Ahad, 21 Ogos 2011

Kau Dekat Mana

Pada suatu malam yang indah ditemani sang pungguk yang rindukan bulan tiba - tiba nada dering khayalan telefon aku pun berbunyi....



"Satu ringgit
dua ringgit
tiga ringgit
empat ringgit
lima ringgittttttttttttttt"
tettttttttt........


Kisah Berbalas Sms Pun Bermula..... 



H.T.K.T.K.W : Sapa pula lah sms aku memalam buta nih! 

K.H : Hans yang kacak! Kau ada dekat rumah tak esok? Aku ingat nak pergi rumah hang lah petang esok! 

H.T.K.T.K.W : Owh! Esok petang aku ada! Kau datang lah lepas solat jumaat! Dalam pukul 3 petang macam tu ker! 

K.H : Okay! Jumpa esok! Apa - apa nanti aku sms kau! 

H.T.K.T.K.W : Okay!


H.T.K.T.K.W : Hans Tetap Kacak Tanpa Kira Waktu

K.H : Kawan Hans


Keesokan harinya selepas selesai solat Jumaat maka aku pun melayari muka buku sambil taksub mendengar lagu Nyan Cat. Sesekali aku memandang jarum jam dengan reaksi yang berbeza mengikut waktu sambil memikirkan bila kawan aku nih nak datang rumah aku nih! Tak sms pun!


 http://3.bp.blogspot.com/-J7LjBTNvyKo/TixSl5hR6jI/AAAAAAAAGP0/JIHsbCdr1pw/s400/where_are_you_canards_xtnxd67n_00_big.gif


Pukul 3.00 petang :- Hah!! Dah pukul 3 dah nih! Kejap lagi dia sampai lah tu!

Pukul 3.30 petang :- Pukul 4 karang lah kut mamat tu datang!

Pukul 4.30 petang :- Mungkin lepas asar lah kut dia datang!

Pukul 5.30 petang :- Mungkin datang pukul 6 karang lah kut nak ajak aku teman pergi bazaar!

Pukul 7.30 petang :- Kalau mamat tu datang waktu aku tengah berbuka puasa siap!!!!


P/S : Esoknya Baru Dia Sms Bagitahu Tak Dapat Datang Sebab Ada Hal!! Terima Kasih! (^_^)Y

29 ulasan:

  1. hahah mungkir janji 2,..

    BalasPadam
  2. benci menunggu. baru terjadi harini. last2 jmpe besok. grrr!

    BalasPadam
  3. seyes menci org mcm tu doh..
    buat penat tunggu je -.-'

    BalasPadam
  4. tunggu sekejappppppppppppppp

    BalasPadam
  5. mesti dh tak kacak mcm m daud kilau sbb lama sngt tunggu

    BalasPadam
  6. klasik oww lagu tu hehehe

    BalasPadam
  7. tader sivik pnya org...hahaha

    BalasPadam
  8. Mesti tertido la tu, sampai macam tu. Tak pun motor/kereta rosak tengah jalan. Haha.

    BalasPadam
  9. janji sekadar janji...

    *nada dering tu sungguh gerek,hahaha...

    BalasPadam
  10. la..ingt apa la..hehe.

    myb dia takda kredit kot nk msg hg aritu..ataupn bz ngn hal dia smpai lupa nk sms..

    BalasPadam
  11. hehehehe....dye lupa la tu nak sms :)

    BalasPadam
  12. hadoiiyaa...da gak yg makan kipas nie


    berangin jek

    BalasPadam
  13. hans perasa eh..=p

    doodle free jom..

    http://merahitujambu.blogspot.com/2011/08/doodle-free-di-hari-raya.html

    BalasPadam
  14. tiba2 ada m.daud kilau..hehe

    BalasPadam
  15. memang nak kena la mcam tuh, bgtau last minit stu hal. hehe.

    BalasPadam
  16. mgkin ada hal yg x dapat di elakkn.. tpi sebaiknya gtau la kan sbb dah berjanji..

    BalasPadam
  17. beriya kita tunggu last2 tak jadi dtg.. tension!

    BalasPadam
  18. hahaha! mmg berasap dpt mmbe camtu :P

    BalasPadam
  19. hahahaha :)) knapa awal sgt bgtau 2. lain kali bgtau ah lpas ry. hehe :)

    BalasPadam
  20. ok sangat bengang dengan orang macam tu. =,=

    feel free to visit _piNk sitE_ :)

    BalasPadam
  21. kalau aku, aku bengang laa juga cam ni .. hehe

    BalasPadam
  22. Kalau kena cam ni geleng kepala je....lagi layan lagi tensen.... Saba yea....spesis ni mesti ada sikit dalam hidup kita...

    BalasPadam
  23. Hahaa.. Kesian ko kena tunggu.. Kalau aku sumpah tak tunggu lagi kalau dah janji camtu.. hahaa..

    BalasPadam
  24. hahaha! panas dowh..napa ko x msg ja kawan ko tu awal2 tanya dia datang ka tak. btw, mmg panas dowh tunggu org cmtu...

    BalasPadam
  25. paling x suka kalau org mungkir janji ni..at least bgtau la kan
    x tertunggu2 =)

    BalasPadam
  26. haha2..baek punyer kawan!..kehkeh2...:p

    BalasPadam
  27. kalau aku tentu dah sms dia dah

    "nak datang kol 3 ptg ke 3pg"

    aku mmg x ske tggu.kwn2 aku cukup risau aku bising sbb aku tggu dorg.haha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com