Sabtu, 29 September 2018

Review Filem The Breadwinner

Sabtu, September 29, 2018 0
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap filem animasi terbaru iaitu filem The Breadwinner yang telah ditonton oleh Hans pada hari Khamis lepas bersamaan 27 September 2018 di TGV Sunway Pyramid.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Jumaat, 28 September 2018

Review Filem Wiro Sableng: Pendekar Kapak Maut Naga Geni 212

Jumaat, September 28, 2018 0
Assalammualaikum semua! Alhamdulillah Hans bertuah kerana buat pertama kalinya Hans berjaya memenangi dua tiket wayang filem Wiro Sableng: Pendekar Kapak Maut Naga Geni 212 selepas menyertai pertandingan yang dianjurkan oleh The Vocket. Mak datuk! Panjang betul nama filem nih kan? Hahaha! 


Paling seronok itu bila dapat lepak dan menonton sekali dengan salah seorang peminat dan pengulas filem yang memang diakui kehebatannya. Sayangnya individu tersebut di dalam panggung wayang apabila Hans terdengar bunyi dengkurannya. Mungkin kepenatan bekerja agaknya. Hahahaha! Kalau hangpa semua perasan memang bulan ini Hans asyik tulis tentang filem sahaja kan? Sebab rezeki dapat panggilan untuk tonton filem dan rasa-rasa Hans untuk bulan September ini sahaja sudah lebih dari 10 filem yang Hans dah tonton. Alhamdulillah nasib ada filem yang Hans dapat tonton percuma. Hahaha!


Jadi, filem aksi komedi daripada negara Indonesia ini sudah mula ditayangkan di pawagam-pawagam terpilih bermula pada hari ini (Khamis, 27 September 2018). Jadi, Hans sudah menyiapkan ulasan ringkas berkenaan filem ini yang Hans tonton pada hari Selasa yang lepas di GSC One Utama.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Selasa, 25 September 2018

Review Filem Paskal The Movie

Selasa, September 25, 2018 12
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap filem terbaru yang telah dinanti-nantikan oleh seluruh rakyat Malaysia. Filem apa lagi kalau bukan filem Paskal The Movie yang telah ditonton oleh Hans pada hari Sabtu bersamaan 22 September 2018 di TGV The Mines.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Selasa, 18 September 2018

Review Filem Johnny English Strikes Again

Selasa, September 18, 2018 14
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap filem terbaru yang telah dinanti-nantikan oleh peminat Rowan Atkinson @ Mr Bean. Filem apa lagi kalau bukan filem Johnny English Strikes Again yang telah ditonton oleh Hans pada hari Sabtu lepas di TGV The Mines.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem ini, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Isnin, 17 September 2018

Review Sebelum Iblis Menjemput

Isnin, September 17, 2018 6
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans berpeluang menghadiri tayangan perdana filem Sebelum Iblis Menjemput bertempat di Mmcineplexes, Damansara pada 13 September 2018.




Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem Sebelum Iblis Menjemput nih, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Ahad, 16 September 2018

Merawat Masalah Rambut Gugur

Ahad, September 16, 2018 6
Assalammualaikum semua. Kalau baca tajuk pun mesti semua sudah tahukan apa yang Hans cuba nak kongsikan untuk artikel kali ini. Jadi, ada tak antara pembaca disini yang mempunyai masalah keguguran rambut sama ada sederhana atau teruk? Mesti rasa rimas kan apabila terpandang bawah dan ternampak helaian rambut kita sendiri yang gugur dan berselerakan di atas lantai rumah serta bilik tidur.


Mengikut fakta, rambut gugur itu adalah perkara normal kerana sememangnya setiap hari rambut kita akan gugur. Tetapi, apa yang menjadi masalahnya apabila terlalu banyak sangat rambut kita gugur dan mula menampakkan sisi-sisi botak di bahagian tepi kepala. Jadi, memang kena cepat-cepat rawat sebelum terlewat dan menyesal. Hans pun ada buat sedikit kajian dan rupa-rupanya 1/3 lelaki di dunia mengalami masalah kebotakan menjelang usia 35 tahun. Sebelum ini memang Hans selalu ketawakan kawan-kawan lelaki yang memang ada masalah botak tengah, botak tepi dan yang botak terus. Cuma baru-baru ini, ada kawan perempuan Hans tegur tentang bahagian tepi rambut Hans yang macam ada potensi ke arah masalah botak. Hans pun risau dan terus belek-belek dekat cermin. Memang ada nampak jugalah punca-punca awal ke arah itu. Terus tak senang duduk memikirkan Hans bakal senasib dengan kawan-kawan lelaki Hans yang sudah botak walaupun belum mencapai usia 35 tahun lagi.


