Selasa, 1 Januari 2013

Beg Sekolah Baru

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Memandangkan hari persekolahan pun telah tiba dan semestinya kebanyakkan kanak-kanak nih bergembira sakan lah ke sekolah sebab nak menunjuk beg baru, kotak pensil baru, kasut sekolah baru, baju baru, iPad mini baru..eh? Jadi, tiba-tiba gua teringat kisah gua masa di sekolah rendah dulu.




Zaman sekolah rendah dulu gua memang minat gila dengan kartun Dragon Ball. Alahhh! Yang ada Goku la Bezita tu! Rambut cacak-cacak super saiya tu! Hah! Jadi kisahnya waktu gua darjah 2 ker darjah 3 entah! Gua pun tak berapa ingat! Seminggu sebelum ke sekolah tu abah gua bawa gua pergi beli beg sekolah baru. Dalam banyak-banyak beg sekolah tu tiba-tiba gua tertarik dengan satu beg nih. Wahhhhhhhh!! Dragon Ball lah!! Jadi, gua pun cakap dekat abah gua yang gua nak beg tu. Abah gua suruh pilih beg lain tapi gua dah mula buat perangai. Orang utara cakap bebai! Gua nak juga beg tu!




Jadi, ayah gua pun belikan jer lah beg yang gua nak sangat tu. Gua tak sabar tunggu sekolah dibuka. Masa tu gua bersekolah petang. Jadi, bila tiba hari pertama sekolah maka gua pun dengan bangganya berjalan sambil menggalas beg baru. "Hah! Lepas nih confirm semua dengki dengan aku lah! Yang budak pompuan mesti ajak couple!"(Eh? Ini dialog rekaan semata-mata!) Muahahaha! Sampai sahaja dekat kantin masa tu dan lepas tu kawan-kawan gua yang lelaki mula serbu beg gua dan tengok dekat-dekat. Lepas tu muka mereka berubah wajah dan terus memperli dan mengutuk gua semahu-mahunya. Nak tahu kenapa?


Dengan Kuasa Bulan Wak Lu Lah Sailormoon!! Huhhh!!


Rupa-rupanya bukan Dragon Ball tapi Sailormoon. Hahahaha! Sebab dekat beg tu ada letak kepala kartun-kartun nih jer. Aku dah terpedaya dengan warna rambut si sailormoon nih. Ciss!! Akibatnya 2 tahun lah aku menanggung malu bawa beg sekolah tu pergi sekolah! Tu lah! Lawan lagi cakap abah aku! Abah aku suruh beli beg lain! Aku nak sangat beli beg tu! Ingat gambar Dragon Ball! Alih-alih Sailormoon! Haihhhhhhhhhh!!!


P/S : Jangan Melawan Cakap Atau Nasihat Mak Ayah Yang Baik-Baik Tau! Nanti Hidup Tak Berkat! (^_^)Y


64 ulasan:

  1. patut la abah hang suh beli bag lain
    bag utk perempuan rupanya
    kah kah kah
    mohon gelak besar di tahun baru,lol

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha....
      jgn nak gelak2 sangat!!!

      Padam
  2. HAHAHAHA... :)
    Selamat Tahun Baruu :)

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. jangan gelak sangat poi...hahaha

      Padam
  4. ahaha,...memang bebai!! :P
    takleh ku bayangkan dak boboi pakai sailormoon!!
    ahahahahahahahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. bebai nih bukan bebal tau
      bebai nih maksudnya buat perangai..
      hahaha
      jangan bayangkan

      Padam
  5. Nak gelak macam kesian lak bila terfikir balik si hans ni kena gelak...haish..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha...
      jangan gelak...
      hehehe

      Padam
  6. hhahahhahahahAHHAHAHAH HAHHAHAHAHAHAHHA HAHAHahaha

    ok sori.. :D :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboiiiiiiiiiiiiii
      sakannya hang gelakkk

      Padam
    2. HAHAHAAHAHAHHA

      LAWAKKKK LAA AKU GELAKKKKK!!

      AHAHHA

      Padam
    3. hahahaha...amboi...suka hang noh!!!

