Sabtu, 7 Januari 2012

Kalau Ada Hantu - Part 3

Tajuk:
Kalau Ada Hantu

Genre:
Tak Berapa Nak Seram

Pelakon:





Episod Terdahulu:






Kisah kembali bersambung.........


Afiek : Aku serius lahhh! Buat apa aku nak bohong korang dua pula! Kalau bohong dapat duit tak apa lah juga! Ini memang betul - betul lah! Bukannya main - main!! Adoi!!

Nas : Eiiii!! Meremang lah bulu roma aku dengar kau cerita macam nih! Dah! Dah! Jom kita naik atas cepat! Aku dah tak sedap hati dah nih!

Faqa : Ar ar lah! Jom! Jom! Aku pun dah naik cuak dah nih! Kau nih pun Afiek! Dekat luar macam nih lah kau nak cerita benda - benda macam nih!

Afiek : Dah korang suruh cerita! Aku cerita lah! Grrrr!!


Adakah Muka Afiek Apabila Marah Sebegini Rupa?


Mereka bertiga pun bergegas menaiki tangga dan berjalan laju menuju ke bilik mereka. Dari jauh mereka mendapati bilik mereka terang benderang dengan cahaya lampu kalimantang. Ini membuatkan Afiek terkejut seketika kerana seingatnya sebelum dia keluar tadi dia telah pun menutup lampu dan mengunci pintu biliknya.

Afiek : Eh! Kejap - kejap! Jangan masuk dulu! 

Nas : Kenapa tak boleh masuk pula Afiek? Aku dah naik seram kau nak suruh aku tunggu dekat luar lagi ker?

Afiek : Bukannya macam tu! Kalau korang berdua nak tahu tadi masa aku pergi MCD nak jumpa korang tu aku dah tutup dah lampu bilik kita nih dan aku dah pun kunci pintu bilik nih. Jadi, takkan korang tak pelik macam mana lampu bilik kita nih boleh menyala pula? Mesti ada orang dalam bilik kita nih!

Faqa : Adoi! Ini yang aku rasa bertambah seram nih! Baik kita bagitahu pak guard sekarang! Kut - kut ada pencuri dalam bilik nih ker? Bahaya nih!

Afiek : Kejap! Kejap! Korang dengar tak ada suara orang dalam bilik kita nih? Hah! Apa kata kita bertiga masuk serentak! Lepas tu kita tangkap lah pencuri - pencuri nih sama - sama! Macam mana? Setuju?

Faqa : Hurmmmm! Setuju jer lah!

Nas : Okay! Kau bilang 1 sampai 3 lah Afiek! Lepas tu kita serbu masuk sama - sama!

Afiek : Okay! Korang dua sedia yer! 1! 2! 3! Seranggggg!!!




Afiek menyerbu masuk ke dalam biliknya dan tiba - tiba sekali lagi Afiek terperanjat besar! Manakan tidak apabila dia terpandang Nas dan Faqa yang sebentar tadi berada di belakangnya kini sedang duduk bersila di hadapannya dengan wajah terkejut sambil tangan masing - masing sedang memegang burger. Afiek dengan spontan terus memandang ke belakang namun sekali lagi perkara yang sama berlaku membuatkan wajah beliau berubah menjadi lebih pucat! Kosong!

Faqa : Hah! Kau pergi mana tadi Afiek? Penat kitaorang tunggu kau nak ajak makan burger nih sekali! Telefon pun tak berjawab! Sms pun kau tak balas! Tu sebab kitaorang makan dulu burger nih!

Nas : Entah kau nih! Kau pergi mana hah? Tadi kau juga kata tak nak keluar pergi mana - mana! Eh! Asal muka kau pucat gila nih Afiek? Dah macam baru lepas jumpa hantu jer aku tengok!

Afiek : Aku dah tak tahan lagi! Apa sebenarnya yang kau nak hah??? Mana si Faqa dan Nas?? Kenapa kau nak kacau aku? Apa aku dah buat? (terjerit - jerit gara - gara ketakutan yang amat sangat)

Faqa : Hoi! Afiek! Hoi! Kenapa dengan kau nih? Tiba - tiba menjerit macam orang kena sampuk! Relaks lah beb! Kau nih dah kenapa? Ini aku lah! Faqa! Itu Nas! Kami berdua kan teman sebilik kau! Kenapa dengan kau nih?

Nas : Entah kau nih! Tetiba nak menjerit tak tentu pasal! Cuba bawa bertenang! Duduk dulu! Minum air pepsi nih!

Afiek : Adoiiii!!! Maafkan aku geng! Serius aku betul - betul takut sekarang nih!!! Tolong wehhh!! Aku takut sangat - sangat nihhh!!!

Faqa : Afiek! Relaks lah weh! Kami berdua kan ada dengan kau sekarang nih! Apa yang kau nak takut lagi! Kau tenang dulu! Ambil nafas! Cerita dekat kami berdua dari mula apa sebenarnya yang dah terjadi dekat kau nih!




Afiek pun menceritakan kepada Faqa dan Nas tentang apa sebenarnya yang telah berlaku selepas mereka berdua keluar memberi makanan sehingga lah kepada kepulangan Afiek ke bilik mereka. Gara - gara ketakutan yang amat sangat membuatkan Afiek tidak dapat menahan tangisannya sewaktu bercerita kepada Faqa dan Nas tentang peristiwa aneh yang melanda dirinya pada malam tersebut. Selepas tamat Afiek bercerita berkongsi tentang pengalamannya itu kepada mereka berdua dan secara tiba - tiba pintu bilik mereka diketuk bertalu - talu dengan ketukan yang cukup kuat. Bagai nak roboh pintu bilik dibuatnya.

Nas : Siapa pula yang ketuk pintu bilik kita malam - malam buta nih?

Faqa : Entah lah! Aku tak nak lah buka! Seram lah lepas dengar kisah Afiek tadi!

Afiek : Woi! Korang tolong lah buka pintu tu kejap! Dah lama sangat orang tu ketuk! Mesti ada benda penting tu!

Nas : Kau pergi la buka Afiek! Aku tak nak lah! Tak berani!

Faqa : Eh? Dah lama sangat nih orang tu ketuk pintu! Tak penat - penat ker mengetuk dari tadi? Adoiiii!!!

Afiek : Okay! Aku akan buka pintu tu tapi korang dua kena back up aku dari belakang! Takut nanti ada apa - apa pula yang jadi!

Nas : Okay!

Faqa : Baik! Hati - hati Afiek!

Afiek berjalan perlahan - lahan menghampiri pintu biliknya sambil tangan kanan memegang penyapu! Didekatinya pintu itu diam - diam lalu tombol pintu tersebut dipulasnya perlahan - lahan. Pintu dibuka dan Afiek segera mengangkat penyapu untuk memukul sesiapa sahaja yang berada di depannya. Tiba - tiba tangannya kaku! Matanya terbeliak! Sekali lagi Afiek tidak dapat mempercayai apa yang sedang dipandangnya ketika ini.




Afiek : Nas?? Faqa??? Ya Allahhh!!! ................................


BERSAMBUNG........


4 ulasan:

  1. xsabaa nak tunggu part seterusnyaa. haha :D

    BalasPadam
  2. jgn last2 nant ckp mimpi je semua ini!!hoho

    BalasPadam
  3. cepat2 sambung. seram+best :)

    BalasPadam
  4. haha..oke2..aku da seram...balik

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com