Rabu, 24 Ogos 2011

Air Teh Bunga Bazaar Ramadhan Stadium Darulaman

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Alhamdulilah dengan ketuhar yang baru dibeli dengan harga yang amat murah di Tesco gara - gara kesilapan teknikal pekerja mereka yang tidak menukar tanda harga menyebabkan harga ketuhar yang asalnya di dalam lingkungan RM60 lebih macam tu menjadi hanya RM40 kerana mengikut polisi mereka yang sememangnya begitu. Alhamdulillah juga siap sudah 2 jenis biskut raya yang dibuat sebentar tadi iaitu biskut arab dan biskut mazola atau biskut kacang. Letih tangan gua nak jadikan doh biskut mazola tu betul - betul doh! Hahahaha!




Gara - gara kesibukan gua dan mak gua menyiapkan biskut raya maka kami berdua sepakat untuk membeli juadah di bazaar ramadhan Stadium Darulaman bersama ayah gua! Walawehhh!!! Banyak gila tapak peniaga di sana sampai rambang mata gua dibuatnya. Nak dijadikan cerita akhirnya gua berkesempatan berjumpa dengan sebuah gerai yang begitu terkenal di kalangan penggemar air teh bunga dan melihat sendiri betapa ramainya manusia yang beratur untuk membeli air teh bunga abang tersebut. Gua nak ambil gambar tapi apabila gua sedar telefon gua hanya ada lampu suluh maka gua pun mencari di enjin carian google dan terjumpa lah gambar dibawah ini.


Sumber Gambar: http://ohvideotv.com


Waktu tadi pun memang ramai gila orang yang beli air teh bunga abang tersebut. Apa yang gua seronok tu dekat gerai abang tu penuh dengan lebah ke tebuan ke apa entah dengan serangga yang kecil - kecil dalam kelompok yang banyak yang mengelilingi tapak abang tu. Mesti gara - gara kemanisan air teh bunga tersebut lah kut! Gua dah pernah minum dan memang sedap lah! Tetapi, mak dan ayah gua tak suka rasa air tu! Mari lihat situasinya yang berlaku minggu lepas!


Mak : Tadi mak jumpa kawan mak! Dia bagi mak ayaq nih satu! Ayaq bunga apa entah! Dia kata sejam dia beratoq nak beli ayaq nih!

Hans Sangat Kacak : Owh! Nih ayaq teh bunga nih! Aik? Awat tiba - tiba dia bagi dekat mak? Dah lah beratoq nak dekat sejam! Dia beli berapa bungkuih?

Mak : Dia beli banyak! Tu dia bagi mak satu! Kalau betoi dia nak bagi mak dua bungkuih tapi mak tak mau lah! Satu cukup lah! Nanti buat tak lalu nak minum buat rugi dia ja!

Hans Sangat Kacak : Eh, ayaq nih sedap owhh mak! Kelopak bunga dia tu cheq suka makan! Rasa lagu mana tak tau tapi sedap lah! Hah! Rasa dia lagu teh la tapi lain sikit!!

Mak : Sedap ka? Kalau hang kata sedap tu selalu sedap la kut! Tak pa! Buka puasa satgi mak dengan abah hang try rasa lah tengok!

Radio : Sekarang sudah masuk waktu maghrib bagi wilayah Alor Setar...Allah Hu Akbar.....

Hans Sangat Kacak : Boleh tahan! Sedap ayaq teh bunga dia!!

Mak : Haihh!! Ayaq apa nih? Rasa pelik ja!! Tak sedap lah!

Hans Sangat Kacak : Tak sedap? Aik? Cheq makan sedap ja!

Mak : Hang tu semua sedap!! Tak apa lah! Bukan citarasa mak lah kut ayaq nih!!

Hans Sangat Kacak : Loh! Ayaq teh bunga dia sedap lah! Mai lah dekat cheq! Cheq perabih ayaq tu!!




Muahahahahahaha!! Bukan semua orang suka air teh bunga kerana buktinya mak dan ayah gua pun kurang gemar air tu! Tetapi, gua suka juga minum air teh bunga tu dan alhamdulillah dapat jugalah jumpa gerai yang menjadi bualan ramai tu. Jadi, kepada sesiapa yang nak cuba merasai kesedapan air teh bunga abang tu bolehlah berkunjung ke Bazaar Ramadhan Stadium Darulaman, Alor Setar, Kedah dan selamat beratur panjang sebelum dapat menikmati air teh bunga beliau yang sedap! Nak tahu gerai dia yang mana satu senang jer! Korang pergi dekat barisan yang paling hujung dan lepas tu korang tengok lah kalau ada lebah ke tebuan ker dekat kedai tu nampak sangat itulah kedainya.


P/S : Selamat Membeli Dan Merasa Air Teh Bunga Bazaar Ramadhan Stadium Darulaman Sementara Kita Masih Berada Di Bulan Ramadhan! (^_^)Y

37 ulasan:

  1. sedap ke bai? belanje gua satu

    BalasPadam
  2. pergh..buat aku rase dahaga takak jer dengar air teh bunga ni

    BalasPadam
  3. wahhhhh!!! panjang gila line!!!!

