Selasa, 22 Disember 2009

Eh, Tu Ada Tempat Kosong Tu!

Fuh! Gua sudah selesaikan yuran pengajian dan salinan no akaun bank Islam untuk PTPTN. Semua sudah settle cuma tinggal nak bayar duit rumah sewa jer lagi. Tadi gua pergi bank Islam. Gua sangatlah jakun hari ini kerana tempat untuk mengambil no pin angka giliran sudah canggih. Jenis touch screen punya. Kakak dekat kaunter pertanyaan tu suruh gua tekan dekat situ selepas gua tanya mana nak ambil nombor dan ramai tengok dekat gua. Gua kata gua nak isi borang dulu padahal gua segan nak tekan selepas ramai memerhati gua. Hahaha.

Gua tengah confuse sama ada perlu masuk kad pengenalan atau setakat sentuh aja. Rupa – rupanya untuk kes gua hanya sentuh jer. Tak ker pasal gua kena tunggu lama sebab gua lembab mahu ambil nombor dekat situ. Hahaha. Selepas tu gua pun pergilah bersandar dekat dinding. Dekat mana gua duduk mesti dekat situlah manusia nak lalu! Tak faham betul gua. Adakah gua terpakai susuk secara tidak sengaja hingga semuanya tertarik untuk lalu atau merempuh tempat gua berdiri tu?

Ada lagi 70 orang sebelum tiba giliran gua. Gua tengok kerusi ada yang kosong. Ada dua orang Muslimah tepi gua nih asyik bercakap sesama sendiri pasal tempat kosong itu.

Muslimah 1 : Eh, itu ada tempat kosong tu weih!

Muslimah 2 : Mana?

Muslimah 1 : Itu hah. Jom lah duduk dekat situ.

Muslimah 2 : Hang geraklah dulu.

Muslimah 1 : Jom lah pegi sekali.

Tetapi, sampai kesudah diorang tak bergerak hingga tempat tadi dapat pada orang lain. Setiap kali ada tempat kosong mereka berdua akan bercakap benda yang sama. Gua rasa nak duduk tapi bila tengok macam diorang nak pergi duduk gua bersandar jer lah lagi dekat dinding tu sampai gua rasa diorang nih hangat - hangat tahi ayam jer jadi gua pun pergilah duduk dekat kerusi tu.

Gua sangat selesa duduk sambil dihujani deruan angin yang dingin berpunca dari penghawa dingin yang melekat di dinding. Budak perempuan dua orang tu tengok jer gua duduk dekat situ. Gua peduli apa! Kalau gua tak duduk pun bukan lu berdua mau duduk pun. Lepas tu ada pakcik tepi gua asyik hendap - hendap jer borang gua. Gua saja jer sembunyi - sembunyi borang gua kasi dia kesukaran sikit. Hahaha.

Akhirnya, segala urusan gua dekat sana selesai. Jadi, gua sangat gembira sekarang walaupun mood gua agak terganggu pasal rumah sewa. Seronok betul gua memecut motosikal dengan kelajuan 100km seminit tadi. Terasa angin – angin dunia menyentuh tubuh gua.

Selepas nih gua kena sibuk pula uruskan pasal rumah sewa. Fuh! Nasib member – member gua banyak tolong. Thanks pada korang berdua. Rehat kejap! Chow!

P/S : Minggu Depan Mahu Lawan Bowling. Balas Dendam Bakal Berlaku!

P/S Lagi : Sedihnya Duit Nuff Aku Tak Bergerak! Haih!

40 ulasan:

  1. bile ko ckp pasal bank islam, aku baru teringat yg yuran pon xbayar lagi..hehe..

    BalasPadam
  2. awek muslimah tu cun x? hehehehehehe

    BalasPadam
  3. gi la join team klik2 nuff tuh...cukup haribulan kena la ban ngan nuffnang...haha...

    BalasPadam
  4. Hans... Muslimah 1 & 2 tu lawa tak? Kenapa ko tak mintak no fon untuk aku?

    BalasPadam
  5. memacam ragam manusia nie...hehehehe

    tapi itu la dunia

    BalasPadam
  6. Wah.. Ko giler sebuk ek skang.. Huhu.. Tapi kan, betul ke ko pakai susuk? Ptut aku nengok kacak dua tiga macam jek.. ;p

    BalasPadam
  7. hahaha...ko same cam aku gak...aku pun cmtu gak mggu lps kt MBB...hehe...malu ooo..

    BalasPadam
  8. citelah plak pasal moto ko..heheh..100kmsejam tu! laju lg!!!

    BalasPadam
  9. haha.lawak2.selmt mebals dendm men boling.ak terer je.terer bg masok longkang.bahhaha.

    weh, sm la ngn aku.nuff mals nk gerak.huk huk.

    BalasPadam
  10. eik?

    tadi aku sket punya klik dia tak kua. tiba2 je pop up. terkejut kucing aku. <-- cakap sal comment form

    perempuan muslimah pemalu~ alamak aku nak gi kelas

    captcha: coment

    BalasPadam
  11. Iyllienaz : haha..baik ko bayar cepat

    Kawie : ntah...gua xminat la tudung2 labuh nih....kadang2 jer jatuh hati..tapi yg untuk 2 orang tadi tu gua xder perasaan la bro

    Avid : hahaha...xnak lah aku join group tu...

