Isnin, 3 Oktober 2011

Masalah Lama Kembali Menghantui

"Tak sihat kah?"

"Demam kah?"

"Kenapa pucat lesi semacam jer nih?"

"Minum air kurang kah?"

"Kenapa bibir hang pucat sangat tu?"

"Hang letak apa bibir hang bagi jadi putih?"




Gua paling suka soalan yang terakhir tu!!! Hahahaha!! Adoiyai!! Gua tak tahu lah kenapa tetapi bibir gua kembali menjadi pucat seperti zaman kegemilangan bibir pucat gua waktu sekolah dulu! Sekarang nih hari - hari bibir gua pucat!

Nak kata tak makan sayur pelik juga sebab gua memang suka makan sayur dan hari - hari makan sayur!

Nak kata gua tak makan buah memang lagi lah aneh sebab gua setiap minggu makan buah!

Nak kata gua kurang minum air pun sangat lah pelik sebab hari - hari gua minum air suam lebih 8 gelas seperti yang disarankan.

Haih!! Apakah masalah sebenar bibir gua nih? Kepada pembaca yang berkemungkinan anda adalah seorang doktor atau pelajar perubatan atau pun senasib dengan gua dan mengetahui tentang sebab - musabab hal ini terjadi dan cara - cara mengatasi masalah ini di harap berkongsi dengan gua di ruangan komen entry ini yer! Kerjasama kalian amatlah gua hargai!


P/S : Penggunaan Gincu@Lipice@Lipbalm Dan Sebagainya Tidak Sesuai Kerana Kesannya Akan Menjadi Lebih Buruk!! (^_^)Y


22 ulasan:

  1. izzad : hahahaahhaharam...ko memang saja cari pasal kan? hahahaha

    BalasPadam
  2. hahahaha XD ok pe biber putih.biber sye iff xpakai warne maroon ><

    BalasPadam
  3. kena pakai lip gloss si hans neh

    BalasPadam
  4. huhuhu..nasib la jenis xrajin pakai lib balm bagai.huhuhu silap2 jd mcm bibir hans.hehehe

    *tapi kenapakah bibir anda???

    BalasPadam
  5. x g klinik ke hans? dptkan nasihat yg pakar. minum byk aor kosong dan sapu vaseline b4 tidur.

    BalasPadam
  6. Uishhh.. Nie mungkin sindrom bibirpucatleisme.. haha..

    BalasPadam
  7. tiada jawapan. kena gugel nih.ehehe

    BalasPadam
  8. letak lipstick kaler pink...
    kompem nmpk jambu...

    BalasPadam
  9. Hans berkata : bab2 lisptik ke vaseline apa semua tu tak berkesan yer wahai pengomen2 sekalian..dan lagi satu jika saya pakai benda2 itu bibir saya akan menjadi lebih merah..tidak perlu pakai gincu warna merah pun...cukup pakai lip balm yang warna putih tu...bibir saya akan jadi lebih merah dari bibir wanita yang pakai gincu berwarna merah terang :-)

    BalasPadam
  10. kakak bukan seorang doktor, bukan pelajar perubatan dan tidak senasib, jadi maaf kakak tak tahu penyelesaiannya hehehhe

    BalasPadam
  11. ala pakai je lipstik, kan senang hehehe..

    BalasPadam
  12. pelik jugak nih. huhu pergi la check.

    BalasPadam
  13. sini tiap2 hari kena pakai gincu dik. :)

    BalasPadam
  14. bahaya gak nih, cpt pi check :D

    BalasPadam
  15. biasanya kalau pucat2 nih related to anemia. kalau kuku ngan dalam mata ko pun pucat gak, pastu cepat penat, myb betul anemia.

    anemia ni sebab kurg iron dlm food. kena mkn bnyk kacang2 ngn sayur ijau. tapi kalau ko xde anemia, aku tak tau nk suggest ape. pakai lipbalm yg tukar kaler pink tu la. hahaha.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com