Rabu, 14 Mac 2018

Kenangan Hadiah Lama

Assalammualaikum semua! Sepatutnya kali nih nak tulis tentang ulasan makanan yang seterusnya tetapi sebab sedikit penat jadi tukar topik sekejap. Hans nak bercerita tentang kenangan hadiah lama. Hans dengan kakak kandung Hans memang rapat. Jadi, zaman kami muda remaja dulu memang selalu lah bagi hadiah hari lahir atau bila pergi kemana-mana mesti akan bagi buah tangan atau cenderahati.


Salah satu hadiah yang kakak Hans bagi ialah t-shirt orang utan nih. Hans pun dah lupa tahun bila tetapi tak silap Hans memang dah lama sangat dah Hans pakai baju nih. Rasanya dah lebih 10 tahun. Tengok lah tulisan pun dah hilang. Tinggal gambar orang utan jer. Hahahahaha! Mula-mula saja Hans whatsapps gambar nih dekat kakak Hans dan terjadi lah perbualan seperti di bawah ini :

Hans : ....... (Hantar Gambar Baju Orang Utan)

Kakak : Awat lu tunjuk pic nih?

Hans : Lu tau tak gambar apa tu? Haha!

Kakak : Gambar monyet lah! Awat dengan lu nih?

Hans : Nih baju lu bagi dekat gua lah!

Kakak : Bila? Ya Allah! Hilang ingatan dah gua nih!

Hans : Lama dah! Sampai sekarang gua pakai tau.

Kakak : Hahaha! Patut lah tak ingat! Zaman tok nadok punya baju lah nih!

Hans : Hahaha! Tau tak apa...tulisan pun dah hilang dah! Tinggal gambar monyet ja!

Kakak : Barang lu bagi yang zaman tok nadok pun ada lagi dekat gua! Bila lu tengok nanti pasti lu akan mengimbau kembali kenangan silam! Hahaha!


Hans : Nih tempat letak kunci yang gua buat ker?

Kakak : Ha lah! Lu lah yang buat nih! Warna dia seperti asal juga! Tak berubah-ubah!

Hans : Patutlah buruk! Hahaha!

Kakak : Buruk pun tapi sentimental value tu ada!

Hans : Bentuk kepala dia tak jadi! Maklumlah gua tak minat bertukang nih! Hahaha!

Kakak : Bila gua tengok nih, gua teringat dekat lu! Hahaha! Anak-anak buah lu pun tahu benda nih Paksu depa yang buat!

Hans : Adoiii!! Malunya! Dah lah karya ciptaan gua nih tak lawa! Hahaha!

Kakak : Sebab tak lawa lah yang gua habaq dekat depa siap-siap tu yang benda nih Paksu depa yang buat!

Hans : Cis! Kahkahkahkah!


P/S : Untuk Subjek Kemahiran Hidup, Hans Cuma Minat Bab Berkebun Dan Memasak Sahaja! Bab Bertukang, Elektronik Dengan Jahitan Apa Benda Tu Hans Memang Tak Minat! Hahahaha!

50 ulasan:

  1. Sekali terjumpa barang lama akan mengimbas kenangan lama tanpa sengaja.

    BalasPadam
  2. aku dulu action figures power rangers hahahaha

    BalasPadam
  3. barangan lama akan menjadi kenangan yang mengusik jiwa.
    Kadang terasa saperti nak kembali ke zaman kecil

    BalasPadam
    Balasan
    1. hhehehe
      betul tu
      zaman kecil zaman indah

      Padam
  4. so sweet dua beradik ni...sya dgn adik2 pun mcm tue juga

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      biasalah tu adik beradik sweet sour nih

      Padam
  5. Amboihh..
    Main lu gua lu gua je dengan kakak dia.
    Hahaha.

    Ehh, kita sama la suka berkebun dan memasak.
    Tapi akak bertukang ni boleh gak sikit-sikit.
    Menjahit memang kerja akak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kami dalam whatsapps memang lu gua
      depan2 tak ada lah cakap lu gua
      hahaha
      saya bab bertukang tu boleh lah juga tapi saya tak minat
      menjahit memang fail

      Padam
  6. Kenangan lama tu menambahkan lagi nilai sentimental value pada barang yg ada tu.. apatah lagi klu ia pemberian ahli keluarga tersayang.

    BalasPadam
  7. CR dengan kakak pun macam ni kalau jmpe brg lama atau gmbr lame..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      best kan
      rasa kelakar jer

      Padam
  8. ni mesti ngan kakak selalu gaduh..tapi bila jauh rindu.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehhh tak lah
      saya dengan kakak saya okay
      sepanjang hidup boleh kira gaduh tu macam tak lebih dari 3-4 kali
      tu pun zaman kecil2

      Padam
  9. sentimental value tu laa yg membuatkn kita payah nk #moveon eh ehh... hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul2
      sebab rasa kelakar
      haha

      Padam
  10. nahh... zaman bila punya barang, hahahah

    BalasPadam
  11. kin pun kalau hadiah yang orang bg tetap simpan walaupun dah buruk. kad wish besday pun simpan tau hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      bagus betul simpan semua

      Padam
  12. Bagusnya masih simpan hadiah dari sibling.. kalau kami kat sini, dah lama hilang da..heheheh gurau2 je XD

    BalasPadam
  13. hadiah yang sangat bermakna kan.haruslah simpan sampai skang

    BalasPadam
  14. betul.. barang lama ada sentimental value.. haha

    BalasPadam
  15. Hadiah yang memberikan kenangan memang sentiasa diingat.. Sweet sangat hubungan Hans dengan kakak Hans.. Terbaik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah
      semoga hubungan sweet kami nih sampai bila2

      Padam
  16. Balasan
    1. hehehehe
      kelakar sikit lah kan

      Padam
  17. betul betul perbualan dengan kakak ke..

    memang sempoi la begitu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kitaorang dalam whatsapps jer macam tu
      depan2 cakap elok2 jer

      Padam
  18. simpan lagi yea hadiah2 lama..bagus2

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang baju tu saya pakai sampai ke hari nih

      Padam
  19. Balasan
    1. hahahaha
      dah hilang warna dan tulisan dah
      dulu2 lagi cute

      Padam
  20. Saya ni jadangdapat hadiah.. takde kot hadiah lama2... KenaganK lama ada la... Hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      kenangan lama pun hadiah la tu
      hehe

      Padam
  21. Boleh la..not bad..hahaa~
    Dulu pun amek kemahiran hidup, kena buat mende alah camni.....
    Rindu gakkkk~

    BalasPadam
  22. Wah, mmg kamcing betul, akak adik cakap lu gua. Hihi. Sangat sporting dan terserlah keakraban adik beradik. Terbaik semua. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha
      dalam whatsapps jer cakap macam tu

      Padam
  23. terbaiklah.. hadiah yang dapat lama masih boleh dipakai dan dijaga elok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe
      tapi baju biasa lah mana tahan
      dah pakai selalu basuh selalu lama-lama mereput juga ia

      Padam
  24. 10 tahun masih ada gambar orang utan tu kiranya berkualiti la..
    JanjiKita

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe tu lah
      tshirt biasa jer tapi tahan

      Padam
  25. agak-agak adik-beradik aku besar nanti macam ni tak hehe

    https://saintiskuno.blogspot.com/2018/06/kategori-phile-dan-maksudnya-dalam.html

    BalasPadam

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com