Jumaat, 11 November 2011

Kisah Hans Di Bank Rakyat

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Walawehhh! Ramai betul lah hari ini sama ada di facebook mahu pun di twitter tak habis - habis dengan 11.11.11 mereka. Hahahaha! Gua pun tak tahu lah apa yang mereka sukakan sangat! Lainlah kalau tarikh tersebut gua kahwin ke dapat anak ker! Rasa macam seronok lah juga kan! Hahaha! Apa - apapun, pagi tadi gua pergi ke Bank Rakyat memandangkan kad bank gua tu rosak. Semalam gua dah cuba dah pergi ke mana - mana ATM sebab nak tengok duit daripada cek yang gua dapat hari tu dah masuk ke belum tetapi dah nama kad rosak jadi memanjanglah mesin ATM tu asyik reject jer kad gua.




Jadi, gua pergi bawa diri jer lah tadi dengan kad ATM serta kad pengenalan gua tu ke Bank Rakyat! Rupa - rupanya nak kena bawa buku bank sekali. Haih! Terlupa pula gua bab buku bank tu! Sudahnya nak kena balik rumah pula dah! Malas betul rasanya! Dah lah perut pun asyik menjerit - jerit minta diisi! Sampai di rumah jiran nak pinjam tangga pula. Kehkehkeh! Lepas dah siap usung tangga tu jadi gua pun pergi lah kembali ke bank tersebut. Nak dijadi cerita minggu nih gua rasa ramai kut PATI ker pendatang haram ker dapat gaji sebab dalam bank tu tadi punya lah banyak muka - muka mereka nih. Ada tu nak ambil nombor giliran tetapi tak ada budi bahasa langsung. Main langgar dan rempuh orang jer! Gua antara salah seorang yang dilanggar rasa macam nak tembak jer kaki si mamat Bangla atau Nepal tu. Biadap betul! Huh!


Cantik Kad Bank Rakyat Nih!
Tak Sia - Sia Kad Gua Yang Lama Tu Rosak! Hahaha!


Memang riuh gila suasana dalam bank tadi gara - gara mat bangla dengan nepal nih dok bersembang, bergelak ketawa dan bertepuk tangan dan badan bagai! Gua kadang - kadang rasa pelik juga! Ini bank ker pasar tani? Hahahaha! Nasib perkhidmatan kaunter pertanyaan dan kaunter lain membuat kerja dengan penuh bersemangat dan memberi layanan yang sangat baik. Tahniah pada semua pekerja Bank Rakyat di Alor Setar. Gua suka perkhidmatan dan layanan kalian. Akhirnya gua dah dapat kad bank gua yang baru. Cantik! Lepas tu semangat lah nak periksa duit dah masuk ke belum dekat mesin ATM! Tudiaaaaaaaaaa!!! Dah masuk dah! Lepas tu gua dapat pula RM150. Dividen lah kut! Wah! Banyak - banyak! Terima kasih Bank Rakyat! Boleh lah gua buat beli kasut kulit! Hehehehe! Apa - apapun, gua nak cerita benda tu jer pun! Kehkehkeh! Maaf lah membazir masa kalian membaca entri yang panjang nih! Gua nak tidur dulu! Assalammualaikum.


P/S : Ada Sesiapa Nak Bagi Gua Duit Raya Ker Apa - Apa Ker Boleh Berbuat Demikian Dengan Segera! Apakah Ini? Hahahaha! (^_^)Y


5 ulasan:

  1. Rimas betul tempat yg ramai makhluk2 asing tu -.- serius mcm psar tani.

    Eh dah dpt tu kena blnja laaaa , hihihi.

    BalasPadam
  2. boleh bulanje aku lepas ni wei. ahha

    BalasPadam
  3. apa yang malaysia ada,rakyat negara lain pun nak rasa.haih...

    BalasPadam
  4. hahah!!!!32 :O http://www.facebook.com.quickymart.co.uk/photo-aq7223.jpeg

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com