    happy always
    biar kita tidak dihargai asalkan kita pandai menghargai

    BalasPadam
  10. macam tengah sedih je ni.... sorang lupa kita tapi kita still lagi ingat kat orang, insyaAllah lagi ramai yang aakan ingat kat kita

    BalasPadam
  11. btul3...

    sedih sgt bla kita igtkan seseorang yg x igt kita pown....

    sabaq na hans...

    BalasPadam
  12. relax bro..

    "Treat everyone with politeness, even those who are rude to you — not because they are nice, but because you are".

    BalasPadam
  13. hans, nape sedih2 ni?
    cool bro!

    BalasPadam
  14. think of ya hans..
    cheers up babe..

    BalasPadam
  15. bro..aku dh lama mengalami perasaan dilupai ni..

    BalasPadam
  16. perasaan negatif yg timbul itu adalah untuk mengingatkan nikmat perasaan disebaliknya ..

    kita perlu merasai dilupai, kerana tatkala kita merasa penghargaan oleh org lain, kita tidak akan lupa diri betapa sedihnya kita bila kita dilupai .. dan sejurus dengan itu, kita membuat penghargaan kepada rakan2 kita supaya mereka rasa tidak dilupai ..

    sedih dan dilupai itu perlu ..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com