Sabtu, 29 Disember 2012

Hans Comix : (Dredd) Apek Dan Leuniey Kahwin

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Memandangkan hari ini ialah hari Khairul Fahmi Che Mat atau Apek berkahwin dengan isterinya iaitu Leuniey maka gua pun dapat idea untuk menghasilkan Hans Comix terbaru nih. Sekadar gurauan dan semoga anda semua terhibur dengan kisah kali ini! 




P/S : Jodoh itu urusan Allah dimana ia telah dicatat sejak azali lagi. Orang yang baik berhak mendapat jodoh yang baik. Cuma sekali-sekala sahaja Allah menguji orang yang baik mendapat pasangan hidup yang jahat seperti Nabi Lut mendapat isteri yang jahat dan Asiyah yang bersuamikan Firaun laknatullah - Sumber

P/S : Perkahwinan itu mempunyai banyak hikmah dan perkahwinan itu juga adalah salah satu sunnah Nabi kita sebagaimana sebuah hadith yang bermaksud: Dari Aisyah Radiallahu-Ahna ia berkata: Telah bersabda Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam: Perkahwinan itu adalah sunnahku, sesiapa yang tidak suka mengikut sunnahku maka bukanlah dia dari golongan umatku. (Riwayat Al-Imam Ibnu Majah) - Sumber

P/S Lagi : Korang Semua Jangan Lah Jual Dadah! Dadah Tu Perosak Umat Tau! Baik Korang Jual Burger. Dapat Pahala Bantu Orang Yang Sedang Kelaparan! (^_^)Y 


123 ulasan:

  1. sian kene tembak..

    good entry..siap masukkan hadis lagi :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..alang2 sambil berhibur kita berkongsi sikit ilmu..kan?

      Padam
  2. kah3

    lawak2

    but bnyk sngt hoi hoi aku agk

    #nice kat ps bwh tu

    BalasPadam
  3. hahahaa,,, mcm ni pun bleh yer,, hik3,,,

    BalasPadam
  4. kihkih..ganas2 kena tembak..

    suka ayat bawah tu..:)


    yg pasal ang tanya kat blog td..yup dulu stdy kat polimas tu..:)

    BalasPadam
  5. heheh..1st time aku dtg sini..aku xde menda nak komen pasal apek kawen dgn leuniy (entah aku xtau eja) tu..tapi tergelak la jugak baca komik ni..hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. harap lepas nih bertime-time lah datang sini yer :)

      Padam
  6. ingatkan pergi comic festival kat KLCC

    BalasPadam
  7. hahah..gelak aku baca sorang2.
    perempuan yg baik utk lelaki yg baik..camtu la sebaliknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih sudi komen
      yups :-)

      Padam
  8. Mesti sakit kena tembak kan??wakakakakaka...adesss

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak tgok air mata dia keluar banyak mana tu? haha

      Padam
  9. haha...fuyoo!! ganaih la depa nie..tp dlm ganaih2 pn dlm hati ada taman..hahaha..

    cian lak cik mama tu kna tmbk gara2 ungkit kisah lama..hiks..mohon bertahan utk terus hidup..ekeke..

    nice komik,..suka cara penyampaian n pesanan yg disampaikan .. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks for your comment...
      very supportive :-)

      Padam
  10. Amek korang.sekali 3 P/s hans ni kasi..tu la degil.hahahahaha. Hans..kalau x dilabel "ini peluru" Dezee pun xtau apa mender tu.hahahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab tu label tu...hahaha..siap letak bunyi lagi..

      Padam
  11. padan muka kan dah kena tembak.. sapa suruh cetus kontroversi sangat kan..

    fatin zaini singgah dan follow blog tuan tanah :)

    www.fatinzaini.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks sudi follow blog saya :-)

      Padam
  12. kebaaaabbooommm juga akhirnya.. hahahaha tapi ada yang tersirat di sebalik kejadian.. ngeeeeeeeee terbaik!

    BalasPadam
  13. hikhik cinta yang tak kesampaian :p

    BalasPadam
  14. a'aa, jodoh itu rahsia Allah..

    best entry hans ni, kreatif sgt.... lawak gak la.. :)

    BalasPadam
  15. hahaa .. niceee :)
    jangan dipaksa jodoh tu .. bukan ke tu urusan Allah S.W.T?

    BalasPadam
  16. thanks hans...berisi tol entri ko ni...teruskn berkarya cam ni yew...lucu tngok muke polis dredd tu...krole baru pas tngok movie ni~

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah akan teruskan..terima kasih atas sokongan :-)

      Padam
  17. kah3 :] nice one

    pasni nk tolong kawan jual burger lahh

    BalasPadam
  18. ckp dekat dy takpe fizow omar ad lagi . hahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak wat macam mana..dia suka dekat Apek jer..hoho

      Padam
  19. 2 kali aku baca komik ni.. ekekeke.. terbaring ngan air mata si mama tuu.. hahahaha... senyum je aku baca komik hang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menggelabah je ckp senyum pdhal gelak guling2.. Kahkahkah..

