Isnin, 8 Februari 2010

Lagi - Lagi Kisah Nyamuk....

Aku tahu nyamuk itu salah satu serangga ciptaan Allah. Allah cipta nyamuk yang makanannya ialah darah dan mesti ada sebab mengapa Allah ciptakan nyamuk menghisap darah. Cuma aku nak tahu adakah sekarang ialah musim nyamuk membiak dan menyerang manusia habis - habisan?

Petang tadi aku merajinkan diri mengemas dapur. Sedang seronok mengemas tu terasa kaki gatal - gatal. Ini sah kerja nyamuk tapi aku buat endah tak endah jer. Setakat menggoyangkan kaki sebagai isyarat menghalau nyamuk.

Tapi, makin lama makin gatal. Maka terkeluarlah sedikit carutan kepada makhluk bernama nyamuk :-

Aku : Babilah kau nyamuk. Siang - siang pun nak gigit aku ker?(tidak memandang bawah).

Aku : Haih, kau nih dah melampau sangat dah nih. Mati kau lepas nih!!(sambil memandang bawah)

Aku : Mak dato. Pasaipa banyak sangat menatang nih. Haram toi lah hang nyamuk. Babi babi!(ada 9 ekor nyamuk menyerang serentak kaki aku)

Lantas berlari mengambil penyembur racun serangga berjenama Shieldtox dan berseorangan menentang mereka yang ramai tu. Pantang nampak mereka terbang lantas ku hulurkan muncung penyembur racun itu dan aku semburkan kepada mereka.

Tidak cukup dengan itu, aku gunakan kaki aku untuk melenyek - lenyek mereka sehingga hancur. Betapa kejamnya aku terhadap nyamuk - nyamuk yang menyedut darah aku tadi.

Aku pelik minggu ini tiba - tiba sahaja keturunan nyamuk menjadikan rumah nih sebagai rumah kedua mereka. Sebulan sebelum ini tidak pula. Tolonglah nyamuk! Silalah berpindah ke rumah bangla di hadapan. Mereka ada 10 orang. Kami hanya ada 6 orang sahaja. Tolong!!

P/S : Tension!!

P/S : Thanks Pada Semua Yang Click Nuff Aku. Terharu Plak Rasanya.

12 ulasan:

  1. sian kat mat bangla tue..

    ko nieyh..

    x abaek btoi!

    BalasPadam
  2. haha..nyamuk malaysia xlalu makan darah bangla..

    BalasPadam
  3. anda didapati telah membenarkan larva nyamuk aedes aegypti, sejenis serangga pembawa penyakit membiak di dalam bekas takungan yang terletak di belakang tandas di luar premis anda dan telah melanggar seksyen 13(1) akta pemusnahan serangga pembawa penyakit 1975.

    dengan ini, kamu telah melakukan kesalahan di bawah seksyen 13(1) alta pemusnahan serangga pembawa penyakit 1975 dan jika disabit kesalahan boleh dihukum di bawak seksyen 23(a) akta yang sama.

    BalasPadam
  4. "Babilah kau nyamuk."

    pening2.babi ke nyamuk...
    nyamuk ke babi...
    nyamuk babi barangkali.
    ehehe


    rileklah.nyamuk tu saja nak ramah mesra.nak berskandal!

    nyamuk : owh.daku tak bersalah!! xD

    BalasPadam
  5. Sapu shieldtox kat kaki.. ekekeke.. nyamuk rasa mcm ayam ek. waawawa.. kenyang arr kalo mcm tu.. ;p

    ~ ko dh nengok ke 3 idiots?

    BalasPadam
  6. ko pergi dapatkan penyakit hiv segera. biar padan muka nyamuk kena hiv juga.

    BalasPadam
  7. mak oiii!!
    9 ekoqq!!
    byk kot..
    xpenh aku denga org kene geget nyamuk sebanyak it0o..
    adesss ai..
    parah2x

    BalasPadam
  8. aku dah agak dah..... hahahahahahahaa

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com