Rabu, 17 Ogos 2011

Mak Tak Sayang Adik

Gambar Hiasan


Pada suatu pagi di dalam kelas pendidikan agama Islam, Ustazah Amelia yang sedang berbadan dua tengah mengajar anak - anak muridnya tentang bab Sayangi Keluarga Anda dan selepas tamat belajar maka bermulalah sesi soal jawab antara beliau dan anak muridnya. Danial yang merupakan murid yang agak nakal sikapnya pun mengangkat tangan tanda ingin menanyakan sesuatu.

Ustazah : Oh, Danial! Silakan!

Danial : Ustazah! Saya nak tanya satu soalan!

Ustazah : Silakan! Apa soalannya?

Danial : Tadi ustazah ada cakap semua mak di dalam dunia nih pasti akan sayang pada anak mereka sendiri kan?

Ustazah : Betul! Jadi?

Danial : Tapi kan ustazah...mak saya tak sayang adik saya lah!

Ustazah : Eh, takkan lah mak awak tak sayang adik awak! Mungkin dia cuma marah jer kut tetapi dia mesti sayang adik awak punya.

Danial : Betul ustazah! Mak saya tak sayang adik saya! Saya cakap betul ustazah! Kalau tipu kan dosa!

Ustazah : Macam mana awak boleh kata mak awak tak sayang adik awak? Awak ada bukti?

Danial : Buktinya mak saya telan adik saya hidup - hidup! Kesian adik saya kena telan dengan mak tetapi nasib adik saya hidup lagi!

Ustazah : Takkan mak awak telan adik awak pula!! Merepek betul awak nih! Kalau mak awak telan adik awak macam mana pula adik awak boleh hidup?

Danial : Betul ustazah! Hahh!! Adik saya hidup lagi! Dia tinggal dalam perut mak saya! Hah! Perut mak saya macam perut ustazah lah!

Ustazah : Owh, macam tu rupanya! Baru ustazah faham!


 *Danial Didenda Berdiri Atas Kerusi Sehingga Habis Waktu Kelas!!*


Kisah Ini Hanya Rekaan Semata - Mata!


80 ulasan:

  1. ingatkan ckp aku gemok td - ustazah.kekeke

    BalasPadam
  2. aku tau kau suke cte tiputipu. pegi terawaih cepat

    BalasPadam
  3. hahaha , mak telan adik . kelakar la .

    BalasPadam
  4. hahaha nice,....msti ustazah tue geram jer nak ketuk pala danial tue :P

    BalasPadam
  5. kalau aku jadi ustazah tu
    aku panggg
    hahah

    BalasPadam
  6. alolololo...... kesian budak tu kan,hehee :D

    BalasPadam
  7. hahaah...sengal punya danial..

    BalasPadam
  8. hhe..dia tak tahu mahu ckap apa..so, dia ckap mcm gitu plak.. kelakar shje

    BalasPadam
  9. lawak lah si danial..nakal memang patut kena denda dak nie..hek3

    BalasPadam
  10. hahhaa...sengal..ni budak umur berapa thn yg tanya ni ??;P

    BalasPadam
  11. danial tu saje la teeww...

    BalasPadam
  12. budak.. pure, apa yang difikir kadang2 tak terjangkau dek kepala kita.haha.

    BalasPadam
  13. Hahaa.. Nasib kena denda berdiri atas kerusi jer... hahaa..

    BalasPadam
  14. hahaha...besar betul mulut mak dia

    BalasPadam
  15. follow awk...
    mak tak syg adik...hehe

    BalasPadam
  16. hahaha..
    sangat funny...
    mata ni tak sempat lelap dah tergelak daah..huk3

    BalasPadam
  17. kite jdkan daniel tu dging bbq aje

    BalasPadam
  18. kekekeke, kelakar. btw thanx dtg blog ^.6

    BalasPadam
  19. haha bdk2 comel je soalan kan. kesian ustazah kah3

    BalasPadam
  20. patutnya ustazah tu suroh si danial tiup kipas siling sampai berpusing. baru si danial tahu erti penyesalan. hehehehe.

    BalasPadam
  21. ahhaha dia telan adik nye

    BalasPadam
  22. haha tak boleh~
    budak2 mmg ada jenis merepek camni

    BalasPadam
  23. alahai... budak tu macam pak pandir lah pulak..-.-"

    BalasPadam
  24. kalau la kisah tipu ni menjadi kisah benar.. aku telan dengan budak-budak ni sekali.. biarjadi kembar tak seiras.. hahaha

    BalasPadam
  25. haha ksian adek..nape mak telan adek..sob3

    kakakak =p

    BalasPadam
  26. hehehehehe... kelakar je... sian dia kan... kena denda

    BalasPadam
  27. baru lepas dpt bbm pasal lawak ni smlm, ahaks!

    BalasPadam
  28. ngah mls nk update pape la... mood: usha blog2 org laen jek. u bce ke blog i *wink2*

    BalasPadam
  29. hahhha.. kalo cam tu syiela pun tengah telan adik le skrg ni :)

    BalasPadam
  30. Danial tu dah termakan citer karut org kot..hahaha

    BalasPadam
  31. nak buat budak2 paham bkn senang tp jgn memesongkan kefahaman dorang kalau x jd cam kisah ni.. kekekeke

    BalasPadam
  32. kan tak pasal2 kne denda..haha

    BalasPadam
  33. oo..nie lah crta yang yg my sis bagitau tuu..:D

    BalasPadam
  34. boleh pulak telan2 anak..erkk:D

    BalasPadam
  35. haha! pemikiran budak2 yg tak tahu apa2 lagi...^^

    BalasPadam
  36. telan adik...maknenye mak die. tu..tu..tuu....ke..hamagawdddd!! aku yg inesen... =.="

    BalasPadam
  37. sengal gilosssssssssssssss

    BalasPadam
  38. sian adik.. kene telan.. :)

    BalasPadam
  39. ish3..mak sya telan adik sy ustazah.. hehe

    BalasPadam
  40. susah jugak jadi cikgu ni erk...

    BalasPadam
  41. ahahahah sabo jeklah kot dpt anak murid loyar camnih huhuhuh

    BalasPadam
  42. Kalo aku jadi ustazah tu, aku denda budak tu berdiri kat luar kelas.
    Biar malu sikit.
    Hahahaha.

    BalasPadam
  43. mak syg bapak jer ahahhaha

    BalasPadam
  44. haha ade ke mak telan adik..danial danial...hehe =)

    BalasPadam
  45. hehe..ank murid memandang perkara yang logik belaka...dlu aku pun pernah tfikir orang mgandung ni makan byk ka? haha

    BalasPadam
  46. dah pernah dengar lawak ni tapi tetap gelak jugak.hahahaha

    BalasPadam
  47. hhahaha...engat memg mak dyertelan betol2....hahhaha

    BalasPadam
  48. hahah..ustazah kena kelentong oleh anak muridnya.. :D

    BalasPadam
  49. tag awak join GA =) http://sweettedy.blogspot.com/2011/08/saya-mahu-duit-syiling-malaysia-siri.html

    BalasPadam
  50. xsabar nak ada adik laa tu.. haha

    BalasPadam
  51. xleh lah budak tuh...ustazah baik je~

    BalasPadam
  52. hhahah...kite semua pena kene telan la ye :P//heheh

    BalasPadam
  53. hahaha! memadai jer budak tu.. tensen ustaszah tgh mengandung tu haha

    BalasPadam
  54. OO ada versi murid tanya ustazah lak. kalau versi anak tanya mak tue, kena penampar anak tu. kahkah..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com