Jumaat, 14 Januari 2011

Bersama Hans Menikmati Aneka Masakan Berasaskan Telur Di Kampung Kuantan

Yeahhhhhhhhhh! Bersama Hans sekali lagi dalam rancangan Jalan - Jalan Mari Mengketedarah(JJMM). Pada episod ke-3 ini, saya akan membawa anda semua ke Kampung Kuantan di Klang untuk menikmati menu istimewa kita pada hari ini yang berasaskan telur.

Oleh kerana menu istimewa disini berasaskan telur maka tidak sah lah jika tidak diletakkan pada nama kedai ini yang bernama Telur Berlada Istimewa dan lokasinya betul - betul di hadapan Masjid Kampung Kuantan, Klang, Selangor.

Jadi, pada episod kali ini Hans ditemani oleh dua orang tetamu jemputan  yang cukup istimewa iaitu dua orang budak rumah dan kami bertiga berkesempatan mencuba beberapa jenis menu yang cukup istimewa di kedai ini. Harganya sangat berbaloi kerana sepinggan telur yang bukan sahaja berisi telur tetapi juga terdapat daging, ayam dan sotong serta beberapa sayur campur itu berharga hanya di dalam lingkungan RM3.50 hingga RM5.00 sahaja.

Kami telah memilih untuk memakan nasi putih dan dibawah ini disertakan 5 menu yang sempat dirasa oleh kami bertiga semalam. Jom lihat dan membayangkan kelazatannya!


Telur Beefsteak = RM4.50


Telur Berlada Istimewa @ Iswa = RM5.00


Telur Goreng Istimewa = RM4.00


Daging Black Pepper = RM5.00


Ayam Black Pepper = RM5.00


Maaflah! Gambar makanan diambil menggunakan telefon bimbit tetamu jemputan sahaja. Jadi, kualiti gambar kurang sikitlah. Owh yaaaa! Harga pada setiap menu tu saya tak berapa ingatlah. Mungkin betul atau mungkin terkurang 50 sen atau terlebih 50 sen tapi lebih kurang begitulah. Memang sedap hingga membuatkan saya menambah satu pinggan lagi nasi putih. Jadi, apa tunggu lagi? Datang ke sini untuk mencuba berbagai - bagai jenis menu berasaskan telur dan juga menu - menu hebat lain seperti udang, sotong, paru, burung dan lain - lain lagi.

Baiklah! Sampai disini sahaja rancangan JJMM kita pada episod kali ini. Moga berjumpa lagi di lain waktu bersama saya Hans, pengacara alam maya anda. Byeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

49 ulasan:

  1. wah! mengiurkan! tapi jaooh... huhuhu

    BalasPadam
  2. wah jadi mau belajar masakan ala kuantan...

    pasti enak ia...

    jadi lapar lah aku...

    BalasPadam
  3. nice one..

    updated: http://neyralove.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. Saya suka makan telur dadar letak paper...

    BalasPadam
  5. hooooo....pengidap sakit jantung xleh g kedai tu...bahaya..kolestrol tinggi....
    Apapn mmg nmpk menyelerakan n unik!!...

    BalasPadam
  6. menu dan nama agak asing bg sy la hans.. hehehe sedap ke? mcm banyak tol kolestrolnya...

    BalasPadam
  7. terhibur den membacanya.
    mujur gua sedang mkn.
    so, xde ar gua teringin sangat
    tapi nampak menyelerakan...

    BalasPadam
  8. mmmmmmmm nmpak sedap. pic org nya nk mkn mna :D

    BalasPadam
  9. wah mcm2 stail eh rupa nye cara masakan telur nih...biasa tau telur goreng or telur dadar jer...hehe

    BalasPadam
  10. telur goreng istimewa tu ape yang istimewa? hehe

    BalasPadam
  11. Panjang btul la umur HANS ni... orang baru tag nama dia dalam post da dia komen blog orang hahahahhaha .....:P

    BalasPadam
  12. cik ana suke yang beefsteak + ayam black pepper ^^


    recent post : |curriculum vitae atau resume???|

    BalasPadam
  13. nyum3... >.<

    telur2.... ak nak makan sate lak..

    jom! haha

    BalasPadam
  14. wah2 mengiurkan...meleleh ayaq lioq kakD ni...yummy2...dan2 terasa lapaq la plak...adus...hg ni la hans ooiii..meqeka sungguh..

    BalasPadam
  15. pergh!!meleleh air liur ni..
    belanje boleh??
    :p

    BalasPadam
  16. tudia, hang nanti boleh ganti pengacara JJCM pastu jangan jadi comel cam dia tu sudah.
    haha!

    BalasPadam
  17. Waa.. gemuk la ko bro kalau mcm ni. Nasib aku takda kedai makan, kalau ada aku dak ajak ko kemari utk bagi publisiti sikit. Hehe


    Terbaru > The Maxis Om Nom Nom Race > If I Were the Green Hornet > Tukar Banner/Link Dengan phreak-id

    BalasPadam
  18. pewrgh!!!!

    semua nya den suker!

    BalasPadam
  19. mcm2 tlur ada...
    harga pon bleh gagah...

    suka ayat nih...
    Jalan - Jalan Mari Mengketedarah(JJMM).

    BalasPadam
  20. wah sedap.. dh r aku ske mkn telur... marvellous!

    BalasPadam
  21. sedep nye..semue entry tunjuk mknan..wa..lapar la plak rs..

    BalasPadam
  22. den suka telor dadar letak cili & bwng bnyk2..lain2 style msk..tekak x bole trima..

    BalasPadam
  23. sedap tu...
    nnti bwk kat sana lagi ea...
    :P

    BalasPadam
  24. Telur Beefsteak tu macm sedapp je. hehe. lapo la plak rase. hehe

    BalasPadam
  25. uishh, ang xdpt maxis race tu ke?

    BalasPadam
  26. waaa ! ttbe je rasa laparr .

    BalasPadam
  27. nsib baek baru blk mkn knuri..klu tak aku bakar blog ni..eh boley ke..

    BalasPadam
  28. tetiba rasa nak makan.
    ahh, dah tengah mlm. :)

    BalasPadam
  29. maangaaaiiii mentekedarah... jeles neh

    BalasPadam
  30. telur saje pun boleh jd mcm2 menu kan...

    beefsteak tu kalo xsilap sis,org melayu eja/panggil bistik ;) nenek sis ade ajar masam daging bistik

    BalasPadam
  31. hahahaha.. dahsyat ko makan. aku dah cakap dah. nak mengurus tang mana??

    siyes best segmen ko buat ni..

    BalasPadam
  32. bro, nape menu mcam byk telur je order? haha
    jauh la nk pi try

    BalasPadam
  33. kne p try ni gmbr x menarik pon leh rse terliur,hehhe2...

    BalasPadam
  34. ade telur, ade ayam...so jadi telur ayam...hehehe

    BalasPadam
  35. fuh..menu yang menarik...memang terliur bila tgk ni

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com