    Faiz Farish : haha..lawalah kut..ntah aku xtgok sangat..kang dia kata apa plak

    Chentamaya : member aku pompuan pun terus jer duduk kalau ada peluang

    ~O~ : betul2

    Farhana : terpakai kut..haha

    Hisham : haha..serius malu..tapi muka cool jer

    Nur Adli : moto aku buruk jer kut tapi best tadi potong2 orang...lama xmerempit..selalu aku bawa berhemah jer 50km/jam..haha

    Fatin Aliya : hahha..aku dlu jaguh longkang...skrg xdah kut...susah nak masuk longkang

    Luna : aku xpaham..haha

    Enyheartsdiamond : mau xmalu..aku kan artis terkenal dkt malaysia..hahaha

    BalasPadam
  12. he he he..gitulah pompuan...nak dok segan...lpas tu nak dok, kalau boleh tak nak org ada kat sblh..

    ish..tak bek tau smbunyikan borang tu..mana tau pakcik tu nak byrkan yuran anak dara dia...ha ha ha

    BalasPadam
  13. salam org kedah...pahabaq.....mai perlis cari kami kat uitm arau....

    BalasPadam
  14. main bowling?
    xserik2 lagi ka kalah gn si pijai tu? hahaha.

    BalasPadam
  15. gua tak bley main bowling
    kalau main mesti gua yang masuk longkang
    bukan bola

    BalasPadam
  16. org tu yg sibul lalu2 kat tmpt ko bdiri ke...... ngko yg bdiri tgh2 laluan org?? ha? ha?
    hahhaa

    BalasPadam
  17. bank islam??
    bila duit aku nak masuk niiiii...
    ngah papa kedana tahap melarat dah ni.

    BalasPadam
  18. bg skit, ptptn ko kt aku k

    BalasPadam
  19. hehehe... pasal nak amik angka giliran tue, kdg2 vee pun sama....
    =)

    BalasPadam
  20. hahaha..bagiuh hang wat camtu noo. dr tempat tu kosong, bek hang duduk. lupakan gemtlemen jap okies.hehe

    samala nuff kita pon tak naik.ngeee

    BalasPadam
  21. Siti nurie : adess...anak dara dia apa kena mengena dgn borang tu?haha

    Alimaz : baik..hang?insyaallah

    Pikah : itu dia menang nasib je tu

    Koyuki : hahaha..asal ekau yg jadi bola?

    Mamma Mia : mana ada...aku dekat dinding kut..ruang besar tapi nak juga rempuh2 aku..haha

    Miss Izan : hahaha...sabo2..kang masuk la tu

    Faiq : wak lu..haha

    Wan Sheva : ada je datang 4 kali

    Vee Violet : hahaha..leh geng la vee...

    BalasPadam
  22. malu2 kucing ke ap awek tu?
    ha3

    BalasPadam
  23. aku pon sedih nuff tak gerak2..

    nape ko tak ngorat je muslimah tuh! boleh share kosi sesama

    BalasPadam
  24. Awek Muslimah..hmmm ..tentang nuff tak gerak tu ..sekarang musim hujan kebanyakannya suka tido..

    BalasPadam
  25. apa la ko nie hans..ayat la awek muslimah tue..mana tau melekat

    BalasPadam
  26. bertudung labuh tutp dADA ke???

    BalasPadam
  27. lame daa xg bank islam..
    cawangn dungun..hehe..

    daa canggih daa skrg..
    nak amek no jer pown...

    cmne r t bile blik malaysia..
    jakun jugakkah ??huhu..

    aritue balik mesia..
    jakun ngn mesin yg blh masuk duit tue..
    adess..
    siap blaja ag ngn ayah ...uhuuu

    BalasPadam
  28. ala,aku belum baya lagi.bulan depan bole lg kan

    BalasPadam
  29. ekekkekeke... sampai ek sudah .. haremmmm dia nak duduk... ekekekekke.. dia tolak dia dia tolak dia.. 'kalau aku duduk jek.. kematu kaki aku nak berdiri

    BalasPadam
  30. itulah muslimah sejati...
    kuikuikuikui

    BalasPadam
  31. Faizal Sulaiman : hahahah..tahu xper

    Sharamli : haha..kucing pun xmalu macam diorang

    Seroja Jingga : xminat...not my taste..haha

    Relevan : ekeke..macam tu pun ada?

    Asybedazzle : haha..jom

    Imam : haha..ada sorang tu cun tadi tapi aku rasa dia macam lembab jer..akak kaunter tu terang berbuih2 mulut baru dia faham..so terus xminat..haha

    Aminah : tutup pinggang kut...ni kaum2 ustazah semua

    Ella : hahaha...macam2 baru skrg

    Ringgo : haha..ntah..xpasti

    Si Tedi : tahu xper..lama lagi kut..diorang la malu la apalah

    BalasPadam
  32. Haha.. Giler ahh canggih nak ambik nombor pun pakai touch skrin.. Aku kalau ada org usha2 nak tgok apa aku buat, aku tgok org tu balik, pastu angkat kepala sikit. Haha...

    BalasPadam
  33. kat UM dulu, kalau masa sesak-sesak solat nak kat surau...mesti penuh dengan geng budak-budak macam tu....baring-baring....makan-makan...


    Tak faham...

    BalasPadam
  34. arghh.. sedey.. teringat utang yg tak terlunas-lunas lagi.. adeh..

    BalasPadam
  35. eh pertama: tak sangka ko jadi juri. ko rekrut baru gay ker? hahaha

    pasal ler ko x tekel jer budak perempuan tu. pemalu punya style tu

    hehe

    BalasPadam
  36. Bulan Itu Aku : hahaha...betul la tu..

    Ayish : habis..dah semua usha aku takkan aku nak usha sorang2 kut..haha

    Xiinam : hahaha..buang masa namanya tu kak cc

    Farihin : hahaha..bila nak lunas?

    Ah Fatt : aku kan rekrut baru gay muda...buat apa tackle pompuan tu..hahaha..xderlah...bukan taste aku

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com