Jangan Lupa Logout Akaun Facebook, Email Atau Apa - Apa Akaun Peribadi Anda Selepas Selesai Menggunakannya!

Kejahatan sekarang berlaku di mana - mana sama ada kita sedar atau tidak tanpa mengira waktu. Kejahatan juga berlaku secara luaran dimana kita melihat mahu pun terlihat ataupun sebaliknya. Salah satu kejahatan yang agak merbahaya untuk pengguna internet ialah apabila akaun anda diceroboh mahupun di hacked.

Salah satu contoh yang boleh kita lihat ialah kawan aku sendiri. Aku tadi tengah tension dengan kelembapan internet streamyx nih. Alhamdulillah sekarang laju balik. Lepas tu bertambah tension pula sebab tiba - tiba member aku nih tegur aku dekat chatbox facebook. Tiba - tiba cakap yang bukan - bukan. Aku ingat dia melawak so aku tanya lah dia okay ker tak.

Tiba - tiba mencarut yang bukan - bukan. Siap maki mak ayah aku lagi. Aku yang tengah panas memang lah bertambah panas. Aku makilah dia balik. Lepas tu dia maki lagi. Aku dah malas nak layan aku terus delete dia dari facebook. Hahhaha! Lepas tu kawan aku bagitahu aku rupa - rupanya akaun dia kena hacked. Adoiyai! Aku pun add lah balik! Kesian pula dia.

Rupa - rupanya sebelum nih dia ada online dekat sebuah Cyber Cafe. Selalunya CC tu akan reset balik setiap komputer yang diguna tapi kali nih tak tahu apa sebabnya CC tu tak reset pula komputer yang kawan aku guna. Kawan aku nih pula sebab dia fikir cc tu selalu reset maka dia tak logout Facebook dia. Last - last tak tahu dapat dekat budak mana dan memanglah budak tu dengan riang gembiranya hacked akaun fb kawan aku tu.

Haih! Pengajaran beb benda nih sebab bukan semua orang kenal kita secara menyeluruh. Kalau yang betul - betul kenal kita mungkin dia boleh rasa, tahu atau agak yang akaun FB kita di hacked tapi kalau yang setakat kenal macam tu jer memang akan fikir orang itu adalah kita. Jadi, kesimpulannya silalah logout apa - apa akaun anda sama ada facebook, email, yahoo messenger, twitter atau sebagainya kerana ini juga demi keselamatan dan maruah anda.

Aku kalau akaun kena hacked tapi budak yang hacked tu tulis 'Aku Kacak' ker atau 'Aku Baik Dan Pemurah Serta Dermawan' ker atau 'Aku Calon Pilihan Mak Mertua Di Malaysia' ker memang aku tak kisah. Hack selalu pun tak apa! Hahahahaha!



P/S : Ingat! Jangan Lupa Logout Yer!


Perhatian Semua :

Acer Aspire One untuk ANDA Miliki Secara PERCUMA!
Click Gambar Untuk Ke Link Contest!
Mai Join Lekas Sebelum Terlepas Peluang! 

12 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. biasa r pkai kt cc. nk2 cc jnis ckup mkn je.

    BalasPadam
  2. komputer yang public mcm kat CC memang kena logout sentiasa... bahaya weh kalau tak logout...

    BalasPadam
  3. Ok..roger..Nak logout dah ni..hehe!

    BalasPadam
  4. baik bos..bhaye x logout ni..tpi aq x pnah la plak pg cc..on9 kt umah jew..huhu

    BalasPadam
  5. facebook adik aku autosign in.

    abes la setiap 2 minit aku update status dia.
    tapi semua promote diri aku la.
    HAHAH!

    BalasPadam
  6. ouhh...klo lappy sndr xper x logOut kn

    BalasPadam
  7. aku dok umah ngan family aku same sjer penyakit dia~huhuhu

    BalasPadam
  8. bukak fb kat cc mmg selalu logout..tp kat rumah xpernah pon buat...malas...hehehehehe


    pakai tudung ala-ala tudung tin biskut:sekejap

    tutup sekejap buka

    BalasPadam
  9. klu yg bukan2, for sure rasa malu
    tp kdg2 mmg lupa nk logout
    ish, bahaya gak

    BalasPadam
  10. kalo kat CC better clearkan sume cookies, cache dan sebagainya tu sebelum keluar.. jangan buat macam korang guna PC kat rumah plak.. kalo PC kt rumah takpe la nk remember session ke remember password ke.. tp still kene hati2 jugak..

    BalasPadam
  11. aq memang sengaje tak logout~

    sebab~

























    aq salu on9 guna laptop aq jeh~ whaahaha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama