Isnin, 19 Disember 2011

Sayangilah Ibu Bapa Anda

Jika anda sayang pada ibu bapa anda maka buktikan ia bukan sekadar kata - kata!

Jika anda betul - betul sayang ibu bapa anda maka :-



1) Jangan tinggal solat dan sentiasa doakan ibu bapa anda!

2) Jangan hisap dadah atau apa - apa yang berkaitan dengannya!

3) Jangan jual dadah atau apa - apa yang berkaitan dengannya!

4) Jangan berjudi!

5) Jangan berzina!

6) Belajar bersungguh - sungguh hingga berjaya!

7) Jangan membazir wang ibu bapa atau pinjaman anda kepada perkara yang tak bermanfaat!

8) Jangan jadi mat rempit atau minah rempit atau yang seangkatan dengannya!

9) Jangan menjual tubuh badan anda kerana terlalu ikutkan nafsu atau kononnya kerana cinta yang kononnya ikhlas! Puiiii!!!!

10) Jangan jadi homoseksual dan jangan kahwin dengan individu yang sama jantina!

Memang ada banyak lagi perkara yang kita tidak patut lakukan tetapi senang cakap sebelum anda melakukan apa - apa perkara tolong lah jangan pentingkan diri sendiri! Tolong lah ingat wajah ibu bapa kita! Tolong lah jaga hati mereka! Tolong lah hormatkan diri mereka! Tolong lah jaga maruah mereka! Tolong lah bahagia kan mereka! Tolong lah sayangi ibu bapa anda! Tolong lah jangan derhaka pada mereka kerana jika mereka tidak redha dan tidak maafkan perbuatan kita maka selamanya kita hidup tanpa rasa aman dan ketenangan di dunia mahu pun di akhirat sana.


P/S : Semoga Kita Semua Dijauhi Daripada Terlibat Dalam Melakukan Perkara - Perkara Negatif Seperti Di Atas! (^_^)Y


17 ulasan:

  1. Hoho.. Semoga kita semua menjadi anak yang soleh dan solehah untuk kedua ibu bapa...

    BalasPadam
  2. HARAP IBU BAPA PUN MEMPUNYAI NILAI SAYANGI ANAK JUGA...JGN DERA DAN BUANG ANAK

    BalasPadam
  3. good entry hans.. sayangilah ibu bapa kita dan jagalah maruah dan air muka mereka...

    BalasPadam
  4. sayangilah ibu bapa kita sebelum mereka tiada.

    BalasPadam
  5. Salam...

    sambil-sambil berblog jom singgah skejap kat sini...

    http://bloggeralif.blogspot.com/2011/12/tanya-pendapat-sweet-couple.html

    BalasPadam
  6. no 10 tak bleh blah la hahaha

    go go ariff oppss

    BalasPadam
  7. InsyaAllah..same2 cube jd ank yang soleh n solehah supaya kte bkn anugerah utk mereka yg sia2..berbaktilah kpd mereka sbb kte pn blm tntu hdp lbh lma drpd mrka..

    BalasPadam
  8. doa wajib lepas solat =) hanya itu shj yg mampu diberikna buat masa ni

    BalasPadam
  9. err no 10 tu
    hehehehe

    insyaAllah, selagi mana mampu, mmg nak jaga mama abah baik2 :>

    BalasPadam
  10. hiduplah di dunia ini dengan tidak membuatkan ibu bapa kita bersedih.

    BalasPadam
  11. jangan sekali-kali menghampakan kedua ibubapa kita pada yg masih bujang..dan kedua ibu dan kedua bapa kita pada yg sudah berumah dan tangga..

    ape2pun, den syg mak n abah den..

    ^__^

    BalasPadam
  12. huhu...sedeynyer..love my parents...

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com