Rabu, 26 Disember 2012

Hans Comix : (Eega) Ramalan Kaum Mayan

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Ini adalah Hans Comix terbaru selepas dah lama gua tak update entry Hans Comix. Sekadar gurauan dan semoga anda semua terhibur dan mendapat serba sedikit ilmu atau pengajaran daripada kisah ini! 



P/S : Dalam Islam Sememangnya Hari Kiamat Itu Pasti Akan Berlaku Tetapi Bilanya Berlaku Hari Tersebut Hanya Allah S.W.T Sahaja Yang Maha Mengetahui! Jadi Tidak Perlu Kita Terlampau Taksub Memikirkan Bila Hari Kiamat Tersebut Akan Berlaku Kerana Perkara Yang Paling Penting Ialah Bekalan Kita Di Alam Seterusnya. Jadi, Selamat Beramal Dan Jadilah Hamba Yang Soleh/Solehah Dan Patuh Pada Segala PerintahNya! (^_^)Y


44 ulasan:

  1. hahaha,, yang ni memang kena dengan keadaanya, :D

    BalasPadam
  2. Yup , memang betul pon . Orang sekarang lebih suka percaya benda macam ini . KIamat memang sudah pasti ada , cuma kita tidak tahu bila . Kalau kita dah tahu tarikhnya mestilah orang berpusu-pusu nak bertaubat kan??.. =p

    BalasPadam
  3. manusia hnya boleh meramal..tapi dia yg menentukan..
    kita sebagai islam ni jgn duk pecaya sangatlah dengan ramalan depa..semuanya dah tertulis dalam alqurankan...

    dan kata bumi bergelap tu pun xde kan..

    BalasPadam
  4. tudia..ketegaq pasaipa xtaau..haha..

    BalasPadam
  5. fikirkan juga tentang kiamat kecil yang kian menghampiri kita (kematian)

    BalasPadam
  6. Nurmujahidah : patut masa 22 Disember ari tu post benda nih..hehe

    Azwar : itu la pasal kan

    Cik Nur : tu la pasal..ramai yang takut sangat dengan ramalan kaum Mayan tu

    Luqman : hang jadi ketegaq lagu tu noh! haha

    Tihara : bagi saya sis kalau kita jalankan tanggungjawab kita patuh pada segala perintah Allah sama lah juga kita dah bersedia menghadapi kematian..wallahualam :-)

    BalasPadam
  7. Hnas..always with a message. Ur blog ada identiti..R.E.S.P.E.C.T

    BalasPadam
  8. Mayans berjaya troll satu dunia. hihihi

    BalasPadam
  9. Orang zaman sekarang memang lebih percaya benda karut marut cenggini daripada memohom pertolongan dgn Allah . Weehee , xkisah lah bila hari kiamat tu asalkan kita dah sentiasa bersedia untuk menghadapinya . Turun Dajjal pom kita xterikut dgn ajarannya . Tu yang penting .>.<

    BalasPadam
  10. Dezee : harap2 blog ini kekal dengan identitinya..doakan yang terbaik..thanks :-)

    Rara Nasiha : hahaha...sangat berjaya

    Anis Eiyka : betul2..itu yang penting :-)

    BalasPadam
  11. menipu je semua ni.

    tak jadi kiamat tak bermakna kite boleh seronok kan.

    just kene beringat ttg mati dan kiamat.

    sbb kite tak tau bila benda tu





    p/s: btw, suara latar gossip girl tu suara kristen bell :)
    dan gossip girl tu sebenarnya ialah........ (tengok sendiri baru tau..haha)

    BalasPadam
  12. Diana : haha..tau xpa :-)

    Poi : tq habang napoi :-)

    Pena Menari : -)

    Belalang Hijau Perisik : yups APTB :-)

    Syazana : memang sah2 menipu tapi masih ramai yang percaya.sedih kan? Malas nak tengok...panjang sangat...hahaha

    BalasPadam
  13. haha tu lah pasai,awat dia tak ingat tarikh tu...dah lepas..lawa2 para pelakon ! skrip yg cunnn

    BalasPadam
  14. hahaha, biasa la tu, akhir zaman ni ramai yg percaya dgn benda benda karut

    BalasPadam
  15. hahahha ! amboi kemain .. ntah dr mane tu rembat gmbor . hehe

    BalasPadam
  16. hahaha.. lawak! mimik muka ngam lak tuhh.. hee

    BalasPadam
  17. haha.. lawak bollywood!
    aku nengok yg percaya yok2 tu xbertaubat jugak.. makin menjadi2 peelnye ada la..huhui

    BalasPadam
  18. ada satu grup kat US yg dah anjakkan ketahun 2017 pulak...

