Jumaat, 31 Mei 2013

Nasi Ayam?

Assalammualaikum dan salam sejahtera! Alhamdulillah tiba-tiba malam nih terdetik untuk menaip dekat blog yang di anak tirikan untuk tempoh yang agak lama juga! Sebenarnya dalam 2-3 minggu nih aku terasa aku mengalami kemurungan. Mungkin! Aku pun tidak pasti adakah apa yang aku rasa ini boleh dikatakan kemurungan tetapi lantak lah kan! Haha!

Salah satu masalah yang melanda aku ialah aku tidak dapat membuka email yang hari-hari aku buka! Pelik bukan? Aku pun tidak tahu macam mana terjadi tetapi password email yang aku tidak pernah ubah sejak sekian lama dan hari-hari aku isikan dengan password yang sama untuk buka email aku tidak diterima pada suatu hari! Apakah yang terjadi sebenarnya nih?


Mungkin ada manusia yang aku sendiri pun tidak kenal telah menganiaya aku dengan menukar password email aku! Jadi, memang bertambah stress dan kemurungan sebab itulah email untuk segala mak nenek kerja-kerja aku diletakkan dan untuk bos-bos berhubung dengan aku. Jadi, untuk membuka kembali email ini memerlukan aku menjawab 2 soalan yang aku sendiri isikan jawapan iaitu :-

1) Siapakah awak?

2) Apakah makanan kegemaran awak sewaktu kecil?

Jawapan untuk soalan-soalan ini diisi oleh aku pada tahun 2009 dan tidak pernah dikemaskini sehinggalah sekarang! So? What do you expect from me? To remember all the answer? Of course not! Hahaha! Jadi, setelah sekian lama aku berusaha menjawab soalan nombor 1 dan akhirnya aku dah jumpa jawapannya! Puas! Tetapi, bagaimana dengan soalan nombor 2? Argghhhhhhhhhhhhh!!!

Aku suka makan laksa jadi makanan pertama yang aku taip ialah laksa! Wrong answer! Arghhhhhhh!!! Nasi lemak! Wrong answer! Pizza! Burger! Nasi! Makanan ibu! Makanan halal! Gulai! Ayam! WRONG! Argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Selepas salah meneka maka akaun email aku di block untuk 12 jam sebelum aku boleh mencuba lagi! Setiap hari aku cuba meneka makanan kegemaran aku! Makanan kegemaran aku! Bukan makanan kegemaran orang lain! Tetapi, masih juga tak betul-betul! Jadi, aku memang putus asa dan aku terpaksa guna email baru!

Jadi, malam tadi sahaja lah tiba-tiba terdetik di hati nak teka jawapan untuk soalan 2 tu selepas bergelak ketawa tengok video-video lama lakonan aku dengan kawan-kawan baik masa belajar dulu. Akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Tekaan aku tepat!! Rasa macam nak menjerit sekuat hati bagitahu semua orang dekat tempat aku tinggal nih yang aku dah berjaya buka email aku. Dan jawapan untuk soalan ini mestilah macam yang korang semua tengok dekat tajuk entry nih! NASI AYAM!


NASI AYAM?

Aku tak nafikan aku suka juga makan nasi ayam tetapi nasi ayam bukanlah makanan kegemaran pun! Mungkin masa aku isi jawapan untuk soalan tu pada tahun 2009...aku tengah makan nasi ayam kut! Hahaha! Apa-apapun, alhamdulillah! Email pun dah dapat buka! Blog pun dah hidup sikit! Hati aku pun gembira sikit! Sikit jer lah! Okay lah! Nanti aku update lagi! Assalammualaikum!

3 ulasan:

  1. oh..maka inilah puncanya
    ko moody sepanjang minggu ya..
    ish2

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini bukan punca utama...
      ini punca sampingan
      yang utama tu biar aku jer lah tahu...
      apa2pun alhamdulillah...
      hehehe...
      thanks selalu sokong aku :)

      Padam
  2. ingat nak bg resepi nasi ayam...

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com