Selasa, 27 September 2011

Katak Oh Katak! Kenapa Engkau...........

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Hah! Gua nak tanya korang nih. Korang semua kenal tak katak tu apa? Pernah tengok katak? Pernah pegang katak? Pernah makan katak? Hahahahaha! Gua nak cerita pengalaman gua pagi tadi sebelum gua pergi kerja. Sebelum gua pergi kerja tu gua bersarapan pagi lah seperti biasa. Gua sarapan ibarat gua macam tengah makan tengahari saja lagaknya. Hohoho!




Selepas tu gua ambil lah cawan nak minum air dalam tu. Tengah gua minum tiba - tiba.....arghhhhhhhhhhhhh!! Mesti korang tengah teruja nak tahu ada apa di dalam cawan tu kan? Ada katak? Sememangnya tak lah! Ada air teh jer dalam cawan tu pun. Kehkehkehkeh! Selepas tu gua tengok langit gelap gila jadi gua pun bersiap cepat - cepat lah kan sebab malas nak pakai baju hujan.


Asal Lah Muka Ronald Nih Seram Sangat!!


Waktu gua nak pakai kasut kulit gua berwarna hitam tu tiba - tiba gua menghadapi masalah. Kasut sebelah kanan gua pakai senang jer tetapi kasut yang sebelah kiri gua nak masukkan kaki gua tak lepas - lepas. "Asal kaki gua tak boleh masuk nih? Takkan tiba - tiba kaki mengembang macam Ronald Mcd pula? Ker ada apa - apa dekat hujung kasut gua nih?" fikir gua di dalam hati. Gua tolakkan lagi jari - jari gua untuk masuk ke dalam tetapi masih juga tak dapat masuk. "Kaki seluar gua nih termasuk dalam kasut ker apa?" rungut gua lagi kegeraman.




Gua pun keluarkan kaki gua dan masukkan kembali sekuat hati tetapi masih juga tak dapat muat ke dalam kasut. Gua pelik juga. Kalau betul tapak kasut di dalam tu terkeluar pun tak akan lah sampai kaki gua tiba - tiba tak muat dengan kasut hitam gua tu."Ada batu kut dalam kasut nih tapi mai mana pula batu besar alam dalam kasut nih!!" bebel gua seorang diri tanpa ada sebarang sikap prejudis langsung terhadap objek di dalam kasut tersebut. Gua pun terus memaksa tangan gua untuk mengambil batu di dalam kasut tu. Hah! Mesti korang semua cuak kan sebab tangan gua dah masuk dalam kasut tu. Muahahahaha!




Tiba - tiba hati gua melarang tangan gua daripada menerjah masuk ke dalam kasut hitam gua untuk mengeluarkan 'batu' tersebut dan tidak semena - mena gua mendapat idea untuk mengetuk kasut hitam gua. Tiba - tiba keluarlah satu makhluk yang sederhana saiznya yang diberi nama katak terheret ke hujung kasut gua."Oit,mak hang!" latah gua sedikit terkejut. "Jahanam punya katak! Tercemar kasut aku!! :$^%^&&*!!" carut gua secara spontan. Tetapi, gua tak ada lah pula menjerit ker takut ker jadi gua ambil kasut hitam gua dan gua hayunkan kasut gua untuk mengeluarkan katak tersebut. Katak tersebut tercampak entah kemana.


Tak Ada Benda Lain Ker Uncle Nak Makan? Hahaha!!


Walaweh! Gua rasa sepanjang hidup gua ini lah pertama kali katak masuk dalam kasut gua. Gilalah badan katak tu macam plastisin pun ada rasanya! Hahahaha! Gua bersyukur gila sebab tak seluk tangan gua dalam kasut tu untuk keluarkan benda yang gua sangka sebagai batu. Kalau tidak tak tahu la apa jadi dekat gua tadi. Jadi, mulai hari ini gua akan simpan kasut hitam gua di dalam rak untuk mengelakkan kejadian yang sama berulang. Kehkehkehkeh! Anda ada pengalaman seperti gua? Kongsikan!


P/S : Masih Terkenang Peristiwa Tadi! (^_^)Y


31 ulasan:

  1. eeuwww..gelinya katak. belum prnh alami lg la katak masuk kasut, cicak je la yg tiba2 masuk dlm kasut tu.

    BalasPadam
  2. haha... kalau terpegang lembik2 gitu... adei.. meremang bulu roma deh..

    BalasPadam
  3. hohohoho katak dalam kasut? hehehehehe masa zaman sekolah dulu penah la rasa dlm kasut ada katak.. dah smp sekolah baru terasa benda gerak2 dlm kasut rupa2nya katak... euuwwwwwwwwwwwwww

    BalasPadam
  4. haha..seram gile bce cite katak ni.. aku pn penah time skolah dlu..