Alhamdulillah, kebetulan Hans berpeluang menggunakan satu produk yang dikatakan mampu membantu menyelamatkan rambut daripada gugur iaitu Brokoli Natural Hair Rescue, Scalp Booster 2 in 1 keluaran Imaan Suci World. Jadi, selama sebulan Hans menggunakan produk ini dan alhamdulillah memang dari hari ke hari Hans nampak bahagian kulit rambut yang sebelum ini ada masalah keguguran mulai berubah. Anak-anak rambut dah kembali tumbuh dan rambut serta kulit kepala pun menjadi semakin sihat dan kuat.


Sebenarnya, Brokoli Scalp Booster 2 in 1 ini adalah hasil kombinasi daripada minyak jojoba yang terdapat di dalam serum yang sangat membantu anda menyelesaikan masalah-masalah seperti yang Hans kongsikan dibawah ini:
  • Masalah rambut gugur
  • Gatal kulit kepala
  • Jerawat di kulit kepala
  • Masalah kelemumur
  • Kepala banyak kutu
  • Kulit kepada banyak daki
  • Kulit kepala berminyak
  • Belahan rambut semakin luas
  • Rambut kusut dan bercabang

Menariknya juga disini ialah produk Brokoli Scalp Booster 2 in 1 ini bukan sekadar ada serum untuk kulit kepala sahaja tetapi yang seronoknya tu bila didatangkan sekali dengan mesin urut kepala pada produknya yang membantu mengurut kulit kepala dengan kuasa gegaran. Serius, memang layan betul Hans guna mesin urut kepala produk nih. Jadi, disini Hans nak kongsikan sedikit cara -cara penggunaan produk ini untuk memudahkan anda yang membeli produk ini selepas ini :

1) Pusingkan dahulu bahagian yang berwarna hijau dan asingkan daripada bekas serum putih.

2) Sapukan serum (bahagian putih) pada kawasan rambut yang bermasalah.

3) Selepas itu, anda boleh sambungkan kembali bahagian hijau dengan bekas serum putih dan hidupkan suis supaya bergetar.

4) Akhir sekali, anda sudah boleh mula melakukan urutan di kawasan-kawasan rambut yang bermasalah yang telah anda sapukan serum sebentar tadi.



Jadi, Hans dengan gembiranya nak kongsikan juga kelebihan Brokoli Scalp Booster 2 in 1 ini dengan anda semua:

1) Merawat serta mengawal peratusan rambut gugur untuk mengelakkan masalah kebotakan berlaku.

2) Melancarkan peredaran darah pada kulit kepala untuk merangsang pertumbuhan anak rambut baru.

3) Merawat, memulih dan menguatkan akar rambut dengan khasiat yang terdapat di dalam produk.

4) Mencegah kelemumur dan keradangan folikel rambut.

5) Membantu menghilangkan tekanan.


Sedikit info tambahan berkenaan produk Brokoli Scalp Booster 2 in 1 untuk para pembaca yang berminat menggunakannya:

1) Isipadu Brokoli Scalp Booster 2 in 1 sebanyak 25ml dan boleh tahan selama sebulan. Jangan risau jika habis sebab bahan isian semula produk ini ada dijual.

2) Penggunaan bateri pada mesin urutan boleh bertahan selama 2 bulan jika penggunaan mesin untuk sehari sebanyak 5 minit hingga 10 minit. Jangan risau jika bateri habis kerana bateri boleh dibeli dimana-mana kedai diluar sana.

3) Bersaiz kecil dan mudah dibawa kemana-mana sahaja kerana tidak mengguna pakai ruang yang besar.

4) Aroma serum yang wangi dan menyegarkan serta tidak melekit.

Jadi, kepada sesiapa yang mempunyai masalah rambut gugur dan berminat untuk mencuba serta mendapatkan produk Brokoli Scalp Booster 2 in 1 ini, anda boleh lihat info-info dibawah sebagai rujukan anda.

