Sabtu, 24 Ogos 2013

Dapat Duit Raya Daripada Bos

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Hari ini hari Jumaat dan buat pertama kalinya aku ke pejabat berbaju melayu ungu dan menjadikan diriku lebih kacak daripada kacak yang sedia ada. HAHAHAHA! Jadi, selepas pulang daripada solat Jumaat tu dan aku kembali semula ke pejabat. Tiba-tiba terserempak dengan bos atas yang lama aku tak jumpa. Dia pandang aku! Aku pandang dia! Takkan nak senyum jer kan sebab aku pun boleh kata rajin juga bersembang dengan dia. Aku pun pergi lah dekat dia nak bersalam sambil sebut,"Selamat Hari Raya!"


Nak Minta Tolong Korang Semua Vote Dengan Klik Gambar Nih :)


Waktu tu dia berdekatan ATM. Aku rasa bos aku nih baru keluarkan duit daripada ATM kut memandangkan dia masih memegang dompet. Tiba-tiba dia bagi aku duit raya daripada celahan not RM50 di dalam dompetnya yang tersusun rapi. Aku pun terkejut lah! Aku hulur tangan bukan minta duit raya tetapi sebab nak bersalam sambil ucap selamat hari raya. Bos aku kata dekat aku ambil jer lah tetapi dipesannya kepada aku,"Budak-budak tak boleh pegang duit banyak-banyak!" Terima kasih Encik Bos atas pemberian duit raya tadi. 


P/S : Ingat Aku Budak Sekolah Rendah Ka? Eh? Syukur Alhamdulillah! RM1 Pun Boleh Lah Buat Bayar Minyak Motosikal! Hahaha!

2 ulasan:

  1. dapatlah jugak duit raya daripada tak dapat..hahaha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com