      Padam
  7. Ini beg sekolah kite time sekolah rendah jugak!!!

    BalasPadam
  8. wakakaka...mmg lawak la hang ni hans...
    boley masuk raja lawak XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. xleh bro...dekat luar muka aku serius
      hahaha

      Padam
  9. Goku tu pakwe gua.. haha, #Prasan ..
    heh, dulu katun-2 ni fofular tau.. member-2 suka tengok masa kecik la skrg mana ada dh.. haha

    BalasPadam
  10. waa~ jeles siot..
    untung laa orang tu dapat beg sekolah baru~
    sailormoon pulak tu..kehihihi~

    BalasPadam
  11. ha2x.. wah banyak kenangan manis yg hans tak bolih dilupakan !!..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      itu kenangan pahit namanya
      hahaha

      Padam
  12. Akak balas kunjungan dan folo sini..

    BalasPadam
  13. lah... apa pasal sailormoon.. malu ar tu kan.. kalau ada masa tu pun mesti tukang gelak sama..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      tu la pasal
      tapi lepas tu relaks jer pakai
      hahahaha

      Padam
  14. ena layan gila dragon ball ngn sailormoon.. cuma sailormoon je tak habis tengok.. sailormoonkan byk seasons mcm Dragon ball.. huuuu rindunyaaa zaman budak2 dlu, tak yah nak fikirkan mslh.. XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe
      kan?
      bila dah dewasa macam2 kena fikir

      Padam
  15. Drp "kame-hame-ha" jadi "Dengan kuasa bulan akan menghukummu" pulak dah~ hehe serius lawak bro.. XD

    BalasPadam
  16. dulu, time sekolah rendah, kite xpakai beg sailormoon... :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. sapa suruh xpakai
      rugi ohhhh
      hahaha

      Padam
  17. Salam Kenal Hans..

    Suka baca citer hans..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kenal Qashmere
      terima kasih
      selalu2 la singgah n baca entry blog nih :-)

      Padam
  18. Hehehe...malunya. Mcm mana bley salah beli ni ☺☺

    BalasPadam
  19. tu la..bebai lagi..
    mau bagi penampaq ja ..
    hahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      jangan jeles saya pakai beg sailormoon

      Padam
  20. hahahahaha teringat dlu nk sgt beg skolah beroda..tp langsung xdpt kekekke ;D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      ar ar
      sapa pakai beg beroda waktu tu kira anak orang kaya la
      hahahaha

      Padam
  21. haha. hebat. masa gua dulu, gua pakai beg sawan tu je yg gmbo angsa. haha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu gua pernah pakai juga...hahaha

      Padam
  22. okey ape.. somel je... gegurl tgok pun terus jatuh hati

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      tu la pasal
      ramai gegurl datang tanya pasal beg
      hahahaha

      Padam
  23. hehe sudah terkenaaa..lain kali kene dgr ckp orang tua taw :D

    BalasPadam
  24. tersangatlah aibnya pada zaman itu jika budak lelaki memakai ape jua barangan yang ada gambar sailormoon...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      kan?
      tahu xpa
      tapi gua cool jer...
      hahaha

      Padam
  25. waah beg sailormoon.hehe ok la dari xda kan.haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. yups
      bersyukur seadanya
      hahahaha

      Padam
  26. Sailormoon pun layan apa? haha

    BalasPadam
  27. hahahaha...ke memang sebenarnya nak yang sailormoon.

    BalasPadam
  28. wahh rindunya dragon ball, hahaaa.
    tu la ketegaq sangat takmo dengaq cakap bapak. hihi. ok la tu, comel apa bawak sailormoon merata XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      tau xpa
      gua memang comel pun
      hahaha

      Padam
  29. hahaha...tu la x mo ikut cakap ayah sangat..pape pun, dragon ball memang dihati sampai sekarang..dlm kete pn skrg dok letak patung2 goku, bezita, trunk jek..hu3

    BalasPadam
  30. hahahaha....xfasal2 kan...naya.. hee

    BalasPadam
  31. kahkahkah...gua dari dulu tak berkenan beg kartun2 ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha.....tu lu pakai beg apa? swan?

      Padam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com