    BalasPadam
  5. erkkk geli ngan katak..rasa lembikkk jerk.. ee

    BalasPadam
  6. hahaha.... da pernah kena dah.... kikiki... lawak pon ade.... dulu time sekolah dulu... mak suh simpan kasot dlm umah ak x nk... nah... hari tu dah la lewat bgn... kasot plak x leh nk sarong... sekali ak baling la kasot tuh.. nah kao... kuar sekor katak... siap pening2 lg... kihkihkih.. stim kot... hahaha..

    BalasPadam
  7. kte pnah kna jgk...nk pkai kasut tbe2 rse ketat semacam...tp still nk mskkn jgk...pkse pnye pkse skali buka blk,hentak2 tgk ade makhluk geli tuh...euwww!serik da...lps kjdian tu kalo nk pkai kasut msty hentak dulu...

    BalasPadam
  8. gua sarjan katak datang. anak buah gua tengah spy tu, aphal lu kacau?

    HAHA

    BalasPadam
  9. Ada... Tapi aku punya kasut kena masuk kala jengking.. Nasib baik adik aku yang kena sengat.. Sebab aku tak pakai kasut tu lagi.. haha..

    BalasPadam
  10. aku dulu ddk kat kg selalu kena..haha..

    BalasPadam
  11. saja suka katak. saya ada bela katak. lalala.

    BalasPadam
  12. uwekk,,geli tengok uncle tuh makan katak. masa sekolah rendah pernah la katak masuk dalam kasut sekolah, pelik apsal tak muat rupanya ada katak. hehe nasib kasut ada dua.

    BalasPadam
  13. yg atas tu sy bce elok jer..smpai part 2 gmbar kt bawah tu..SORRY, xmampu teruskn lagi, dgn sendirinyer sy gantungkn sendiri citer kt entri ni. erkkk #sangat2 geli & takutkn katak =.="

    BalasPadam
  14. menci menci tak suka katak geliiii -.-

    apa byak sgt gambaq dia dalam ni inchek Hanssss hahaha

    btambah geli bila adik saya semangat ajak abah cari katak utk ecperimen biology dia -.-

    BalasPadam
  15. katak skang dah tak nak duduk di bawah tempurung dah.. hehe..

    BalasPadam
  16. dulu zaman sekolah rajin jugak katak bertenggek kat kasut.. maklumlah kat kg..

    geli tgk uncle tu mkn katak.. cam xde benda lain dah nk mkn.. hish

    BalasPadam
  17. dulu selalu jadi kes ni sbb malas nak simpan kasut skolah dalam rak.. so, bila dh banyak kali jadi tu, mmg tau dah katak yg ada dalm tu.. sampaikan satu ketika tu, sblom nak pakai kasut, akan suruh parents check dulu ada katak ka x dalam kasut..hihi

    BalasPadam
  18. kalau terpijak la.. memang penyek la katak tu.. lagilah geli.. haha

    BalasPadam
  19. kes ni aku pnh rasa..zaman sk0la.

    but..

    kes paling berat menimpa macik aku..
    katak duk tepi celah helmet. tang lubang kat tepi telinga tuh. ad0yai..dia riding jauh gak. tetiba ada bunyi...0ng 0ng 0ng.. pahtu gerak2 basah2 lembap2..ad0yai..smpai skang makcik gua f0bia..hahahaha

    BalasPadam
  20. cium katak tu~ nanji dia jadi puteri cantik.. hoho

    BalasPadam
  21. hati-hati bro..kasut sebelum pakai ketuk2 dulu atau masukkan balut/komotkan bulat2 kertas dan masukkan kat dalam kasut.
    Nak pakai keluarkan balik kertas tu..
    Nasib baik katak kalau bapak lipan..amik kau!!
    hahahhahaa..isskkk ...geli aku ..

    BalasPadam
  22. geli gila ngan katak..x taw la ape dosa katak tu huhu...tpi mmg fobia ngan katak...
    masa sekolah dulu katak penah masuk dlm beg...so terbawak katak tu ke sekolah..kat sekolah bru sedar ade katak dlm beg....hahahaha~

    BalasPadam
  23. pernah terjadi jugak..masa tu fiq pelajar sekolah menengah..masa nak pakai kasut sekolah..tiba-tiba pasan ada katak dalam kasut tu..ape lagi ketuk-ketuk bagi dia keluar..sekali je la penah terjadi dalam hidup fiq.

    BalasPadam
  24. hahaha... benda ni banyak kali jadik kat aku masa skolah rendah... yelah rumah kat sawah padi.... keh3

    BalasPadam
  25. katak tu saja nak try kasut kulit lu..hahaha

    BalasPadam
  26. aku kalo kasut yang agak corok letak tu mesti aku ketuk dulu...taku ada katak...geli siot..

    BalasPadam
  27. kasut lu busuk sedap buat katak teduh, aku penah bela katak masa kicik bosan..pastu lepas

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com