Rabu, 20 Mac 2013

Hans Comix : (Rock Oo) Amy Wifi

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Ini adalah Hans Comix terbaru untuk anda semua. Sekadar gurauan dan semoga anda semua terhibur dan mendapat serba sedikit ilmu atau pengajaran daripada kisah ini!


P/S : Mengumpat ialah bercakap tentang sesuatu perkara yang tidak disukai oleh orang yang menjadi mangsa umpatan tersebut dan secara tidak langsung boleh menyebabkan orang tersebut berkecil hati atau marah. Perkara yang diumpat juga boleh menjadi fitnah jika tidak diketahui tentang kebenaran kisah tersebut.

Orang yang mengiyakan perkara yang diumpat tadi juga samalah seperti orang yang mengumpat tadi. Jadi, jika anda mendengar sebarang umpatan yang anda sendiri pun tidak tahu tentang kesahihan kisah tersebut maka nasihatkan lah atau ingatkan orang yang sedang khusyuk mengumpat itu tentang betapa bahayanya menyebarkan kisah yang belum pasti kebenarannya itu seperti yang terdapat di dalam Surah An-Nuur, ayat 16 yang berbunyi :

"Dan sepatutnya semasa kamu mendengarnya, kamu segera berkata: "Tidaklah layak bagi kami memperkatakan hal ini! Maha Suci Engkau (ya Allah dari mencemarkan nama baik ahli rumah Rasulullah)! Ini adalah satu dusta besar yang mengejutkan." - SUMBER 

19 ulasan:

  1. hahaa.. lawak la.. terhibur gak ble baca comix mcm ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe...
      alhamdulillah
      sambil berhibur ada lah sedikit pengajaran kan :-)

      Padam
  2. Haa suka dgn entri ni.
    Kadang2 kita tak sedar,
    Walaupun hanya dengar tp tak mengumpat sekali pun kita dapt sahamnya sekali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu
      saling ingat mengingati sesama manusia :-)

      Padam
  3. BHAHAHAAHA...lawak ahhhh dialog atas uh..tringin nak tgok citer die..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tengok lah
      memang best cerita nih

      Padam
  4. haha..suka pulak baca banyak kali part yg amy nak air..huhu.ssedap betul kena sindir..terbaik

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha....
      tahu xper
      pedih tu :-)

      Padam
  5. Lawak gila Hans. Ada ke patut minum air jamban? Hahaha... Setuju! Mengumpat ni boleh menjatuhkan sesebuah negara! :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      yups
      3 perkara yang boleh menjatuhkan negara ada dalam filem Rock Oo
      hehehe

      Padam
  6. hahahaha kelakar . ada nasihat sebalik tu .

    saya suka ! yeyyy . haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih sebab suka entry kali nih
      :-)

      Padam
  7. hehe...nice komik ni hans
    terselit pengajaran

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah :)
      thanks yer Yumida Huda :-)

      Padam
  8. hehehehe...
    selaki gelaran wifi tu..
    huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. hohoho
      baru moden sikit
      hehehe

      Padam
  9. Igt nama dia amy wifi sebab dia suka curi guna internet orang..hahaha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com