Jumaat, 21 Januari 2011

Dulu Dan Sekarang Kau Sangat Berbeza



Dulu kau tak ada siapa - siapa,
Dulu kau seorang diri sahaja,
Dulu kau duduk di sebalik dinding yang buta,
Dulu tak ada siapa pun nak bermanis muka,
Dulu tak ada siapa pun nak bertegur sapa,
Ingatkah lagi kau tentang itu semua?

Dulu kau terlampau merendah diri,
Dulu kau berlakon kononnya kau baik hati,
Dulu kau kata apa terjadi kau tak akan mungkiri janji,
Dulu kau kata kononnya kau mahu sehidup semati,
Dulu kau kata kau akan ingat semua terjadi,
Ingatkah lagi kau tentang semua ini?

Kini segalanya sudah terbukti,
Kini segalanya sudah terpatri,
Kini segalanya sudah terjadi,
Kau memang sudah lupa diri,
Kau memang tidak mengenang budi,
Kau langsung tak tahu menghargai,
Kenapa kau lakukan semua ini?

Jika ku tahu semua ini akan terjadi,
Jika ku tahu akibatnya begini,
Jika ku tahu perjalanannya seperti ini,
Jika ku tahu lakonan mu semacam ini,
Jika ku tahu sifat mu sekeji ini,
Memang pasti akan ku hindari.

Perkara yang sama sentiasa berulang,
Tiada apa yang mampu menghalang,
Hanya perlu memasang penghadang,
Untuk mengelakkan jiwa daripada diserang,
Daripada anasir - anasir yang bergelar jembalang,


P/S : Cubalah Jadil Insan Yang Sekali Sekala Tetap Pendiriannya.

 Gambar Hiasan



**Hasil Nukilan Jiwa Mak Esah Terhadap Kucingnya Si Tompok Yang Meninggalkannya Keseorangan Di Rumah Selepas 3 Bulan Dipelihara Dengan Penuh Kasih Sayang.

38 ulasan:

  1. jom join contest dedin !
    kalo nak tau lagi ?
    terjah lah blog dedin
    hehe

    BalasPadam
  2. kahkahkah..aku ingat hang frust ngan awek

    BalasPadam
  3. wowwwwwwww..terbaek la hans!!!

    BalasPadam
  4. haha.

    lawok gile gambar tu.

    i'm on the right?

    =.=

    BalasPadam
  5. oh???
    nice puisi...
    tujukan utk siapa?

    BalasPadam
  6. zara : kehkehkhe

    dedin : insyaalllah

    bro dark : mana ada frust...haha

    cimot : hehehehe..tq cimot

    zami : haha..tu yg letak dkt entry tu

    zaiya : tuju dekat sapa?kan tu kisah Mak Esah..adess :)

    BalasPadam
  7. semangat aku baca rupa-rupanya tuk..
    hahah..

    BalasPadam
  8. aku benci lah mamat tu. heeh *tibe2.

    BalasPadam
  9. ohooooo si Tompok kena kidnap kot

    BalasPadam
  10. kehkehkeh .
    klu cik scya merana if hamster bulat tgl cik scya . wuuuuuuu

    BalasPadam
  11. kehkehkeh .
    klu cik scya merana if hamster bulat tgl cik scya . wuuuuuuu

    BalasPadam
  12. uih, semenjak busy2 ni semakin jiwang pulang brader sorang ni. hehe.

    BalasPadam
  13. wah... bermadah bicara nampak? ngeh3

    BalasPadam
  14. salam,


    hehehe buat suspen jer tau... ingatkan jiwa sedang kacau tadi...

    BalasPadam
  15. seandainya ku tahu xmungkin semua ini akan terjadi......

    BalasPadam
  16. gambaq tu yg lawak heheh
    tu hans cipta ke amboi sedappp

    BalasPadam
  17. erk.. pikirkan hans putui cintan..

    haha

    BalasPadam
  18. blog ni sirius ikhlas aku kta x best...dri dlu aku tgk ikhlas aku xsuka...lagipun ko slalu je dtg blog org bgi komen pendek letak link...noob~ jgn delete mesej ini

    BalasPadam
  19. jangan jadi seperti lalang :)

    BalasPadam
  20. ingatkan frust brcinta tadi,huhu2...suspen jek erk..:)

    BalasPadam
  21. kucing ke...?



    sia2 gua mengandaikan itu adalah manusia...


    hahaha..

    gua tertifu!

    BalasPadam
  22. Errr.. Tekanan bljr ke? keh3

    BalasPadam
  23. memang berbeza yang penting lagi bagus

    BalasPadam
  24. ngapain???
    ada malasah rumah tangga kah?

    BalasPadam
  25. aku tetap aku, ko tgh frust ke gini. sabar ok ;)

    BalasPadam
  26. terima kasih kerana mengingatkan makhluk ciptaan-NYA itu tentang apa yang berlaku..
    terima kasih menyamakan makhluk ciptaan-NYA itu.
    Semoga anda diberi perlindungan oleh ALLAH di dunia dan akhirat..AMIN..

    BalasPadam

If have advertorial to publish on Blog Hans Hanis, don't hesitate to contacting me at hanis_narnia@yahoo.com