Ahad, 30 Oktober 2011

Gambar Makanan - Makanan Yang Belum Tentu Anda Berani Makan Apatah Lagi Memandangnya

Assalammualaikum dan sejahtera! Kali ini gua saja menampilkan entri yang mungkin mampu membuat tekak anda loya atau mual. Jadi, kepada sesiapa yang tidak tahan melihat gambar ini juga kepada ibu mengandung dinasihatkan agar tidak meneruskan pembacaan anda atau penglihatan anda di bawah ini!

Penerangan gambar di bawah sebenarnya hanya lah sekadar repekan gua. Jadi, anda jangan lurus bendul pula percaya tentang penerangan yang gua tulis di bawah setiap gambar tu yer! Hehehehe!



1) Lipas, Katak & Kala Jengking

Hans Merepek :  Memandangkan populasi serangga seperti lipas semakin berkembang gara - gara sikap kurang bersih rakyat Malaysia yang suka membuang sampah merata - rata dan tidak menjaga kebersihan rumah menyebabkan akhirnya lipas akan dijadikan sebuah menu untuk menggantikan pisang goreng dan dijual di tepi jalan.



2) Sup Kelawar

Hans Merepek : Gua tak tahu nak taip apa! Hahahaha!!!




3) Cengkerik Goreng

Hans Merepek : Memandangkan cengkerik suka berbunyi di waktu malam dan ini mengganggu ketenteraman penduduk lantas mereka menangkap dan menggoreng haiwan ini. Tidak disangka rasanya yang sedap menyebabkan permintaan yang tinggi oleh peminat cengkerik goreng dan ini menyebabkan cengkerik menjadi satu kegilaan baru terhadap peminat makanan eksotik.




4) Sushi Serangga

Hans Merepek : Sushi serangga diperkenalkan untuk menjimatkan kos penjual dan nampaknya ia laris di pasaran kerana serangga menawarkan protein yang cukup tinggi.

Fakta : Di Eropah memang sekarang mereka tengah memperkenalkan sushi serangga seperti di dalam gambar kerana ia dianggap sebagai alternatif sumber makanan yang baru pada masa hadapan.




5) Satay Lipan

Hans Merepek : Disebabkan kekurangan ayam dan daging di pasaran maka lipan digunakan sebagai menu baru untuk dijadikan satay. Memandangkan lipan merupakan serangga yang bersaiz panjang jadi secucuk satay lipan ibarat memakan 5 cucuk satay ayam/daging. 





 
6) Nasi Tikus

Hans Merepek : Melihat kepada gambar nombor 5 maka disebabkan kekurangan ayam dan daging maka nasi ayam telah digantikan lauknya dengan tikus! Erkkkkk!!! Tak boleh tahan lah tengok gambar nih! Loya gua! Hahahaha!!


P/S: Cari Beg Plastik!! Uwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! (^_^)Y


50 ulasan:

  1. bru lepas makan nasi.. rasa nk terkeluar balik segala isi tdi terutama tgk nasi tikus tu.. huhuu..

    BalasPadam
  2. nasi tikus paling xley blah....eeeeiiiiii

    BalasPadam
  3. nasi tikus tu molek jika dia kerat tangan & kepala tikus tu..ni tak.. hamikau seketul tikus.. ishhhhhhhhh..

    BalasPadam
  4. makanan kegemaran Hans Hanis : lipas terbang masak sambal

    BalasPadam
  5. eeeeee....mcm mane nak tokak tikus tuw??
    nnti darah!
    uwekkk -.-"

    BalasPadam
  6. semuanya sedap2 belaka =.=

    soto tikus ada di negara indonesia, siapa2 g sana kena hati2... ni member aku ckp...rupa tikus tu dah hampir sama dgn ayam.. uhuhuhu

    BalasPadam
  7. Aku pernah tengok hidangan eksotik di hotel kat Discovery Channel. Uwekkk, muntah~

    BalasPadam
  8. :) salam singgah....

    macam mana nk makan lipan tu? sengat dia masih ada?????

    BalasPadam
  9. euuwwww.. geli lah tikus.. ada jugak manusia yang boleh telan makanan ni semua.. dasyat arr..

    BalasPadam
  10. tikus tuh nampak mcm xmasak je. uweekkk..geli gile ! sushi serangga tuh pon.. ee.. tak terungkap la dengan kata2..

    BalasPadam
  11. moromang eden bco entry ni..tgk gmbo pong dah muel2..dah ni

    BalasPadam
  12. eee gelinya...ni belom makan kompem muntah da...tengok n geli...

    BalasPadam
  13. mmg gilo sape mkn..aku tgk pn mcm nak kuar muntah dah..

    BalasPadam
  14. scary and not for me but some find these a delicacy.

    BalasPadam
  15. nasi tikus tuhh mmg mengelikan laa . weekkk .

    BalasPadam
  16. nikmat jika suka memakannya, tak bila tak suka meliriknya

    BalasPadam
  17. gambar last tu... comel la anak2 tikus tu kumpul ramai2 makan nasik kan???? :)

    BalasPadam
  18. Paling loya aku tengok nasi tikus tu.
    Euuwww, memang geli siot!

    BalasPadam
  19. hahh sup kelawar ?omajayyyy!grrr yuckkk tak boleh byangkan kalo maknnn grrr

    BalasPadam
  20. nasi tikus dgn sup kelawar kalo pekena skali mmg masyukkkk...

    BalasPadam
  21. nasi tikus paling tak boleh blah
    arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    loya tiba-tiba

    BalasPadam
  22. arghhhhhhhhhhh!!! tak sanggup tengop...rugi tengokkkkk ..hik3

    BalasPadam
  23. tensen ar tgk entry kau ni..xmkn nasikla aku mlm ni

    BalasPadam
  24. eeeuuuwww!! beg palstik plssss.

    BalasPadam
  25. wekk ni makanan ??? kebulur bro pun tak sanggup XD

    BalasPadam
  26. Paling deli nasik tikus!!Uwekkkss!! :P

    BalasPadam
  27. hans! ish. muntah ijo -_-''

    BalasPadam
  28. gaaa..apakah. nasi tikus.dah macam ape aku tengok. nice post!

    BalasPadam
  29. geli aku tgok..nak muntah..ada org boleh makan ke makanan mcm ni..

    BalasPadam
  30. tln air liur pon dh ckup... shushhhh

    BalasPadam
  31. Mkn nasik ngan tikus..ke tu untuk kucing bro..hehe

    * ado fb,add la yusrizalafiza@yahoo.com :-)

    BalasPadam
  32. wuiyhh geli la weii..sup kelawar yeww...
    sushi serangga x tahan tu hahaha
    p/s saya peminat forteen lalalala

    BalasPadam
  33. nasi tukus??? eeeeeeeeeeeee~

    BalasPadam
  34. perghhhh sedap yer . haha bluwerkkkkkkkkkkk !

    BalasPadam
  35. Kalau dibayar sejuta pun..takkan ku makan makanan2 diatas..haha..:)

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com