      Padam
    2. pi la baca komik2 lain..ada 64 komik semuanya :-)

      Padam
  20. fulamak... komix terbaik ler.. apasal nak gaduh2 nieh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..tak baik gaduh2 kan :-)

      Padam
  21. Balasan
    1. hehe..haha..betul ker si Payed tu gelak guling2? :-)

      Padam
  22. mmg frust la yg minat apek... keh3... sy minat skit j... hee

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer ker minat sikit jer? hahahaha

      Padam
  23. Balasan
    1. terima kasih sudi follow blog saya :-)

      Padam
  24. kahkahkah....siot jer, btw nmpak komik nie baru perasan aku belum tengok citer Dreed nie lagi..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
    Balasan
    1. hah...tonton la...best juga filem Dredd tu...

      Padam
  25. LOL. entah apa2. smoga mereka bahagia

    BalasPadam
  26. Seriously, kawan pon dok frust menonggeng tgok Apek kawen. Seharian die x online. Hahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..serius? adess...turut simpati...hehehe

      Padam
  27. nampk sgt frust diaorg ni..kesian ish ish

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      cinta tak kesampaian
      mau tak frust :-)

      Padam
  28. ops lupa nak habak anda telah di taq

    http://akupencintahlovate.blogspot.com/2012/12/25-random-facts-about-me.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. teman nih maleh sikit buat tag nih..kalau rajin teman buat :-)

      Padam
  29. Kisah lama jangan diungkit.

    Padah jadinya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu...
      kan dah kena tembak
      hehehe

      Padam
  30. haha lawak cerita hang. dah boleh buat buku kelakar sendiri nih hihi. hah yang hang tanya pasai cara buat komen embedded tu nih hah cara dia

    pergi My Blog > setting > Post and comments > cek comments location > sila pilih embedded.

    kalau xpaham , nanti saya tutorial ringkas dekat entri. :D beritahu tau kalau xpaham :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. yes...dah berjaya buat
      thanks shasha :-)

      Padam
    2. ohkeng okeng . no problemaaa :D

      Padam
    3. seronok komen macam nih..senang balas :-)

      Padam
    4. yes semestinya. kemas dan selesa. hikhik

      Padam
    5. tu lah...baru ada ada interaksi sesama pembaca..hehehe

      Padam
  31. hahahaha..apek dengan leuniey pun termasuk sekali dalam ini cerita..hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha...
      sebab Apek dengan Leuniey lah diorang dua jadi macam nih
      hahahaha

      Padam
  32. cian cik mama kena tembak. tu lah ungkit pasal masa lalu, kisah cinta syok sendiri. kihkihkih

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe...kisah SS namanya :-)

      Padam
    2. haha... kisah ss yg lucu :D

      Padam
    3. heheheh...tu la kan... :)

      Padam
  33. hans... im here!!! hahaa.. rindu x kat aku..? aku bru hapdet status malam.. sian xde org nk komen.. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..rindu sikit la...aku dah komen..panjang x? hahaha

      Padam
  34. ahahhahahah...

    padahla tuan blog nie pon sedih xdpt c luniey tu ahahahahhahah

    :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. ish..mana ada...xada sedih langsung pun

      Padam
  35. dasat betoi...
    ungkit kisah cinta lama punya pasai, dia tembak teruih...

    takut ngat aih :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha...
      tu namanya kecewa tahap gaban tu
      hahahaha

      Padam
  36. HANS ni memang kreatif sangat sangat sangat
    Yg tak dapat Apek tu
    Tangkap aje apek kat pasar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat Som : thanks bro...hahaha...apek dekat pasar tak reti tangkap bola :-)

      Padam
  37. Kalau gambar Apek ngan Lueney dikomikkan ..mungkin best jugakkan Han!

    BalasPadam
  38. ade je idea kau nih..hehe :) terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe...kadang2 jer ada idea..hehe

      Padam
  39. Bagus.. suka entry nih.. disamping berhibur ada gak pengajaran/perkongsian berguna yg diselitkan.. :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih
      yups
      itulah niat nya pun
      berhibur sambil ada pengajaran :-)

      Padam
  40. gagagagaga memang lawak dan ada pengajaran terbaik

    BalasPadam
  41. kah kah buruk betul peel si dredd tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..tau xpa....xada sifat toleransi langsung..hahaha

      Padam
  42. tak dinafikan memang ramai memburu cinta apik

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..asal yer?
      Apek istimewa sangat kut dkt mata mereka

      Padam
  43. Salam kenal hans.
    Ha..barula kuor tempat komen.dari semalam aku tak dapat komen..

    Kelako la. Siap shut up kebabom lagi. Pelurunya blink-blink... hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh...semalam tak kuar kotak komen ek?

      Padam
    2. Salam,, saye singgah+follow..sudi2 la dtg blog sye. :)

      Padam
    3. salam...yeahh...akan singgah :-)

      Padam
  44. Salam,,nice blog!
    saye singgah+follow..sudi2 la dtg blog sye. :)

    BalasPadam
  45. Salam,, saye singgah+follow..sudi2 la dtg blog sye. :)

    BalasPadam
  46. first time singgah sini..kreatif btl jadikan komix apek n leuniey..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih..rajin2 la singgah :-)

      Padam
  47. HAHA....tergelak sorang2 aku baca :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. baca beramai2 la pula...
      hahaha

      Padam
  48. Haha. Hilng stress aku jap. Pandai hang buat cerita. Ehehe

    #aku setuju dengan p/s kat bawah tu. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi
      baca la komik2 lain
      insyaallah makin hilang stress akmu
      thanks :-)

      Padam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com