Laman Sesawang:

Email:
inquiry@imaanworld.com

Nombor Telefon:
019 286 2828

Jumaat, 14 September 2018

Malam Tayangan Perdana Filem Langsuir

Jumaat, September 14, 2018 15
Assalammualaikum semua! Alhamdulillah kali ini Hans berpeluang menghadiri Malam Tayangan Perdana Filem Langsuir yang berlangsung di MMCineplexes E@Curve pada hari Rabu, 12 September 2018. Filem arahan Osman Ali ini bakal ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia bermula 20 September 2018 ini.

HANGPA RASA INI BENTUK APA? PAKU KAN?

Terima kasih kepada Team Propa Rangers yang sudi mengajak dan menghadiahkan satu pas tiket tayangan perdana ini untuk Hans. Kalau tidak terpaksa lah tunggu minggu depan baru dapat tonton filem Langsuir ini.

RAMAI GILA MANUSIA SEMALAM YANG MENANTIKAN FILEM LANGSUIR NIH. MASING-MASING SIAP PAKAI BAJU MERAH IKUT TEMA WEH! HAHAAH!

Memandangkan kesemua pelakon-pelakon utama filem ini turun pada majlis tersebut ditambah dengan artis-artis dan selebriti lain yang turun padang memberi sokongan kepada filem ini, jadi memang ramai lah kaki-kaki wayang dan peminat yang hadir memeriahkan majlis. Memang padat gila sementara nak tunggu masuk panggung wayang.

SEKARANG MANUSIA DAH TAK TAKUT HANTU DAH AGAKNYA.
HANTU PUN DAH SELAMBA DAH MUNCUL DI KHALAYAK RAMAI. HAHAHA!

Paling kelakar boleh jumpa Langsuir depan mata waktu terang. Langsuir pun rasa tertekan sebab semua orang tak takut dengan dia. Hahaha! Rupa-rupanya si 'Langsuir' ini lelaki. Mati-mati Hans ingatkan perempuan juga.

HANS BERSAMA TEAM PROPA RANGERS YANG RIUH, KELAKAR DAN SELAMBA. HAHA!

Tayangan bermula agak lewat daripada waktu yang diberitahu. Tak silap Hans dalam sejam juga lah. Alhamdulillah nasib tak lewat masuk jadi dapat tempat duduk yang tidak terlalu dekat dan tidak perlu mendongak. Lagi seronok sebab dalam barisan kami berlima ini ada seorang yang memang tak boleh tengok filem seram. Jadi, memang kelakar lah bila tengok dia terkejut padahal yang lain selamba jer bertahan. Hahaha!



Jadi, kepada yang berminat nak baca ulasan @ review Hans untuk filem Langsuir nih, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Sabtu, 8 September 2018

Review Filem One Two Jaga

Sabtu, September 08, 2018 14
Assalammualaikum semua! Kali ini Hans nak berkongsi tentang ulasan Hans terhadap filem tempatan terbaru yang sangat menarik dan terbaik. Filem apa lagi kalau bukan filem One Two Jaga yang telah ditonton oleh Hans pada hari Khamis sebentar tadi di TGV The Mines.


Kepada yang nak baca ulasan @ review Hans untuk filem One Two Jaga nih, boleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Rabu, 5 September 2018

Rise: Ini Kalilah World Movie Premiere

Rabu, September 05, 2018 6
Assalammualaikum semua! Alhamdulillah sebagai seorang peminat filem dan semestinya seorang kaki wayang, Hans berasa sangat bersyukur kerana mendapat jemputan daripada WebTVAsia untuk menghadiri tayangan perdana filem Rise: Ini Kalilah yang diadakan di 1 Utama pada 3 September 2018.


Majlis tayangan perdana filem Rise: Ini Kalilah dimeriahkan dengan kehadiran tetamu kehormat pada malam tersebut iaitu Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo, para VVIP yang lain bersama 1,600 tetamu yang turut sama memeriahkan majlis. Filem terbitan WebTVAsia ini diinspirasikan daripada kejayaan rakyat negara sewaktu Pilihan Raya Umum ke-14 dan akan ditayangkan di pawagam seluruh negara mulai 13 September 2018 ini.


Filem ini membawa penonton menyelusuri latar kehidupan rakyat Malaysia yang bergabung tenaga demi matlamat untuk melahirkan rasa kasih terhadap negara. Kisah enam individu berlainan plot cerita akan dipaparkan pada tarikh keramat, 9 Mei, kemuncak Pilihan Raya Umum ke 14 yang menghidupkan semula suasana penuh debaran sewaktu berlangsungnya pilihan raya paling sengit dalam sejarah negara.


