Khamis, 11 Februari 2010

Apabila Lelaki Berbual....

Perempuan memang tidak dapat lari dari bergosip sesama mereka. Itu boleh dikatakan lumrah jika tinggal di Malaysia. Memang bukan semua perempuan akan bergosip apabila duduk bersama mereka tetapi kebanyakkannya begitu.

Lelaki juga tidak terkecuali daripada berbual sesama mereka tetapi adakah lelaki juga bergosip? Sudah semestinya juga tetapi selalunya ada topik - topik tertentu yang dibicarakan. Antara yang selalu diborakkan ialah :-

1) Perempuan

Lelaki akan berbicarakan tentang perempuan. Dari segi apa? Daripada semua segi. Dari kecantikan rupa, kelunakan suara, kebesaran dada, penampilan, sikap dan sebagainya. Dari perbincangan ini, mereka dapat kenal dengan lebih mendalam tentang wanita yang mungkin mereka sukai tanpa disedari orang lain.

2) Sukan

Lelaki juga suka berbual tentang sukan terutama bola sepak. Kadang - kadang perkara yang kecil tentang bola sepak pun boleh menyebabkan pergaduhan besar antara mereka. Masing - masing akan menegakkan pegangan dan menekankan kelebihan dan kekuatan pasukan mereka. Walaupun, mereka bukannya pemain untuk kelab yang mereka minati tetapi mereka telah meletakkan sepenuh jiwa mereka kepada pasukan tersebut.

3) Gadget

Lelaki juga suka berbicara tentang gadget - gadget baru yang terdapat di pasaran sama ada dari jenis komputer atau pun telefon bimbit walaupun sedar mereka tidak mampu membelinya. Jadi, untuk mengetahui tentang gadget, software atau aplikasi yang paling baru adalah dinasihatkan bertanya kepada lelaki.

4) Filem

Lelaki juga suka berbincang dan menganalisis filem yang baru ditonton mereka bersama - sama. Selalunya, lelaki lebih cenderung untuk berfikir tentang apa mesej yang cuba disampaikan oleh filem itu berbanding wanita. Wanita selalunya hanya pergi untuk menonton. Jika lucu, mereka akan ketawa dan begitulah sebaliknya. Tetapi, kalau lelaki pula walaupun mereka ketawa tidak semestinya mereka suka dengan filem itu. Selalunya, lelaki akan berbicara tentang relevan atau tidak filem yang baru ditonton mereka.

5) Kenderaan

Lelaki juga suka berbicaran tentang kereta atau motosikal. Ini kerana wanita lebih suka menaiki pengangkutan awam kerana menyahut seruan kerajaan supaya menggunakan pengangkutan awam untuk menjaga alam sekitar. Mahu tidak mahu lelaki terpaksa berbicara tentang perkara ini dan secara tidak langsung mereka akan menambah ilmu pengetahuan dan untuk kesenangan di masa hadapan.

Itulah antara perkara yang selalunya dibualkan antara lelaki sesama lelaki. Ada banyak lagi tetapi malas pula nak taip.

P/S : Suara Gua Sangat Rock Hari Nih. Hahaha!

15 ulasan:

  1. huhu
    betul tapi ader gk lelaki yg suke berbual tentang isu wanita
    saper tu..
    hahahaa

    BalasPadam
  2. bab filem tu rasanya ramai kot wanita yg berbicara tentang mesej yg disampaikan dalam sesebuah filem, tp mungkin peratusannya rendah berbanding lelaki...
    =)

    BalasPadam
  3. hans, join reunion x???

    **soklan xda kena mngena ngan n3 kui3..

    BalasPadam
  4. Aku suka kalau cakap pasal kereta. hehehehe

    BalasPadam
  5. Haha... Aku rasa pompuan yang selalu cakap pasal filem..

    Selain dari apa yang ko cakap kat entri nie, lelaki gak suka cakap perkar kosong~ Hehe... Masyuk seyh~

    BalasPadam
  6. Ppuan suka bila b'cakap pasl team bola yg mereka sokong menang!
    *dituju khas kepada rumateku yg xcited gile babeng dgn bola*

    BalasPadam
  7. hoho


    adakah ini mengikut urutan priority topic yang akan dibincangkan??
    jawapannya.kaum lelaki yang tahu.

    AHAHAHA.

    BalasPadam
  8. perempuan topik no 1 ek?
    ehehehe

    BalasPadam
  9. ak rasa laa kan..
    ko mesti selalu ckp pasal perempuan kan..kan..kan..
    btol x???

    BalasPadam
  10. paling xsuka laki ckp pasal p0mpuan sambil usha2...rasa macam nk bgi penyekeh je...hak3

    BalasPadam
  11. Aku pun pernah tulis gak pasal nie ,


    http://www.touyakaruma.com/2010/01/perbualan-lelaki-2.html

    http://www.touyakaruma.com/2010/01/perbualan-lelaki.html

    Membuktikan topik pasal perempuan adalah topik wajib untuk lelaki .

    BalasPadam
  12. laki mne leh lari dari citer psl pmpuan dgn bola..cmtu gk pmpuan,mst ad citer sal laki n ngumpat..

    BalasPadam
  13. menariik pulak statement bila lelaki berbicara pasal perempuan tu.
    ada pengalaman ke hehe.
    jangan mara no

    BalasPadam
  14. oooooooooo ngumpat pasal pmpuan!!!!! nk tau tak ape yg pmpuan ckp pasal lelaki? hahha

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com