Isnin, 19 Mac 2018

Hans Comix : Kekasih Lama

Assalammualaikum semua! Selalu kita baca tentang cinta pertama nih sangat susah nak dilupakan. Betul ker? Jadi, untuk Hans Comix kali ini...mari kita tengok kisah sepasang bekas kekasih yang bernama Alex dan Rossalinda. Semoga semua terhibur!



Firman Allah SWT yang bermaksud :

Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka.

Allah turut mengingatkan para suami: "Kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar." (Surah an-Nisaa : Ayat 34)


P/S : Para Suami Harus Menyedari Tanggungjawab Mereka Yang Besar Untuk Menjaga Keluarga Dan Menjadi Contoh Tauladan Yang Baik Dan Boleh Diikuti Oleh Anak-Anak Serta Orang Lain.

86 ulasan:

  1. Hahaa yg last tu lucu 😁

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      bagus lah kalau terhibur :)

      Padam
  2. Pendapat kak sha.. cinta pertama ni takde lah smpai tak boleh lupa.. hehe.. alhamdulillah , Allah kirim suami yg baik sampai kak sha tak ada lansung nak ingat kekasih ptama mahupun kedua dan ketiga..ehh telebih dah.. heheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahhh
      banyak betul kekasih lama
      hahaha

      Padam
  3. Betul kaum adam adalah Imam karenanya harus bisa menjaga wibawanya agar kaum hawa tak ragu memilihnya sebagai imam

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu
      besar tanggungjawab kaum Adam :)

      Padam
  4. Alaahai...sampai ketua dia try. Hahahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. cinta pandang pertama katanya
      hahaah

      Padam
  5. Balasan
    1. hehehehe
      tapi masih tak dapat-dapat

      Padam
  6. daripada kawin dengan orang tua...

    bagus kawin dengan orang muda..

    tak de maknanya cinta pertama kalau yang baru lebih baik dari sebelumnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahahaha
      wahhhh
      bagus move on :)

      Padam
  7. Thanks kerna membuat Rossa seorg perempuan yg berprinsip, kuat iman, tk mengikut kata hati...kalau dia jg melayan, mau menjadi juga tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      tu la pasal pasal
      Rossa masih kuat iman

      Padam
  8. bgus nya selitkan motif dlm komik..even tho nma tak leh blah..rossa tu,habis moden dah hahahsh kelaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehehehe
      supaya ada pengajaran dan dapat manfaat
      nama kena moden...ikut peredaran zaman
      hahaha

      Padam
  9. Segar balik mata yang kuyu ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. teringat kekasih lama ker?
      haha

      Padam
  10. Boleh jugak lupa cinta pertama andai org yang kita jumpa lepas tu lagi baik. Hehe...

    BalasPadam
  11. Kehkehkeh xdapat mak, anak pulak die nk try 😂

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      Alex orang tua gatal kan
      haha

      Padam
  12. Tetiba masuk sini. Weh hang masih aktif berblogging rupanya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. awal tahun nih start aktif balik
      hahahaha

      Padam
  13. hahaha lawak lah..taste orang tua jadinya.. http://cakapsinilah.blogspot.my/

    BalasPadam
  14. memang mintak kaki si alex ni, hahaha xD

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      kalau jumpa Alex apa nak buat?

      Padam
  15. start bercinta umur berapa ni? hahaha =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hanya Alex dan Rossalinda sahaja ada jawapannya

      Padam
  16. dah lama tak tengok hans buat komik.. dulu selalu rajin buat komik. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      tu lah
      sebab tahun nih start aktif balik
      In Sha Allah lepas nih ada lagi lah komik2 nya
      hahaha

      Padam
  17. oh bijak juga drama pendek ni hehe btw nice!

    | blog helloaiman |

    BalasPadam
  18. hahahaha, lucunya....Walaupun singkat tetapi berjaya membuat aku ketawa hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      alhamdulillah kalau terhibur

      Padam
  19. tak ngagak ko dik oi.... tau lah biasa tulis skrip....

    BalasPadam
  20. alhamdulillah kalau dapat isteri yg taat. kene jaga leklok

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu
      jangan jadi macam Alex

      Padam
  21. lama betul dia memendam rasa, tapi kesian plak bini baru bersalin, kuang asem punya laki

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      tu lah pasal
      jangan jadi macam Alex

      Padam
  22. Lawak tgk gambar kat atas. hihi.

    BalasPadam
  23. dia suka pucuk tua rupanya hahaah

    BalasPadam
    Balasan
    1. alex memang lain macam sikit
      haha

      Padam
  24. alahai, masih tak putus asa nak tawan cinta kekasih lama ya.. macam-macam laa, tapi tak mustahil juga ada yang macam ni bila umur makin meningkat nih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      ada jer yang miang gatal keladi
      hahaha

      Padam
  25. Hahaha.. Deep.. very deepp.. kikikiki..
    Lucu namun tersirat maksudnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      alhamdulillah kalau nampak maksud tersiratnya
      tu yang penting
      hehe

      Padam
  26. Haha.. ok lawak! :D
    Penyampaian yang menarik dgn pengisian yang baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah kalau suka
      bertambah semangat nak buat Hans Comix yang terbaru

      Padam
  27. Ahahahaha..rajin meng edit ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. tengah-tengah banyak masa terluang tu yang rajin edit tu
      hahaha

      Padam
  28. Walaupun kelakar tapi sampai maksudnya,huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah!
      boleh lah buat Hans Comix yang berikutnya lepas nih

      Padam
  29. Balasan
    1. hehe
      terima kasih atas komen yang membina

      Padam
  30. kurang asam. dlm pada kata ada perasaan kat Rossa, sempat lagi pasang niat kat anak dara Rossa :) ha ha ha ha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha
      sambil menyelam minum air agaknya

      Padam
  31. Hampehhh
    Bini baru lepas beranak ada hati nak test merket. Cisss bedebah!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini kalau Alex ada depan nih mahu disikunya
      betul tak?
      hahaha

      Padam
  32. sapa laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yg buat dialog tu! hahahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hans lah yang buat
      dialog asal dia sebenarnya mak bidan tu bagitahu lelaki tu yang anak dia tak sempurna
      hahahaha

      Padam
  33. akak tunggu episode seterusnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. episod seterusnya cerita lain pula
      alex dan rossa dah tak ada dah
      haha

      Padam
  34. Adoyaiiiii.....lelaki ni mmg pantang ada peluang, nak je menerai ek....
    Tapi mcm tak sesuai je Han.... Rossa tu tua no.... Tak sesuai ah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak buat macam mana kak
      dah Alex memang suka Rossa
      cinta tak mengenal usia
      hahaha

      Padam
  35. terima kasih hans
    ayu terhibur
    lucu laaa

    BalasPadam
  36. Hahahahaha tak terbayang kalau alex jadi menantu rossa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. rossa lah stress nanti
      hahaha

      Padam
  37. kih kih kih nama pelakon dgn pelakon jauh panggan dari api..bila org dh tak nak mula kutuk tua krepot hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      biasalah kebanyakan manusia nak tengok benda yang cantik elok yang luaran jer
      yang dalaman tak pula dipentingkan :)

      Padam
  38. Cinta pertama tak jadi bersemi lagi, si rossa menolak mentah-mentah lamaran si alex

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe
      dah tak ada nafsu dah si rossa
      ahaha

      Padam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com