    BalasPadam
  4. Situ memang Ramai bru Ja Balik Dri Bazar Dkt Stadium Tu..Balik Tngan Kosong Sbb Terlalu Ramai, malas nk sesak2..

    BalasPadam
  5. sedap sgt ke??..aku walau sedap mana pon tak sanggup do nak beratur panjang mcm tu...

    BalasPadam
  6. ok aku xpnh rasa.. tp ak dapat rasa mst tak memenuhi citarasa ak..

    BalasPadam
  7. hoi..bak mai sikit..huhu...gila punye rajin depa tunggu,kalau aku,memang tk lah.

    BalasPadam
  8. balek aloq staq weekend nehh nak try jugak laa hee tak penah try lagi

    BalasPadam
  9. hans org kedah ke? ceq org kedah gaq, org baling ... tp ceq dok perak ... sana umah tok ceq ja, hehe~

    BalasPadam
  10. wadi : bak duit kau..hahaha

    rebelist : suka air teh bunga ke? gi beli tgok..kut2 suka..sedap owh

    jaja azmi : tahu xper..nasib kawan mak aku bagi..harap aku nak beratur memang tak sanggup..hehehe

    shafiq : hahaha..tu la pasal

    afiek : kita sama afiek..hahaha

    shera haifa : ko xsuka teh bunga..orang yg suka mesti kata sedap :-)

    landax : kita serupa..hehehe

    fathiah : try la tgok..kalau sanggup beratoq la..hehehe

    pink velvet : yups..orang kedah la...selama nih ingat cheq orang apa? Perancis ke? ekekeke :-)

    BalasPadam
  11. guwa balik kedah sabtu nie.. nanti guwa terjah.. guwa tunggu kedai dia lepas zohor.. hehehe

    BalasPadam
  12. saya suka ayaq 2...
    suka sangat3x... ase die xpelik pon..
    hihihi.. belanja cik 1 k..

    BalasPadam
  13. pergghh..siap promote g..

    hans belanja aku!haha..post mai Kulim..

    BalasPadam
  14. biar betul panjang gitu. tak sabar nak balik kedah nak pegi beli jugak

    BalasPadam
  15. Air teh bunga..tak pernah minum..nak cuba rasa lah satu hari nanti.

    BalasPadam
  16. hari2 pgi bazar tu, sesak perut tgk org beratur tp x pernah teringin pula. lebih rela beli teh bunga di tempat lain tanpa perlu beratur..jimat masa!! kelainan sebab letak kurma n madu je kan?

    BalasPadam
  17. fuuuhhh siap ada lebah wat sarang lagi..dasat2

    BalasPadam
  18. serius. Aku bukan setakat kurang gemar.. tp memang tak gemar. hahaha

    BalasPadam
  19. eh air teh kekwa tu memg best la.. sape yg xpnah try memg ase plik sket^^

    BalasPadam
  20. siyes aku pun x penah mnum air ni..ntah, nampak cm pelik ja..bagus la ko bedal smue dpn mata kan..untung laaaa

    BalasPadam
  21. sedap ker??
    ramai giler org beratur nak beli ayaq tu
    ermm... mengidam

    BalasPadam
  22. aku pernah beli sekali je tahun lepas, itu pun jenuh beratoq..


    paling tak tahan tang lebah2 tu semua stady ja landing kat bekas tu

    BalasPadam
  23. AIR FAV AKU NIE WEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

    BalasPadam
  24. tudia. awat ramai sangat.. power sangat ka teh bunga tu..

    BalasPadam
  25. ada letak madu kot tu yg lebah semua datang..

    BalasPadam
  26. sedapnya..kak suka minum air ni.segeng kita hans

    BalasPadam
  27. erkkk satu family akak suka minum air teh bunga.. akak sorg jerk xminum... xkena ngan tekak.. huhu

    BalasPadam
  28. aku geng ngn mak pak hang...

    tak lalu....euww..

    -amboi..manja aih...mmg kedah sejati...cheq..cheq...-

    BalasPadam
  29. Cik Pepel : aku saja letak panggilan cheq nak tunjuk situasi utara...hakikatnya aku tak membahasakan diri aku cheq pun....guna cheq pun manja ka? pelik2 betul ko nih...adoiyai

    BalasPadam
  30. mcm menarik je..
    tak pernah lagi rasa air teh bunga ni..

    BalasPadam
  31. memang sedap pun air teh bunga.
    hahaa
    buat aku bertambah haus je pikir time pose >_<

    BalasPadam
  32. ishk xleh jadi nih..minggu depan balik raya nak kena p try nih..hehe..xsabaq nak balik kampong!

    BalasPadam
  33. eewwww xske air tu..aritu abah ade beli kt area rumah,wekk..xsedap la..huhuhuhu..

    baru seteguk,da bagi kat mak..hahahahaha..

    BalasPadam
  34. aini antara yg tak suka air bungaaaa,.=p

    BalasPadam
  35. wooaaaa..jual air teh bunga je orang beratur punyala ramai.

    **tak berapa suka air teh bunga.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com