    BalasPadam
  19. Haaaaa.
    Baru dpt komen.
    Ada mesej dalam ni.
    Nice one Hans. :)

    BalasPadam
  20. dalam lawak ada terisrat ;-)..betul tu baik kita pikir amalan kita ni cukup ke tidak dari sibuk cari tarikh kiamat

    BalasPadam
  21. nice entryyyy yups yg pasti dlm islam kiamat tu pasti akn ada.

    BalasPadam
  22. haha, terbaik gak la,, ngok ngek terlepas tarikh,haha

    BalasPadam
  23. hahaha.. ne mesti konpem terlupa tgok kalendar

    BalasPadam
  24. Kiamat semakin dekat. Banyak tanda2nya semakin menyerlah. Bila kita mengingati kiamat semakin dekat, ia adalah baik utk kita, kita semakin mendekati dan mentaati Allah...

    BalasPadam
  25. kelakar betul lah. btw, bst entry dia. :)

    BalasPadam
  26. hahahaha..sekali dia terLAMBAT dah..hahahaha..penat je buat drama..hehehe

    BalasPadam
  27. bnyak pengajaran dari komik ko ni hans...thanks yew...ingat mengingati sesama kita insyallah...amin~

    BalasPadam
  28. Relevan Sokmo : hehehe :-)

    Sue : terlampau fikir sampai terlupa kut kata dah lepas..ekekeke :-)

    Eddy : hahaa..terlajak banyak lak tu

    The Malay Male : itu la pasal kan?

    meeSuperGirl : gambar tu dari filem Eega

    Qarr Jalil : ekekeke....dah kena leter dgn mak dia

    Ana Farhana : letih owh nak print screen...hahaha

    Akhelaken : ini filem Tamil meh...tu la pasal...pelik kan?

    Neesa Jun : tq :-)

    Mario : Anjak pula? suka hati diorang jer kan? adess

    Gillete Flores : eh,sebelum nih xleh komen ek? owh..sebab den guna nuffnang x kut

    are_lin@yu : yups..betul tu

    Jna Marcelo : memang pasti ada....

    akuamir : hehehe

    Dyshasahhir : haahaha...kalendar tak der la tu kut...ekekek

    Jay Ar : kiamat memang semakin dekat sebab tanda-tanda kecil kiamat semua dah ada..tanda-tanda besar pun dah muncul juga cuma tiada siapa pun manusia dekat dunia nih tahu bila kiamat tu akan terjadi...baiknya untuk kita beramal sebelum terlewat tetapi jika percaya pada tarikh2 yang diramal boleh membawa kepada dosa...tak gitu? :)

    Aidiel : thanks :-)

    Boni Kacak : ekekkeke..tu la pasal :-)

    Krole : ku harap ramai yang dapat pengajaran melalui entry ni walau sedikit :-)

    BalasPadam
  29. Ini lawak dan realiti jugak!! Nice bro! Nice. =)

    BalasPadam
  30. mayan caused world's havoc. yet they still survive hahaha

    BalasPadam
  31. suka komik ko tu..btl tu..kiamat tu kan kuasa allah.. siapa kita nk memandai kiamat tu bila

    BalasPadam
  32. 1. lme xdtg blog hans dan berubah wajah. geng pelangi

    2. komik y kelakar

    3. tapi ade isi disebaliknya

    thumbs up

    BalasPadam
  33. btul bro...truskn berkarya kreatif spt ini..agar msg2 pnting dpt dsmpaikn kpd semua pmbaca blog bro ni~

    BalasPadam
  34. adik..awat kalut sgt neh? toksah percaya la kt benda karut marut neh..eh!..haha..tu kaum mayan duk kata tahun 2014 lak kiamat..sengal tol.. troll~

    yup2..betui tu..hari kiamat akan berlaku pabila tiba masanya nnt tanpa diketahui bila tarikhnya..apa yg perlu kita buat skunk nie bykkn amal kebaikan dn bertaubatlh sblm terlmbt.

    p/s : Hans blaja ag ka? kt mna? hehe..awat xgna lagi kad siswa tu?

    BalasPadam
  35. hahaha anak mami sangat ye? btw, dah nak new year. happy new year! :D

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com