5 Sebab Anda Wajib Beli 50 Jenis Pes Masakan Aida's Kitchen Daripada Dapur Kak Aisya

Assalammualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca blog www.hanshanis.com sekalian. Kali ini Hans memang tidak sabar ingin berkongsi dengan anda semua berkenaan produk-produk Pes Masakan Aida's Kitchen daripada Dapur Kak Aisya yang berjaya membuatkan Hans berasa cukup berpuas hati dengan kelazatan makanan yang terhasil setelah menggunakan Pes Masakan Aida's Kitchen ini. Untuk makluman semua, terdapat lebih daripada 50 Jenis Pes Masakan Aida's Kitchen yang boleh anda dapatkan dan cuba di dapur rumah anda. Banyak kan?



Hans berpeluang untuk menggunakan Pes Masak Merah serta Pes Kari Ayam Dan Daging Mamak di dalam masakan sewaktu menyediakan hidangan tengahari Hans pada bulan Nobember ini. Hans pada mulanya agak skeptikal juga kerana risau takut hidangan Hans menjadi terlampau manis atau masin berdasarkan pengalaman menggunakan pes-pes yang dibeli di pasaraya sebelum ini. Tetapi, Alhamdulillah Hans memang terkejut kerana Pes Masakan Aida's Kitchen ini berjaya membuatkan rasa makanan yang Hans masak seimbang. Tidak perlu tambah garam atau gula lagi. Setiap rasanya adalah seimbang bergantung kepada pes masakan yang digunakan.


Hans Guna Pes Kari Ayam & Daging Mamak

Fuhhhh!! Memang Padu Pergi Dia Wehhhh!!

Hans Gunakan Pes Masak Merah! Meriah Peha Ayam Dalam Kuali Kan? Hehehe!

Serius Sedap Gila Bak Hanggg!!! Layan Makan Dengan Nasi Putih Panas-Panas Tau!

Secara jujurnya, Hans akui rasa hidangan menggunakan Pes Masakan Aida's Kitchen sangat menarik. Hans gunakan Pes Masak Merah untuk menyediakan menu Ayam Masak Merah dan hasilnya memang mengagumkan. Rasa seperti makan makanan yang disediakan oleh kaum ibu di rumah. Selain itu, Hans menggunakan juga Pes Kari Ayam Dan Daging untuk menyediakan hidangan kari daging kesukaan Hans. Fuhhh!! Memang terangkat beb! Hans cuma tambah ubi kentang sahaja dan hasilnya memang menambah nasi lah selalu. Hahaha! 



Jadi, dibawah Hans senaraikan 5 Sebab Anda Wajib Beli Pes Masakan Aida's Kitchen ini iaitu:

1) Sangat memudahkan urusan anda di dapur. Tidak perlu bersusah payah nak sediakan bahan-bahan kisar. Tidak perlu berpenat lelah nak tumbuk bahan-bahan masakan dalam lesung bantu. Tidak perlu melakukan kerja renyah nak cuci blender! Semuanya dah siap sedia di dalam setiap pek pes ini. Anda cuma perlu buka dan masak sahaja. Mudah kan?

2) Paling menarik ialah masakan anda boleh siap secepat 15 minit. Maklumlah sebab dah langkau banyak langkah-langkah awal proses pra memasak atau dengan perkataan yang lebih tepat ialah penyediaan bahan-bahan masakan. Tambah-tambah kadang-kadang anak nak makan hidangan lain. Si suami nak makan benda lain. Si isteri pun ada makanan lain yang dia teringin nak makan. Jadi, dengan 15 minit memang macam-macam masakan boleh dimasak. Memang tak penat lah lepas nih bila berada di dapur sebab tidak perlu berdiri lama-lama. Hehehe!

3) Setiap pek pes ini menawarkan saiz hidangan antara 5 hingga 8 orang. Jadi, memang sesuai sangat untuk mereka yang mempunyai keluarga yang besar. Buat keluarga yang kecil mahu pun bujang juga ada kelebihan. Boleh masak untuk makan tengahari dan malam sekaligus. Untuk mereka yang bujang pula kalau bijak boleh simpan dalam bekas kecil dan buat stok makanan untuk hari esok dan lusa di dalam peti sejuk beku. Jimat belanja!  

4) Harganya pun bagi Hans sangat berpatutan. Bayangkan kalau nak beli bahan masakan seperti bawang, cili dan sebagainya pun mengambil kos yang agak banyak juga. Jadi, untuk satu pek pes yang boleh digunakan untuk menyediakan masakan untuk kuantiti yang besar adalah sangat berbaloi bagi Hans.

5) Paling penting rasa makanan memang lazat apabila menggunakan pes ini. Rasa manis, masin mahu pun masam adalah seimbang. Kadang kala ada pes yang kita beli diluar terlampau manis atau masam tetapi tidak untuk Pes Masakan Aida's Kitchen. Hans dah guna kedua-dua pes dan alhamdulillah kedua-dua hidangan yang dimasak menepati citarasa Hans. Alhamdulillah!


Hans juga ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada Kak Aisya dan pasukannya kerana usaha mereka untuk membawa Pes Masakan Aida's Kitchen pasaran luar negara seperti Dubai dan United Kingdom wajar disokong. Memang bukan calang-calang usaha mereka ini dan Hans yakin jika mereka menembusi pasaran disana pasti nama pes masakan ini akan disebut-sebut dan menjadi pilihan warga Malaysia mahu pun warga tempatan yang berada di sana. 


Jadi, Hans memang tak rasa risau langsung untuk war-warkan kehebatan Pes Masakan Aida's Kitchen yang terbukti telah berjaya menjadikan makanan yang dimasak bertambah lazat dan memberi pengalaman makan yang menakjubkan. Buat anda yang teringin untuk mencuba, Hans kongsikan info laman sosial dibawah untuk memudahkan anda semua menghubungi pihak mereka bagi urusan pembelian:

   

❤️PRODUK:
Pes Masakan Aida's Kitchen

🛣️ALAMAT:
Keramat, Kuala Lumpur.

HARGA 1 PEK:
RM18.00

PROMOSI NOVEMBER 2021:
RM15.00 Untuk 1 Pek

🛵PENGHANTARAN:
Seluruh Malaysia
.
📞Pembelian Di Shopee:

Instagram:

Facebook:

#AidaKitchenKL #AidaKitchengCookingPaste #DapurKakAisya #PesMasakanSegera


10 Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

  1. PES PELBAGAI MASAKAN MUDAHKAN KERJA MEMASAK DGN RASA BERBEZA

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu
      mudah dan rasa pun sedap
      senang kerja
      hehehe

      Padam
  2. Wah nampak sedap, nanti sis nak try their pes masakan

    BalasPadam
  3. Sedapnyaaa semua menu, boleh cuba nanti mudah nak masak kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. mudah nak masak
      jimat masa dan tenaga
      rasa pun sedap :)

      Padam
  4. INI SERUS BEST, KADANG MMG ADA MASA TAK TAU NAK MASAK APA!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe betul tu sally
      ada nih senang
      masuk dalam kuali tau2 siap jer
      hehehe

      Padam
  5. wah ...ada pes begini...kerja lebih mudah dan masakan pula lebih sedap

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu
      memang mudah dan masakan jadi sedap
      macam pro masak jer bila makan
      hehehe

      Padam

Catat Ulasan

Untuk sebarang pertanyaan, pengiklanan, tajaan, kolobarasi dan jemputan boleh hubungi saya melalui email mohamadhanisismail@gmail.com

Terbaru Lebih lama