Jumaat, 11 September 2009

Susah Mahu Jaga Hati Semua Orang

Kadang - kadang kita tak sedar kita membuatkan orang lain terasa hati dengan kita.

Dalam masa yang sama, mereka juga tidak sedar yang mereka juga membuatkan seseorang sedih dengan sikap mereka.

Ada ketikanya benda ini terjadi kerana keadaan atau salah faham sesama sendiri.

Perlukah meluahkan isi hati kepada orang lain jika perkara itu masih belum sahih akan kebenarannya?

Dan ketika mendengar benda seperti itu, perlukah melenting bagaikan orang gila yang tidak tahu berfikir?

Sangat susah mahu menjaga hati semua orang.

Walaupun kadang - kadang dirasakan perlu untuk menjaga hati seseorang tetapi dalam masa yang sama seolah - olah terasa sudah berputus asa.

Hati manusia adalah objek yang sangat kompleks.

P/S : Hanya Mengikut Rentak

15 ulasan:

  1. eh eh.
    tulisan mu kaler ping!

    *at aku mana pernah ank jaga*

    BalasPadam
  2. itulah namanya ke-hi-du-pan dude.
    ;)

    BalasPadam
  3. pikato ezora : masuklah dgn kaler itam...nampak ceria dan funky disitu...

    dobot : biasalah tu..eh thanks yer comment blog aku

    BalasPadam
  4. betul.. cth nye aku.. kdg2 nk emo x psl2.. huhu =( cian kwn2 aku.. x mtg lg aku ni.. siyes

    BalasPadam
  5. yup..susah untuk puaskan hati semua orang..end up kita yang terasa and makan hati kan..i'm going through this phase right now..

    BalasPadam
  6. mamma mia : haha..kesian kawan ko...

    zack : yer..memang susah..sangat susah

    BalasPadam
  7. a like d way u describe the heart.
    aku skarg dlm situasi cmtu laa.
    haihhh

    BalasPadam
  8. kal0 kita je jaga ati 0rg..tp 0rg xpenah jg ati kita..cmna?

    BalasPadam
  9. sizuka : marilah kita bersabar selagi mampu

    nur : betul2...

    sharamli : itulah pasal

    BalasPadam
  10. nak jaga hati org, kekadang sampai kita kena korban kan hati sendiri,hehe, biar sendiri sakit hati, asalkan org tak sakit

    BalasPadam
  11. lebih susah tuk menjaga hati org yg kita syg...faham ke mereka???

    BalasPadam
  12. lebih sukar utk menjaga hati org yg kita syg...

    BalasPadam
  13. hernee nazira : itulah pasal..dunia dunia

    fazrin : kadang2 pernah buat macam tu tapi rasa2nya macam tak berbaloi...

    cham's : betul2

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com