Khamis, 7 Jun 2012

Lirik Lagu Anak Kampung - Jimmy Palikat



Tajuk Lagu:
Anak Kampung


Penyanyi:
Jimmy Palikat





Lirik Lagu

Memang aku ini
Anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapat ku berikan
Engkau memang cantik
Memang tidak padan dan tidak sepadan

Aku anak kampung
Tiada pelajaran
Kuli-kuli sahaja
Memang tidak padan
Cantik bah kau itu
Banyak yang tergoda lagi orang kaya

Tiada kereta ku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada adapun bapa punya
Apa lagi belanja mau bayar berian kahwin sama kamu

Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta aku lepaskan kau sama orang lain

Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna

Tiada kereta ku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada adapun bapa punya
Apa lagi belanja mau bayar berian kahwin sama kamu

Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta aku lepaskan kau sama orang lain

Memang aku ini
Anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapat ku berikan
Engkau memang cantik
Memang tidak padan dan tidak sepadan

Aku anak kampung
Tiada pelajaran
Kuli-kuli sahaja
Memang tidak padan
Cantik bah kau itu
Banyak yang tergoda lagi orang kaya

Tiada kereta ku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada adapun bapa punya
Apa lagi belanja mau bayar berian kahwin sama kamu

Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta aku lepaskan kau sama orang lain

Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna
Nanti kau menyesal tiada guna
Nanti kau menyesal tiada guna


P/S : Lagu Nih Dah Lama Pun Tapi Baru Hari Nih Nak Letak Dekat Blog :-)


7 ulasan:

  1. anak2 sy pon mmg suka dgr lagu ni...siap nyanyi2 lagi...best gak !

    BalasPadam
  2. Yg versi dusun pernah dgr? :)

    BalasPadam
  3. vs one nation emcess best cket kot. .

    BalasPadam
  4. anak kak munna yg umur 4 tahun dah hafal lagu ni...suka sgt dia dgn lagu ni

    BalasPadam
  5. salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
    Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
    ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com