Isnin, 25 Mei 2009

Malangnya Nasib Tapak Kasut

Dimana – mana sahaja aku pergi dekat Malaysia nih memang tak sah kalau tak jumpa dua benda nih dekat atas lantai atau tar jalan di sekitar bandar -> KAHAK (LENDIR YANG TERHASIL DARI LUDAHAN MANUSIA KEJI) & 3G (GULA – GULA GETAH @ CHEWING GUM).

Aku pun pelik juga dengan sikap makhluk – makhluk dekat planet Bumi nih. Apalah yang susah sangat nak buang 3G tu ke dalam tong sampah?? Makan tahu tapi buang tak tahu!! Akibatnya mesti tapak kasut sesetengah manusia yang tidak berdosa menjadi mangsa termasuk aku.

Tengah seronok aku berjalan tiba – tiba aku rasa tapak kasutku macam ada sesuatu. Apabila dilihat secara teliti dan mendalam tiba – tiba ternampaklah objek yang berwarna putih, hitam atau merah jambu melekat dengan megah dan gembiranya dekat tapak kasut aku(^*%*%*%^& = carutan planet Marikh).

Kalau senang nak ditanggalkan aku taklah kisah sangat(melekat selalu pun tak apa). Tetapi, masalahnya ialah sangatlah susah hendak memisahkan 3G tu dari tapak kasut aku. Kadang kala terfikir juga dari mulut makhluk keji manalah 3G ni dilahirkan. Kalau dari mulut Taylor Swift tu bolehlah juga dimaafkan tapi kalau dari……Haih…menjijikkan!!!

Aku lagi pelik dengan lelaki – lelaki yang rasa diri mereka AMAT MACHO bila mampu meludah kahak – kahak mereka yang pekat lagi maha hijau(kadang – kadang kuning warnanya) tahap dewa –dewa tu ke atas tar jalan di depan manusia – manusia lain. Mereka tidak sedarkah benda itu amat menjijikkan?

Ada banyak tempat yang boleh manusia – manusia ini ludah seperti di longkang misalnya tetapi tempat tumpuan awam juga yang menjadi kegemaran mereka – mereka ini. Kalau ternampak tu alhamdulillah sempat di elak tapi kalau memang tak nampak??

Malangnya Nasib Tapak Kasutku!!

P/S : Tolonglah Ubah Tabiat Anda Jika Anda Suka Melakukan Dua Benda Ini.

P/S Lagi : Entry Kali Nih Tidak Formal..Hehehe

19 ulasan:

  1. ntah nye.. kalo ko je yg jadi mangse 3g xpe gak.. ni dgn haku haku skalik kene.. siot tol.. nak aje akutarikkkkk muncung tuan punye mulut y kunyah 3g tu.. pastu aku lilit2 kat tiang.. tarikkkk jauh2.. pastu pup! aku lpaskn.. msti mcm belon hilang angin kn?kn?

    BalasPadam
  2. dia lh.
    aku kena dulu kt kasot skolah.
    mencik gila!

    sah! sah!
    ANK MAKHLUK PLANET MARIKH KERANA BIJAK MENCARUT MENGGUNAKAN BAHASA IBUNDA!!

    BalasPadam
  3. ok sekarang aku taknak keluar rumah dengan kasut baru. tak ingin jadi mangsa macam hans.

    BalasPadam
  4. aku baca cerita hg pasal kahak ni pun aku dah loya pe tah lg hg yg terlekat kat tapak kasut tu..

    eeuww...

    BalasPadam
  5. yg 3g tuh slalu la ak jmpe..
    kahak tu, tak pulak ak bernasib baek cam ko.
    wawawa

    BalasPadam
  6. betui2...aku rasa cam nak penampo je seko2 kalau wat habit cam tuh!~

    BalasPadam
  7. geli..
    aku tak suka...
    nk buang kahak gi toilet laaa

    BalasPadam
  8. Hish..tahu tkpe!sakit jiwa tau bila kasut jadi mangsa..

    huhu ceh kalau taylor swift pun trlekat gak kat kst tu..hahaha

    BalasPadam
  9. betoi2! sgt tetekan dgn org yg bajet cool buat bnda2 yg tak masuk akal+jijik!! hish!

    BalasPadam
  10. blueeeeeeeeeerk.....

    adoi lah....
    geli hoooooo...

    kesopanan dah xder dah..

    ludah suka hati jer..

    aku xsuker bila aku tetiba slipa aku terpijak gula getah..
    cis!

    BalasPadam
  11. Kadang2 TER(paksa) pijak...
    X sempat nk elak laa, bro.

    Aduyai.

    BalasPadam
  12. wei nk termuntah ak dgr cter ni..meloyakan n menggelikan..
    ptutnye band je 3G ni..mcm singapore tu..kan sng..

    BalasPadam
  13. mamma mia! : haha..kejam juga ko yer..ingat aku sorang jer

    Pikato ezora : haha..

    Irma Ain : haha..pakai sudah...

    Gadis Kampung & Bandar : tahu xper

    Aimy Yasmin : itulah..nasib aku baik plak..

    Jazli Safwan : yups..absolutely right..haha

    Aizul : tolong penampor...plzz...hehe

    Bunga : yups..sokong2...

    Princess Liyana : hehehe

    I-Sya : Tahu xper...

    LotsoflovePearls : memang..satu kerja plak nak buang benda tu..

    S.Yanaz : itulah..tarikan graviti menarik kaki ke bawah..

    Batrish : xnak band..aku suka makan tapi aku tahu buang dlm tong sampah

    Sengkool : suka ko yer..bila nak buat blog??

    BalasPadam
  14. blog?
    sabo2...
    nantikan kemunculannyer..

    BalasPadam
  15. sengkool : setahun dah aku tunggu..xkluar2 pun

    BalasPadam
  16. kesian betol.
    tu laa.
    naseb kt trg xrmai sngt yg buat 3G tuh

    yg ludah kahak tu ramai la.

    BalasPadam
  17. farahlikecookies : sama ja dua2...

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com