Isnin, 26 September 2011

Ayam Piru

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Gua nak bagi korang tengok gambar Ayam Piru yang menjadi pertanyaan beberapa orang untuk entry sebelum nih. Ayam Piru tu bukan ayam penyet namun boleh dijadikan ayam penyet jika mahu. Hahahaha! Gambar di bawah nih ialah gambar ayam piru.


Taraaaaaaaaaaaaaa!!! Mempersembahkan! Ayam Piru!!


Hah! Mesti korang pernah tengok ayam nih kan dekat kampung - kampung korang! Ayam nih besar gila tetapi sekarang ramai dah yang kurang membela atau menternak ayam nih berbanding dahulu. Tak tahu lah sebab apa! Mungkin susah nak jaga lah kut! Daging Ayam Piru nih sedap orang kata. Orang lah kata kan! Takkan ular sawa yang selalu dok baham ayam nih pula nak bercakap. Kalau ular bercakap gua lah orang pertama lari dulu. Hahaha!! Gua pun tak pasti gua pernah makan atau tak! Mungkin gua pernah makan tetapi gua tak sedar itu ayam piru. Ada juga kata ayam nih ayam Turkey lah ayam Belanda lah tetapi gua tak pasti pula kesahihannya. Apa - apapun, inilah ayam piru yang gua maksudkan tu. Selepas nih jangan pula ada yang tanya ayam piru tu ayam penyet ke apa ker lagi yer! Hehehehehe!!


P/S : Tiba - Tiba Nak Makan Beronok Pula!
Nih Mesti Ada Orang Tanya Pula Beronok Tu Apa Nih! Hehehehe (^_^)Y


13 ulasan:

  1. err.. knpe pggl ayam piru? bkn ayam belanda ke...

    haa.. bronok tu apa plk? keh keh keh

    BalasPadam
  2. Kat sitok ditunggah ayam belanda... Bok pes time juak dengar nama ayam piru...

    BalasPadam
  3. ayam ni cun melecun, kalo makan leh jadi cun jugak tak? ekekeke! :)

    BalasPadam
  4. owh,name die ayam piru eh?
    ta smpt nk interview tnye name tym t'serempak..haha
    bronok 2 ape plak weh???

    BalasPadam
  5. hmm xprnah tgk lak nenek aku bela ayam ni :D

    BalasPadam
  6. macam ayam belanda jek =,="

    mebi dorang ni dr family yg sama kot :P

    ps: beronok tu natam pe pulok?

    BalasPadam
  7. lama dh xtgk ayam ni.. aku xprnh plak mkn ayam ni...

    BalasPadam
  8. anak sedara aku panggil ayam kluk2.sebab bunyi dia kluk3..kluk3.kah3

    BalasPadam
  9. Ingat dulu ayam ni kejar aku..kat Melaka kita panggil ayam Belanda...huuuhu..

    BalasPadam
  10. sapa ckp ayam piru tu ayam penyet lawak ok..hahaha..

    kt kg dulu aku selalu kena ligan dgn ayam nie kot..ganas nih ayam nie..

    BalasPadam
  11. isk asal xsebut je daging turkey, ades.. aku la tuw yg sebut ayam penyet..sbb xpena dgr ayam piru

    BalasPadam
  12. omputih selalu la makan ayam ni..tgk citer mr bean..hehe

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com