Majlis bermula pukul 5.00 petang tetapi memandangkan Hans menunggang motosikal dan kelihatan langit pun seakan-akan gelap menandakan hari bakal hujan, jadi tersampai awal di lokasi iaitu tepat jam 3.00 petang. Jadi, sempatlah melihat sekejap persiapan yang dilakukan oleh krew-krew yang terlibat. Memang besar betul majlis ini. Maklumlah ada YB-YB datang. Hahaha!


Jadi, Hans ajak blogger Dboy ikut serta sebab Hans dapat dua tiket. Jadi, kami yang baru melantak air Starbucks hasil kupon percuma Dboy pun menuju kaunter untuk mendaftar sebagai media. Hans ingatkan ada dapat cenderahati baju sebab tengok baju yang dijual lawa-lawa juga. Tetapi, sayangnya tiada. Sedihnya! Hahaha!


Alhamdulillah untung ada blogger Dboy. Dapat lah minta tolong dia ambil gambar dekat sini. Hahahaha! Sebenarnya ada video juga rekod dekat sini selepas dipaksa oleh si budak Dboy itu. Hans tunggu Dboy siapkan dan kalau dah ada nanti Hans letak dekat artikel ini.


Kalau ikutkan Hans memang Hans tak ada nak bergambar dengan Bro Tealive nih. Tetapi, hasil paksaan sekali lagi blogger Dboy dan memandangkan kamera telefon dia pun boleh tahan lawa, jadi Hans ambil jer lah! Hahaha! Melihat gambar air tealive nih terus teringatkan tak ada rezeki nak merasa. Ikutkan nak ambil lewat-lewat sikit sebab perut dah penuh dengan air tetapi akhirnya terlupa. Bila nak pergi ambil air dah pun habis. Memang namanya bukan rezeki. Hahaha!


Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo telah sudi merasmikan acara tersebut bersama penerbit Fred Chong; pengarah filem Saw Teong Hin, Nik Amir Mustapha, Prem Nath dan Pengerusi Only World Group Holdings Berhad (OWG), Tan Sri Richard Koh. Menurut Chong, Filem ini dihasilkan dengan garapan oleh tiga pengarah ternama dan dibarisi bintang-bintang pelbagai bangsa sempena semangat kebangkitan kuasa rakyat untuk Malaysia Baharu. Fred Chong selaku penerbit berharap seluruh rakyat Malaysía akan menonton filem ini dan mengimbas semula detik bersejarah itu dan terus mengingatinya sebagai satu permulaan perjalanan kita untuk menjadi sebuah negara yang lebih maju, aman dan makmur.


Sebelum menanti tayangan bermula, Hans dan Dboy berjumpa dengan rakan yang juga merupakan media yang dijemput iaitu Khai Artzfar dan Niena. Jadi, kami lepak-lepak makan malam di Nandos dulu sambil berbicara hal penting yang berlaku di Malaysia sekarang. Hahaha!


Akhirnya, saat yang dinanti-nanti telah tiba. Hans terpilih masuk ke dalam Hall 8. Yang kelakarnya tu, disebelah kami rupa-rupanya ialah Khai Artzfar dan Niena. Memang ada jodoh rupanya. Dan dihujung barisan kami berempat ada pula si Syafiq Kyle. Saja jer bagitahu. Tak ada lah istimewa pun. Syafiq Kyle jer. Hahaha! Kepada sesiapa yang nak tahu lebih lanjut tentang filem ini boleh layari laman web http://www.riseinikalilah.com/.


Terima kasih tidak terhingga kepada pihak WebTVAsia kerana sudi menjemput Hans. Tahniah atas penganjuran majlis yang menarik dan lancar perjalanannya. Jadi, kepada sesiapa yang berminat nak baca ulasan @ review Hans untuk filem RISE: INI KALILAHboleh klik link di bawah gambar poster filem tu. Selamat membaca :)

Isnin, 3 September 2018

Sedapnya Jadi Malaysian! Ayam Goreng McD

Isnin, September 03, 2018 20
Assalammualaikum semua. Saja nak bagitahu hari Rabu yang lepas bersamaan 29 Ogos 2018, Hans berkesempatan makan Ayam Goreng McD. Sebenarnya Hans boleh termakan ini pun sebab tak tahu nak makan makanan apa dah sementara menunggu lagi 40 minit sebelum menonton filem Munafik 2. Jadi, selepas penat naik turun kawasan dalam The Mines tu dan akhirnya Hans memilih untuk mencuba Ayam Goreng McD Spicy sebab ternampak ada Coleslaw. Tak silap Hans memang tak pernah lagi makan coleslaw McD jadi saja nak cuba. Haha!


