Khamis, 21 Mac 2013

Hans Comix : (Rock Oo) Amy Wifi 2

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Ini adalah Hans Comix terbaru untuk anda semua. Memandangkan kisah berkenaan Amy Wifi mendapat komen yang cukup positif daripada pembaca maka Hans sambungkan lagi kisah Amy Wifi dan Jo khas untuk anda semua. Sekadar gurauan dan semoga anda semua terhibur dan mendapat serba sedikit ilmu atau pengajaran daripada kisah ini.


P/S : Antara perkara yang diharamkan oleh Islam ialah 'GHIBAH'. Ghibah ini bermaksud mengata(mengumpat) individu atau kumpulan tertentu tanpa pengetahuan mereka. Apa yang diperkatakan itu selalunya perkara buruk yang tidak disenangi si mangsa. Firman Allah dalam surah Al-Hujuraat, ayat 12 yang bermaksud :-

"Wahai orang beriman jauhilah daripada banyak prasangka, sesungguhnya sebahagian daripaa prasangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang daripada kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha penerima taubat lagi maha mengasihani." - SUMBER

42 ulasan:

  1. Hahahha.. rajinya anda... ^_^

    BalasPadam
  2. Waooo...terbaekk..haha..padam muka Amy Wifi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nantikan Amy Wifi 3 selepas ini
      hehehe :-)

      Padam
  3. hohoho.....cayalah rock ooo layan lagu cintan....

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. hahaha
      Amy Wifi dibuli lagi :-)

      Padam
  5. Wakakaka...pengajaran di sebalik ke-komik-an. Respect sama lu la bro hans. Mcm yg aku penah komen dolu-dolu...nice artwork, simple but meaningful.

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks bro
      insyaallah..
      sambil berhibur harap-harap mereka yang lain dapat juga ilmu
      sama-sama belajar dan mengingatkan
      insyaallah :-)

      Padam
  6. serius, terhibur bila baca.. thumb up utk awak hans :)

    BalasPadam
  7. haha....ade smbungan lg x.?

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah
      ada sambung part 3 nanti :-)

      Padam
  8. haha.. punyalah saited sampai dok nyanyi sama ikut lirik hans :P Sian amy wifi nangis2 dia balik. sobs.. Betul2 moral tak baik ngumpat benda yang tak betul. sian kat org yg kita ngumpat tu.. tapi tu lah kadang2 tak leh lari dengan adegan mengumpat nie :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      memang lirik lagu betul pun
      tu yang best layan tu
      kih3

      Padam
  9. haha..hang memang banyak idea la hans..=)

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasib ada idea :-)
      bila mai time buntu tu buntu juga aku nih
      haha

      Padam
  10. haha terbaik ar.. R0ck 0o memang berbaloi-baloi tengok nye

    p/s : ade tny ritu kan bile nak update entry bru? dah update.. jemput lah masuk,.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. okay..
      ada masa den serbu blog ekau
      hehe..tq :-)

      Padam
  11. haha ! bagus komik ni . buat hilang stress revision biologi XD

    BalasPadam
  12. hahahahhaa. sampai menangis ko kerjakan si que haidar tu kan..hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      tahu xper
      geram aku tengok muka nangis dia tu
      haha

      Padam
  13. lagu yg dia nyanyi tu "ohsem"

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      mau tak ohsem
      lamunan terhenti tu

      Padam
  14. marah punya marah last nangis jugak si Que tu yer.

    BalasPadam
  15. wahh perkongsian bermakne .. dengn guna cara yg berbeda.. good job friends :)

    BalasPadam
  16. walllaaa entri yg terbaik kite baca hari ini,...kreatif.....hurm...menyampaikan ilmu x semestinya kena bergelar ustaz dan ustazah spt kata ustaz azhar idrus. ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. owh
      thanks
      alhamdulillah kalau entry nih mampu membantu menambah ilmu pembaca-pembacanya :-)

      Padam
  17. moral of the story. cara nk elak dari dgr umpatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha
      boleh diamalkan jika mahu
      kan?
      hehe

      Padam
  18. haha... secara x langsung bagi idea kt aku supaya x nak terjebak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      selamat praktik kan :-)

      Padam
  19. huhu.. ekpresi muka kena dgn dialog.. :)

    BalasPadam
  20. Heihei..amy wifi ni boleh jadi ikon comic hans ni.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com