Jumaat, 22 Mac 2013

Hans Comix : (Rock Oo) SPM 2012

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua! Ini adalah Hans Comix terbaru untuk anda semua. Memandangkan hari ini merupakan hari bersejarah buat adik-adik di luar sana yang mengambil keputusan SPM maka Hans pun mudakan sikit lah Amy Wifi dan Jo nih. Hahaha! Sekadar gurauan dan semoga anda semua terhibur dan mendapat serba sedikit ilmu atau pengajaran daripada kisah ini.


P/S : Jangan pandang kelemahan orang. Jangan banding-bandingkan siapa kita dan siapa mereka. Allah S.W.T tidak memandang putih hitam kulit manusia atau tinggi pendek seseorang itu melainkan hatinya. Daripada Abu Hurairah r.a Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud:

"Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada jasad atau rupa bentuk kamu tetapi Allah melihat kepada hati-hati kamu." (Riwayat Muslim)

59 ulasan:

  1. haha....teringat lak time amik spm dolu2.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      ada kenangan sama macam Jo ker?

      Padam
    2. teringat betapa nevesnya nk p amik 2..
      subjek disangka fail dpt kredit..
      mmg bersyukur sgt time 2...huahuahua

      Padam
    3. hehehehe
      sama la cuma lain sikit situasi dan keputusannya :-)

      Padam
  2. rajinnyer buat komik elektronik ekk...

    betul tu...tak baik pandang rendah kat org lain...kdg2 org yang kite tgk lemah tu sbenarnya lagi terer dari kite...heheeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. hohoho
      rajin nih pun sebab ada idea dan masa terluang :-)

      Padam
  3. hahahahaha...
    sabo je lah...

    BalasPadam
  4. Akibat malu yang terlampau maka Amy Wifi pun mengayuh basikalnya laju-laju meninggalkan Jo...


    Hahaha..ni xleh blah..

    argghhh xtengok Rock Oo lagi!*tetiba stress*

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      ayat skema je kan?
      hehehehe

      Padam
  5. Balasan
    1. jangan main-main dengan si Jo tu
      nampak jer macam tak ada harapan
      tapi bijak tu..hehe

      Padam
  6. betul tu! dy dtg nak tanya tu mesti sebab nak menunjuk2 result dia tu.. hehehehehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      Amy Wifi memang macam tu
      keh4

      Padam
  7. haha. typical malaysian time rsult kua. haha

    BalasPadam
  8. huhuhuh...
    hebat2 keputusan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pelajar harapan kampung tu :-)

      Padam
  9. Wakakakaka...tiap kali amy wifi mai umah, dia parut klapa, siap ngan nyanyi yg tak tahan tuh...hahahahah.

    BalasPadam
  10. dah lama tak singgah blog nie....
    klako komik nie..hahahaha..jangan pandang rendah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yups
      setiap orang mampu lakukan kejutan dan kejayaan tersendiri :-)

      Padam
  11. style..betol nasihat tuh.. jgn menyombong diri

    BalasPadam
  12. hahahaha , bes ! CP pown minat buat dialog kat karakter filem tapi takde la bes gini , anda memg rajen , hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      kadang-kadang jer rajin :-

      Padam
  13. kelakar n dalam maksudnye..hehe...suke betul cara kau smpaikan sesuatu..dlm bentuk komik mcm nih x bosan.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      alhamdulillah
      akan cuba teruskan Hans Comix nih selagi mampu :-)

      Padam
  14. terbaiklah..
    ahaahha..
    lawak yg bermoral.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun berharap Hans Comix nih kekal dengan identiti seperti nih
      terima kasih :-)

      Padam
  15. hahaha... tengok muka Que haidar pun dah kelakar.seyes xtau gmbr nie dari filem apa..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. dari filem Rock Oo : Rimba Bara Kembali :-)

      Padam
  16. HAHA. betul2 , buat malu ja t_t

    BalasPadam
  17. komik bersama nasihat yang berguna... good! :)

    BalasPadam
  18. Selalu merendah diri...dan selalu memandang tggi kt org....padahal mereka sama mcm sy jgk... isk..-_-!

    BalasPadam
    Balasan
    1. dalam hidup nih jangan terlalu merendah diri dan jangan terlampau meninggi diri
      semua benda tu kena selaraskannya :)

      Padam
  19. hehehe...jln cerita dan pengajaran yg menarik...:)

    BalasPadam
  20. Hahaha... Nasib Amy Wifi tak masuk dalam sawah..

    BalasPadam
  21. haha.. nasib badan lah Amy Wifi hang selalu kena. :P betul2 jangan pandang rendah dekat orang lain, sebab kelebihan Allah bagi untuk setiap hambanya.

    BalasPadam
  22. haha! best! nice entry. first time dtg sini (:

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks
      rajin2 lah singgah sini :-)

      Padam
  23. haha .. lawak tul . itulah , pandang rendah lagi kat orang lain ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. yups
      jangan pandang rendah dkt orang lain tau
      :-)

      Padam
  24. hehe..lawak2 pun ada teguran..hebat..

    (tak selamanya kta akan selalu berada diatas..jangan bongkak..hehe)

    BalasPadam
  25. haa tu lah..jangan nak membangga sangatlah kan..sekali orang lebih bagus kan..moral value:jangan menunjuk sangat..bersyukur seadanya.(:

    BalasPadam
  26. betul tu..hidup ni ibart roda. kejap kita kat ats kejap kita kat bawah. Jangan selalu sangat pandang rendah kat org lain. :)

    BalasPadam
  27. Hmm..bila fikir balik sebab lambakan kolej ni buat sesetengah pelajar ambil mudah dengan spm ni.

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com