Selepas penat menunggu depan kaunter, akhirnya dapat juga Hans dua ketul ayam goreng McD yang tengah panas berserta coleslaw yang nampak sangat menyelerakan. Tambah-tambah memang perut tengah lapar tak mengketedarah apa lagi. Hahaha!


Sebenarnya untuk kali ini, McDonalds Malaysia mengeluarkan semula menu yang dikatakan menjadi kegemaran rakyat Malaysia iaitu Ayam Goreng McD serta Nasi McD. Memandangkan Hans masih trauma dengan nasi Burger King jadi Hans memang tak tergerak hati langsung nak cuba makan Nasi McD. Tak sanggup ambil risiko kalau kata tak sedap sebab memang tengah lapar gila masa nih. Haha!


Taraaaaaaaaaaaaaa!!! Yeahhhhhh! Nampak sedap dan menyelerakan bukan? Memang masa tu tangan menggeletar betul nak ambil gambar. Lapar punya pasal. Hahaha!



Coleslaw ini pun nampak menarik. Ada lobak merah dengan kobis ungu. Mayonis coleslaw ini pun agak pekat dan manis. Awal-awal suapan tu rasa unik sikit coleslaw. Suapan kedua dan ketiga rasa boleh tahan sedap. Suapan seterusnya rasa sedap tetapi muak sikit sebab terlalu manis dan berlemak bagi Hans. Tetapi, rasa dia sesuai pula bila makan dengan ayam goreng McD ini.


Wah! Tengah-tengah panas ini sebab jari tak tahan takut melecur (Over Tak? Hahaha!), jadi Hans makan dulu lah kulit ayam dengan tepung istimewa yang menyaluti isi ayam ini. Sedap dan rangup betul makan waktu panas-panas nih.


Tudiaaaaaaaaaaaaaa!! Nampak tak? Perghhhhhhhhhhhhhhh! Memang padu lah rasa ayam goreng McD spicy ini bila dimakan panas-panas dan berasap-asap ini. Memandangkan Hans memang kaki makan pedas, jadi memang ayam ini tak rasa pedas pun lah. Tetapi, setidak-tidaknya sedap daripada ayam goreng McD biasa lah pada pandangan Hans.


Alhamdulillah! Selesai sudah menjamah Ayam Goreng McD Spicy, coleslaw, kentang goreng dan minuman teh limau. Komen Hans tentang Ayam Goreng McD ini ialah menu ini sedap dan perlu dimakan panas-panas. Kalau sejuk sikit mulalah rasa tak berapa nak sedap. Tak sedap bukan sebab isi ayam tu tetapi disebabkan tepung ayam ini yang macam cepat lembik atau masuk angin bila dah sejuk. Itu apa yang Hans perasan lah waktu makan Ayam Goreng McD ini. Berkaitan Coleslaw McD pula, seperti yang Hans sebut di atas, pengalaman menikmati suapan coleslaw ini memang berlainan sikit. Kadang rasanya sedap, kadang rasanya macam aneh sikit dan adakala rasa terlalu berlemak dan manis. Jadi, harga untuk menu Ayam Goreng McD dan Coleslaw McD ini ialah :


Set Medium Ayam Goreng McD Spicy:
RM13.10

Coleslaw:
RM2.95



Jadi, kepada penggemar ayam goreng McD itu, Hans ucapkan selamat menjamu selera. Sedap tu sedap tetapi kalau diberi pilihan, Hans lebih sukakan ayam goreng KFC lagi. Apa-apapun, menu kali ini masih memuaskan untuk dinikmati bersama insan tersayang. 

SKALA SEDAP : 3.5 / 5


P/S : Bulan September Ini Nak Cuba Sibuk Kan Diri Dengan Aktiviti Dan Jemputan Untuk Blog Ini Sementara Menanti Temuduga. Doakan Urusan Hans Dipermudahkan Dan Doakan Kejayaan Hans Juga Yer. Amin :)