Jumaat, 7 Oktober 2011

Kesetiaan Atau Terpaksa? Anda Rasa?

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Hans. Gua terjumpa satu gambar nih dan gua agak tertarik untuk berkongsi dengan anda semua.




Sambil tergelak - gelak berkongsi gambar ini dengan kawan - kawan gua tadi maka gua dan rakan - rakan membuat beberapa rumusan bahawa perkara ini terjadi kerana :-


1) Makcik tersebut tiada topi keledar jadi untuk mengelakkan daripada ditahan polis dan disaman maka menggunakan tong air tersebut untuk menutup kepala.

2) Makcik tersebut tak larat nak pegang tong tu jadi untuk menjimatkan tenaga maka makcik tu memasukkan kepala dan badannya ke dalam tong tersebut.

3) Makcik tersebut disimbah asid dimuka.

4) Makcik tersebut tidak mahu wajahnya terbakar gara - gara cahaya matahari yang membahang.

5) Makcik tersebut gilakan publisiti murahan.

6) Makcik tersebut terpaksa kerana tidak mampu membeli kereta.


Hahahaha!! Jadi, bagaimana pula dengan anda? Apa yang anda rasa yang memungkinkan makcik tersebut melakukan perkara lucu sebegini? Kongsikan di ruangan komen! Apa - apapun, mesti ada sebab makcik tu buat macam tu kan? Kadang - kadang rasa ketawa tapi dalam masa yang sama pun simpati juga.




P/S : Layan Budget 2012 Kejap! (^_^)Y


33 ulasan:

  1. semua salah..sebenarnya tu bukan bini p.cik tu,..tapi skandal.sebab tu dia tutup takut kantoi.keh3

    BalasPadam
  2. mak cik tu rasa stylo bila pakai macam tu.. hehehe!!~

    BalasPadam
  3. kesian gila. dorang tak cukup duit nak beli kete tu.

    BalasPadam
  4. tu la kan...aku pun rasa macam tu..makcik tu orang susah la tu...apa2pun kira setia la kan..bukan semua sanggup nak masukkan kepada dalam tong tu

    BalasPadam
  5. die xlrt nk bwk tong tu la..
    senang msukkn kpale je..

    BalasPadam
  6. kita fikir yg positif jela.. mereka ini org susah.. pengangkutan yg ada hanyalah motosikal oleh itu mereka terpaksa la lakukan begini... :)

    BalasPadam
  7. Makcik itu risau sekiranya ada orang ternampak jerawat di muka nya...


    Kantoi

    BalasPadam
  8. Mula2 tengok klakar.hahaha tapi bila fikir balik,kesian laa tu je pengangkutan yg dia ada agaknya.hehe :P

    BalasPadam
  9. mula-mula cam gelak sambil guling-guling tapi bila pikir-pikir balik, kesian kot. Mungkin dia orang susah. Tak mampu nak beli kereta.. =)

    BalasPadam
  10. sebenarnya mak cik tu malu ramai orang tengok gambar dia kat blog nie...hahaha*tetibe

    BalasPadam
  11. makcik tu takut t'serempak ngn ex bf die,malu sbb die kawen ngn org yg lg miskin.
    Dulu die kutuk ex bf die tu kaw2.
    ok,iqa over.
    ape2 jela... ;p

    BalasPadam
  12. huu sebab terpakse la tuuu..takde tmpt nk letak tong tu dats wai dye letak kt kepale je..sian macikk..saba ye makcikk..haha

    BalasPadam
  13. hahaha. setengah jam gelak baru dapat komen nih. makcik tu setia. dia tutup muka sebab muka dia cuma untuk pakcik tu je.

    BalasPadam
  14. Aku punya pendapat makcik tu adalah Medussa.. Nanti orang tengok dia boleh jadi batu.. Sebab tu pakcik tu sumbat dengan tong...

    BalasPadam
  15. no. plat motor tu bukan Malaysia punyer...maybe motor negara jiran kita yg susah2 tu kot...ksian kat diorg kan, boley pakai motor jer bawak tong besar2...pastu kite pulak gelak2kan je...ish2...

    BalasPadam
  16. muhammad firdaus : yups..rasa2nya negara jiran kut...kesian memang kesian..sebab tu ada ditaip di entry itu ketawa sebab gambar tu tak dinafikan lucu tetpai dalam waktu yang sama bila difikir balik rasa simpati kerana kemungkinan mereka dari golongan susah adalah tinggi...tak tahu la sama ada anda langsung tak ketawa...kalau betul tak ketawa bagus lah tetapi kalau ketawa dalam masa yang sama ia berjaya muhasabah diri kita agar bersyukur dengan apa yang kita ada ia pun sesuatu yang baik juga...cuma jgn ketawa dan terus ketawa tanpa cuba menyelami maksud tersirat yang ada di dalam gambar ini. harap maklum :-)

    BalasPadam
  17. makcik tu tudung dia terbang kena tiup angin.. angkut tong tutup pala..

    BalasPadam
  18. Glamuor makcik tu dengar komen korang.....

    BalasPadam
  19. ko punya andaian + komen orang ni takleh bla....!

    hahaa. teori aku ialah makcik tu takut sunburn! XD

    BalasPadam
  20. ha..ha..
    pakcik 2 pindah rmah kot..ha..ha,,
    2 yg angkut bbrg bgai nak rak..

    BalasPadam
  21. ha..ha..
    pakcik 2 pindah rmah kot..ha..ha,,
    2 yg angkut bbrg bgai nak rak..

    BalasPadam
  22. makcik tu nak seimbangkan tong air tu agar mudah dibawa, situlah titik graviti dia...heheh

    BalasPadam
  23. korang gelak bile tgok gmba cm nie kan....xpk cm ne susahnye org...tgok je trus nk gelak tmpa pk panjang...syukur la dgn pe yg kite ade....

    BalasPadam
  24. makcik tu merajuk sbb suami dia x nk belikan kereta jadi selagi suami dia x belikan kereta selagi itulah makcik tu akan pakai tong dikepala bila naik motor...
    Kasian pun ada gak, sorylah makcik gurau jee...

    BalasPadam
  25. korang sumer salah!

    tu kan rend terbaru kat milan... hayoo... catch up with your fashion knowledge people...

    (sambil buat muka garang + serius)

    BalasPadam
  26. gambar menceritakan banyak cerita..

    BalasPadam
  27. sebenenarnya dieorng dah takde tempat nak letak bwk benda alah tu..terpaksala pakai..heheh

    BalasPadam
  28. Makcik tu berasa keselamtan dia terjamin dengan memakai 'alatan' keselamatan macam tu..




    Tapi kesian pun ada jugak.

    BalasPadam
  29. Aku rasa makcik tu sorok anak dalam tong tu.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com